Waarschuwing noodweer morgen middag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Re: Waarschuwing noodweer morgen middag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:58

Wat ik gehoord heb, begint het in het westen en trekt het naar het oosten.
Het schijnt trouwens erg plaatselijk te zijn dus ik maak mij niet zo'n zorgen eigenlijk.
Paardjes blijven lekker buiten en kunnen schuilen en uit de wind staan als ze dat willen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:02

Dank je wel TS voor de waarschuwing :)

Mijn paard laat ik het liefste zoveel mogelijk buiten staan.
Maar als het echt noodweer wordt, haalt het personeel hem binnen.
En gooi ik hem 's avond weer naar buiten als het is opgeklaard.
Ik heb het geluk op een pensionstal te staan.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:04

wil geen risico nemen en de paarden gaan allemaal morgen middag naar binnen

heb ruim 8 jaar gelden een enther verloren door bliksem inslag stond toen in de kudde bij een boer

bij echt nood weer zetten wij alles binnen, geeft ons als de dieren een prettig gevoel

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:04

Ik kan ze niet eens binnen zetten, ze hebben een schuilstal. En daar zullen ze vast zelf wel gebruik van maken als het echt zulk noodweer wordt. Eerst zien, dan geloven hier in NL :+
Daarbij was het 2 weken terug ook ineens noodweer bij ons, en dat hebben ze ook overleefd! :j

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:05

o echt! dacht morgen avond lekker buiten rijden! dat moet maar niet, veilig in de binnenbak!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:53

Smorgens gaat ze sowieso gewoon de wei op, en als het slecht wordt
haal ik haar binnen. Ik ben toch in de buurt. :)

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:04

mijn paarden blijven buiten ik kan ze niet eens binnen zetten
best wel eng maar ja ik moet wel

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:10

bedankt voor de waarschuwing. zal het overal even melden..

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:14

de kans dat een paard geraakt word is misschien niet zogroot, maar de kans dat het inslaat bij/hop een schrikdraad is welgroter. als dit gebeurt ben je alles kwijt.
de paardjes gaan hier ook optijd naar binnen :j

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:21

Ik had t ook al gehoord dus was ook al van plan mijn paard morgenmiddag binnen te houden. Maar toch bedankt dat je er nog eens op wijst! Ik heb gelijk een briefje gemaakt voor op mn staldeur met het verzoek mijn paard morgenmiddag eenmalig binnen te houden. Ga morgenochtend ook nog naar stal dus dan zal ik het nog even doorgeven aan het stalpersoneel, maar vind het wel prettig straks alvast een briefje op te hangen want dan kan ik het tenminste niet meer vergeten. Als het morgen noodweer wordt en hij dan buiten zou staan zou ik echt doodsangsten uitstaan! Maar goed, tis natuurlijk heel persoonlijk wat een ieder erbij voelt en ermee doet.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:22

ElineS schreef:
Pfoeh hé, mijn paard staat 24 uur buiten nu, voor het eerst ook, deze zomer, stond normaal altijd op stal, dus dit is ze niet gewend. Ze is mijn eerste eigen paard en dus ook de eerste keer dat ik een situatie als deze mee maak. Wat kan ik het beste doen? Paard wel op stal of niet? Ze staat met een hele kudde buiten en ik weet niet of die naar binnen gaan of gewoon buiten blijven.

Ik ben morgen vanaf de middag de hele dag weg en kan dus niet opletten.

Mijn paard staat 24/7 jaar in jaar uit buiten. En ik heb alleen inloopstal en ze staan allemaal gewoon buiten met dat weer. Gelukkig heeft ie geen ijzers. Maar ik laat ze lekker allemaal buiten staan. Als ik mijne op stal zou zetten als ik een stal had dan raakt ie juist in paniek.

Lekker buiten laten staan, als ze dan beetje paniekerig worden kunnen ze nog heen en weer denderen en de paarden die wat ouders zijn en het kennen en nie bang ziijn die houd de rest ook wel rustig

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:26

volgens buienradar is het pas om 10 uur morgenavond bij ons (friesland), en de paarden staan 'snachts binnen dus ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:29

oow als het dan pas in friesland is hoef ik me ook geen zorgen te maken ( ik woon in groningen) dus dan kunnen de paardjes gewoon naar buiten en binnen op de normale tijden :)

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:45

Wat moet je toch met het weer hé, eergisteren zat ik nog te bibberen en nu heb ik de ventilator aan..
En voor de Belgen onder ons,hier zal het ook aardig tekeer gaan zover ik zag.Ik woon in BE Limburg. (kan natuurlijk altijd over waaien of omslaan maar meld het even.)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:51

Hoewel, buienradar is ook niet altijd betrouwbaar, zeggen ze dat het gaat regenen op tijden dat het niet regent en andersom, maar we zullen het wel zien :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:54

Ik kan ze wel binnenzetten, maar ik doe het niet. Dan raken ze helemaal in paniek en als hij inslaat dan kunnen ze er niet uit. Wel leg ik het hooi in de stallen neer, dan is de kans groot dat ze zelf binnen gaan staan,maar dan kunnen ze er iig ten alle tijden zelf uit.

