straks weer verbrande neus door zon op de wei.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:32

Ja hoor, komt me allemaal bekend voor! :j
Mijn pony staat aan huis, dus heb wel de mogelijkheid om regelmatig te smeren (als ik niet op school ben, wat soms van 7 uur 's ochtends tot 7 's avonds kan zijn), maar als ik thuis ben, heb ik echt wel wat beters te doen dan mijn handen vettig te maken en mijn pony te irriteren! Als hij dan even tegen je kleren aan komt (al is het uit nieuwsgierigheid), heb je al direct een mooie vetvlek erin, leuk hoor :j
Ik ben 2 jaar geleden zo gek geweest om zo vaak te smeren, maar ik heb wat bij elkaar gevloekt hoor :Y) Ik ging me echt niet 3 keer per dag andere kleren aandoen om pony zijn neusje te gaan insmeren...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:47

Nogmaals mijn vraag. Mijn haflingers neus is echt roze bij haarr bovenlip en haar onderlip zelf ook voor een deel. Zo'n neuskapje zou dus niet helpen, want dat is te kort.
Maar wat kan ik wel doen? Lijkt me niet zo lekker voor mijn paardje als de hele tijd die zonnebrandcrème in haar mond komt.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:51

Maris schreef:
Jeanneee_ schreef:
Dat vliegenmasker heb ik ook voor mijn paard, en die vind dat ding echt niet leuk! Hiervoor eentje gehad zonder neusflap, geen enkel probleem.
Maar die neusflap wordt hij helemaal kriebelig van, en heeft hem dus ook binnen no time af :')
Ik smeerde vorig jaar ook factor 50 waterproof, maar ga nu over op sunblock aangezien ik hem vorig jaar 3x per dag moest insmeren.

Echt, probeer sudocreme ! Werkt 10 keer beter als alle zonnebrandmiddelen en bevat minder troep ! Vertrouw je het niet qua uitdrogen, smeer een stukje van je arm maar eens in en ga ermee in de zon.

Dat is wel een goed idee misschien :) Ik zal het uitproberen! thanx +:)+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:03

Lous schreef:
Nogmaals mijn vraag. Mijn haflingers neus is echt roze bij haarr bovenlip en haar onderlip zelf ook voor een deel. Zo'n neuskapje zou dus niet helpen, want dat is te kort.
Maar wat kan ik wel doen? Lijkt me niet zo lekker voor mijn paardje als de hele tijd die zonnebrandcrème in haar mond komt.

Dit is de neus van mijn pony:
Afbeelding

Best wel roze hé? Geloof me, sinds ik dat kapje heb, is die neus niet meer verbrand :Y) En dat lapje gaat heus niet tot over zijn onderlip hoor :+ Toch beschermt het...

JoyCiej007

Re: straks weer verbrande neus door zon op de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:03

Mijn welshje heeft ook een roze neusje en roze lippen, maar neem aan dat de mensen die hier zeggen dat zo'n lapje voldoende werkt, wel weten wat ze zeggen, dus ook ik ga een masker met flap bestellen. Anders heb ik hier nog een masker liggen waar ik zelf een flap aan kan maken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:04

Mooi dan ga ik van de zomer eens een masker met flap proberen. Bedankt voor de tip!! :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:06

Goof schreef:
Gewoon een lapje stof vastnaaien aan je vliegenmasker.
Bij mijn paard maakte ik ook altijd een stuk stof vast aan het halster. Heeft toch wel wat ellende voorkomen.

:j Doe ik ook altijd. Toen ik het nog niet deed, zag haar neus er echt zo vies en verbrand uit, gewoon allemaal korsten erop := Zo'n lapje is dan een goedkope en supergoed werkende oplossing.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:50

Ik ga denk ik ook maar zo'n masker bestellen! :J

Ze gaat nu pas per juni 24/7 de wei op voor 2 maanden. Daarvoor maar 2 uurtjes per dag,
dus ik heb nog even om rond te kijken welke ik precies ga bestellen.

Iemand een goed masker? Niet al te duur?
Misschien kunnen we wat met zn alle verzamelen qua prijsklassen en kwaliteit. Dat iedereen er iets aan heeft?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:30

ik weet niet meer wie het vroeg, maar bij mijn paard helpt het neusflapje ook terwijl hij niet helemaal tot over de neus komt. terwijl mijn paard echt een roze neus heeft tot haar lip. het werkt een beetje zoals een pet denk ik.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DOSW3VFR.jpg

ik vind de cashel echt het geld waard, ze zijn kwalitatief goed en sterk. ik heb hem nu twee zomers gebruikt en hij is nog in perfecte staat. mooi afgewerkt met zachte stukken, maar het gaas ik vrij stug, waardoor het niet uitmaakt dat het nat wordt. ook droogt hij vrij snel na regen.

en als je hem via e bay koopt is hij ongeveer de helft goedkoper.

nou dat was mijn verkoop praatje ;)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:58

Ik ga dit jaar deze eens proberen. Eerst maar eens met een goedkope proberen (12.95€), want meestal liggen die maskers na enkele uren al ergens in de wei..

