Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElineS schreef:Pfoeh hé, mijn paard staat 24 uur buiten nu, voor het eerst ook, deze zomer, stond normaal altijd op stal, dus dit is ze niet gewend. Ze is mijn eerste eigen paard en dus ook de eerste keer dat ik een situatie als deze mee maak. Wat kan ik het beste doen? Paard wel op stal of niet? Ze staat met een hele kudde buiten en ik weet niet of die naar binnen gaan of gewoon buiten blijven.
Ik ben morgen vanaf de middag de hele dag weg en kan dus niet opletten.
Froukje1993 schreef:Die van mij staan gewoon buiten morgen
Net wat Lieveli zegt, kans dat het in slaat in stal is groter..
Edit:
Tuurlijk houd ik het in de gaten, maar als ik ze morgen ineens binnen zet heb ik paniek.
roxiie schreef:Froukje1993 schreef:Die van mij staan gewoon buiten morgen
Net wat Lieveli zegt, kans dat het in slaat in stal is groter..
Edit:
Tuurlijk houd ik het in de gaten, maar als ik ze morgen ineens binnen zet heb ik paniek.
Jij blijft zeker ook buiten in het open veld tijdens het onweer/noodweer?
Het is binnen simpel weg veiliger dan dat het buiten is voor mens EN dier. ondanks dat het ook in een huis/stal/boerderij in kan slaan, gaan wij zelf toch ook massaal naar binnen?
Sommige paarden moet je indd niet binnen zetten, dat kan ook gevaarlijke situaties opleveren. Maar dat maakt het buiten nog niet veiliger.
Iedereen moet voor zich bepalen wat de beste situatie is, voor mijn paarden is dat op stal.
Caira schreef:En dan een paard wat verongelukt omdat hij alleen staat en geen zicht heeft op de kudde? Franka, wat is jouw ervaring met paarden? Want ik vind jouw uitspraken best gevaarlijk.
franka75 schreef:Caira schreef:En dan een paard wat verongelukt omdat hij alleen staat en geen zicht heeft op de kudde? Franka, wat is jouw ervaring met paarden? Want ik vind jouw uitspraken best gevaarlijk.
het weer wat er aankomt is gevaarlijk. ikmwaarschuw alleen maar omk paarden niet in gevaarlijke situaties te laten komen wat je ermee doet mot je zelf weten, maar ga niet mijn kennis van paarden betwijfelen.