Is het veiliger om de stroom van de draden te halen of maakt dat niet uit?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:56

Ik krij toch wel de kriebels met paarden buiten tijdens het onweer. Er is vorige week nog een haf getroffen door de bliksem en overleden.

Ik hoop dat het meevalt morgen en dat iedereen overmorgen weer fris en fruitig op kan staan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:59

Froukje1993 schreef:
Die van mij staan gewoon buiten morgen :j
Net wat Lieveli zegt, kans dat het in slaat in stal is groter..

Edit:
Tuurlijk houd ik het in de gaten, maar als ik ze morgen ineens binnen zet heb ik paniek.

Jij blijft zeker ook buiten in het open veld tijdens het onweer/noodweer?
Het is binnen simpel weg veiliger dan dat het buiten is voor mens EN dier. ondanks dat het ook in een huis/stal/boerderij in kan slaan, gaan wij zelf toch ook massaal naar binnen?

Sommige paarden moet je indd niet binnen zetten, dat kan ook gevaarlijke situaties opleveren. Maar dat maakt het buiten nog niet veiliger. :)

Iedereen moet voor zich bepalen wat de beste situatie is, voor mijn paarden is dat op stal.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:00

Tja, wat moet je ermee?
Mijn gevoel zegt: zet ze naar binnen, maar ikzelf zeg doe ze naar buiten.
Dus ik wil er een stelliing tegenaan gooien: Doe jij je paard/pony naar binnen of laat je hem buiten?

Maar TS bedankt voor de waarschuwing!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:05

roxiie schreef:
Froukje1993 schreef:
Die van mij staan gewoon buiten morgen :j
Net wat Lieveli zegt, kans dat het in slaat in stal is groter..

Edit:
Tuurlijk houd ik het in de gaten, maar als ik ze morgen ineens binnen zet heb ik paniek.

Jij blijft zeker ook buiten in het open veld tijdens het onweer/noodweer?
Het is binnen simpel weg veiliger dan dat het buiten is voor mens EN dier. ondanks dat het ook in een huis/stal/boerderij in kan slaan, gaan wij zelf toch ook massaal naar binnen?

Sommige paarden moet je indd niet binnen zetten, dat kan ook gevaarlijke situaties opleveren. Maar dat maakt het buiten nog niet veiliger. :)

Iedereen moet voor zich bepalen wat de beste situatie is, voor mijn paarden is dat op stal.

Ho ho..
Ik heb toch niet gezegt dat ze in een openveld staan?(Staan ze ook niet trouwens)
Die van ons worden idd gek als ik ze nu ineens binnen ga zetten, dus laat ik ze lekker buiten.
En nee, tuurlijk is het buiten niet veiliger.. Maar heb liever dat ze buiten staan dan in stal, als het dan toch in moet slaan.

Ze staan achter een boerderij en een huis.. Tegen over ons eigen huis, mocht het niet goed gaan kan ik ze pakken en als nog binnen zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:07

Ik houd altijd buienradar en weeronline in de gaten, kan er onweer komen en ik moet werken dan haal ik de stroom van de draden af ( trekt bliksem aan) maar als er zware hagelbuien komen dan gaan ze naar binnen, s'nachts staan ze altijd op stal. Er was sprake dat de hagel morgen van uitzonderlijke grootte zou kunnen zijn, dit is voor paarden erg vervelend, onweer worden onze paarden niet warm of koud van maar als het er op lijkt dat het heftig word gaan ze evengoed op stal.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:08

Caira schreef:
En dan een paard wat verongelukt omdat hij alleen staat en geen zicht heeft op de kudde? Franka, wat is jouw ervaring met paarden? Want ik vind jouw uitspraken best gevaarlijk.

het weer wat er aankomt is gevaarlijk. ikmwaarschuw alleen maar omk paarden niet in gevaarlijke situaties te laten komen wat je ermee doet mot je zelf weten, maar ga niet mijn kennis van paarden betwijfelen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:10

hierzo komt het morgen rond 6 uur zegt buienradar nu.
De paarden gaan altijd om 9 a 10 uur naar binnen maar morgen gaan ze om 6 uur.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:11

sja....wat een gezelligheid weer......

Ik zelf vind het wat voorbarig om nu al paniekerig te worden over het weer van morgen.
Mijne staat overdag ook buiten en op 4 ijzers.
De weersberichten kloppen vaker niet dan wel dus.........

Als ik naar boven kijk zie ik het snel genoeg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:12

franka75 schreef:
Caira schreef:
En dan een paard wat verongelukt omdat hij alleen staat en geen zicht heeft op de kudde? Franka, wat is jouw ervaring met paarden? Want ik vind jouw uitspraken best gevaarlijk.

het weer wat er aankomt is gevaarlijk. ikmwaarschuw alleen maar omk paarden niet in gevaarlijke situaties te laten komen wat je ermee doet mot je zelf weten, maar ga niet mijn kennis van paarden betwijfelen.

Gevaarlijk weer, joh, we wonen in Nederland. En paarden zijn met een groep buiten nog altijd veiliger dan binnen, de kans dat de bliksem in een paard slaat is gewoon niet groot, het is domme pech. Als de bliksem in de stal slaat ben je verder van huis.