Afbeelding

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:01

ik denk dat ik ook maar alleen een neusflapje probeer, en dan maar veel smeren.
Heb nog een cashel masker liggen, maar dat heeft in binnen no time af, dus dat schiet niet op. Kon het vorig jaar iedere dag in de wei gaan zoeken, hahaha

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:55

Ik smeer ook met de paardenzonnebrand (zag hem onderaan pagina 1 ook genoemd worden, volgens mij is het inderdaad van Leovet).

Het is best prijzig, ik moet dan ook knap veel smeren op mij appie. Ik smeer dagelijks neus, rondom ogen, mondhoeken, lip en kootholtes. De roze plekken zitten zo verspreid dat enkel een lapje niet voldoende is. Daarbij weet ik zeker dat ze zo'n lap zo af heeft/sloopt, of in paniek raakt ervan, het is niet zo'n held :+ Ik smeer ook tijdens de poetsbeurt, zodat het iets in kan trekken. Ik heb vele smeersels geprobeerd, maar niet 1 blijft zo goed zitten als deze. Ik smeer haar in en als ik de volgende dag op dezelfde tijd kom, kan ik het nog steeds zien zitten, ondanks drinken, nat gras, neus schuren over het gras, roep het maar. En het feit dat het niet giftig is, vind ik wel zo prettig gezien de plekken waar ik het allemaal moet smeren :)

Ze was trouwens extreem moeilijk met smeren, zeker op haar neus maar de aanhouder wint :j .

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:44

Ik heb zo`n lapje gekocht, ook UV bestendig. Deze was na 1 nacht eraf, niet erg fijn :n

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:51

Ididit schreef:
Ik smeer ook met de paardenzonnebrand (zag hem onderaan pagina 1 ook genoemd worden, volgens mij is het inderdaad van Leovet).

Het is best prijzig, ik moet dan ook knap veel smeren op mij appie. Ik smeer dagelijks neus, rondom ogen, mondhoeken, lip en kootholtes. De roze plekken zitten zo verspreid dat enkel een lapje niet voldoende is. Daarbij weet ik zeker dat ze zo'n lap zo af heeft/sloopt, of in paniek raakt ervan, het is niet zo'n held :+ Ik smeer ook tijdens de poetsbeurt, zodat het iets in kan trekken. Ik heb vele smeersels geprobeerd, maar niet 1 blijft zo goed zitten als deze. Ik smeer haar in en als ik de volgende dag op dezelfde tijd kom, kan ik het nog steeds zien zitten, ondanks drinken, nat gras, neus schuren over het gras, roep het maar. En het feit dat het niet giftig is, vind ik wel zo prettig gezien de plekken waar ik het allemaal moet smeren :)

Ze was trouwens extreem moeilijk met smeren, zeker op haar neus maar de aanhouder wint :j .

Heb je al eens Sudocrem geprobeerd?

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:09

Mijn witkop loopt ook lekker voor aap met een neusflapje tegen de zon! Maar heeft gelukkig geen verbrand neusje meer :+

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:40

Mijn vraag was voor Ididit... sorry

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:14

Sudocreme, gaat dat niet inbranden dan?? Nog nooit van gehoord, maar wel iets wat standaard in mijn poetskist zit. Ik smeer nu speciale zonnebrand creme voor paarden, en sinds 2 jaar dat ik dat smeer 1x (en savonds nasmeren soms) is haar neus niet meer echt verbrand. Sudocreme lijkt mij wat langer blijven zitten, dat is misschien wel wat. Al is dat paardenspul ook behoorlijk hardnekkig, het zit hier nog steeds op de muren waar ze het aan fa heeft geveegd, dat kregen we zelfs met hogedrukspuit en schrobben er niet af :o :o

Maskers en lapjes begin ik niet aan. Zo'n masker durf ik haar echt niet mee te laten lopen. Ooit even geprobeerd, ze nam een modderbak, schuurde op haar manier heerlijk haar hoofd over de grond, gevolg; makser bedekt met een flinke laag vuil en geen zicht meer.... nooit meer zo'n ding. Een lapje aan het halster kon ze ook niet aan wennen, en daarnaast wil ik haar zonder halster laten lopen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:39

Een zwart masker ? Trekt dat niet juist mega de zon aan ?

Tancreda4 : Probeer zelf maar eens uit op een arm ofzo, sudocreme werkt echt ! Beter als zonnebrandcreme. En het droogt niet in.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:44

Ik gebruik de zonnebrandcreme van mijn 2 jaarse nichtjes; kindercreme dus, behoorlijk vettig, maar wel effectief. Blijft er een heel eind op, en is factor 50.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:58

De beste tip die ik kan geven is P20. Een sunblocker die gewoon bij de Etos/Kruidvat ed is te verkrijgen. Ik heb een paard waarbij zowel koten als neus verbranden en smeer dit er maar 1x per dag in de ochtend op. Dan is hij de rest van de dag beschermd tegen de zon. Vorig jaar is hij geen enkele keer verbrand terwijl hij de jaren daarvoor met superdikke mok op de wei stond doordat hij zo verbrand was ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:04

Ik heb nog een half potje sunblock van Leovet staan, is vorig jaar prima bevallen dus dat gaan we weer smeren. Blijft ook echt de hele dag zitten, waterproof en niet giftig. Ik was vorig jaar alleen te laat met smeren.....

