Ruud_O schreef:Gewoon direct rijden.
Overigens is het grappig die volle maag.
In de hogere klasses endurance krijgen paarden tijdens de wedstrijd krachtvoer aangeboden, en daarna gaat hop het zadel erop en weer verder.
Las iets over geen water in de wei.. Dat is misdadig, zeker met het weer van afgelopen weken.
Een paard MOET de hele dag de beschikking hebben over vers water. Regel maar iets met een pomp en slangen, maar de DB kan je hiervoor een boete geven.
Het zit hem bij mijn paard ook niet in het eten op zich, want na een biks of hooi zou ik geen last bij mijn merrie hebben van dat opgeblazen gevoel onder je, maar wel als ze in het land heeft gestaan. Waar het precies aan ligt weet ik niet...
Verder rijd ik nooit direct na het voeren van biks (wat zoals ik hiervoor zei best zou kunnen), maar heb er zelf gewoon een slecht gevoel bij.
Tenslotte stap ik ook niet op mijn paard direct na een warme maaltijd!
ook bijzonder dat mensen zeggen dat paard wel op wei plast. natuurlijk doen ze dat. maar weten ze ook wanneer ze gereden worden dan? je kan dus nooit weten of het dier een volle blaas heeft, en daarom leer ik mijn paarden te plassen in de box voordat ze gaan werken. bespaart voor beide een hoop ellende.
Er is daar nu eenmaal geen water aangelegt bij de weides. Als ik haar in het weekend buiten zet zet ik ook een emmer neer, maar ze gaat het toch als eerst leeg drinken en dan pas grazen