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:21

Tancreda4 schreef:
Sudocreme, gaat dat niet inbranden dan?? Nog nooit van gehoord, maar wel iets wat standaard in mijn poetskist zit. Ik smeer nu speciale zonnebrand creme voor paarden, en sinds 2 jaar dat ik dat smeer 1x (en savonds nasmeren soms) is haar neus niet meer echt verbrand. Sudocreme lijkt mij wat langer blijven zitten, dat is misschien wel wat. Al is dat paardenspul ook behoorlijk hardnekkig, het zit hier nog steeds op de muren waar ze het aan fa heeft geveegd, dat kregen we zelfs met hogedrukspuit en schrobben er niet af :o :o

Maskers en lapjes begin ik niet aan. Zo'n masker durf ik haar echt niet mee te laten lopen. Ooit even geprobeerd, ze nam een modderbak, schuurde op haar manier heerlijk haar hoofd over de grond, gevolg; makser bedekt met een flinke laag vuil en geen zicht meer.... nooit meer zo'n ding. Een lapje aan het halster kon ze ook niet aan wennen, en daarnaast wil ik haar zonder halster laten lopen.

Nee het werkt echt top! Een vriendin van mij heeft een witte arabier met roze neus, zij had echt alles al geprobeerd maar niets hielp voldoende. Toen gaf de fokker haar deze tip, Sudocreme, en het werkt super! (ik maak geen reclame hoor hihi) Probeer het eens anders! Stuk goedkoper dan al die paardendingen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:09

Ben eens wezen rondkijken, en bij Ponypret hebben ze veel verschillende vliegenkappen met neusflap, ook in de wat kleinere maten (shet en pony) en nog wel vrij gunstig geprijsd ook. Nu vraag ik me af, welke zou ik het beste kunnen nemen? Niet bij alle vliegenkappen met neusflap staat namelijk iets genoemd over UV-werende werking..... of beschermd zo'n flapje zowiezo??

1. Vliegenkap met oren en neusnetje (staat ook bij dat het 70% UV stralen absorbeert, dat staat niet overal bij) €12,95
Afbeelding
http://www.ponypret.com/epages/080515.s ... 05118-0005

2. Vliegenkap vanaf maat Shetland: (staat niets over UV stralen/wering bij) €12,95
Afbeelding
http://www.ponypret.com/epages/080515.s ... 05119-0004

3. Vliegenkap met bontrandje en neusnetje (ook verkrijgbaar met afritsbaar neusnetje, wederom niets over UV straling) €14,95
Afbeelding
http://www.ponypret.com/epages/080515.s ... 6658e-0010

4. Vliegenmasker met neusdeel (ook niets over UV straling) €9,50
Afbeelding
http://www.ponypret.com/epages/080515.s ... 22832-0005

En zou ik dan maat shet (indien beschikbaar) of maat pony voor m'n Welsh A-tje van rond de 1.15m. moeten hebben???

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:20

Lous schreef:

Nee hoor, zo'n neusflap is echt niet te kort. Ik ben zelf dealer van Cashel Crusadermaskers en heb er vrij veel ervaring mee.
De neusbescherming moet juist niet te lang zijn, want je loopt dan het risico dat ze met grazen er bovenop kunnen stappen en het zo kapot kunnen trekken.
Waar het wél om gaat is dat het ietwat stijvige neusflapje schaduw werpt over de neusvleugels, dan biedt het bescherming.
Ook heeft Cashel als enigste een UV werende beschermlaag in het gaas verwerkt waardoor verbranden echt niet mogelijk is.
Je kunt wel een goedkoop masker kopen, maar heel vaak is dat slap materiaal wat dan weer op de ogen kan drukken of wimperharen beschadigen. Ook de pasvorm van Crusader is gewoonweg perfekt.

Enne..... niet om reclame te maken maar mijn allereerste vliegenmasker is nu dus wél 11 jaar oud! Vaak gewassen in 'n emmer met koud water, en nog steeds niet versleten. Cashel Crusaders kosten veel meer als een ander masker, maar je hebt dan ook wel kwaliteit. :j

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:21

JoyCiej007: je allereerste foto is geen vliegenkap voor op de weide hoor... dat lijkt meer op een uitrijmasker.
Dus voor over je hoofdstel heen te doen. Die heb ik idd. ook, en ze werken erg fijn.
Maar als weidemasker ongeschikt. Geen UV werende functie, en de neusflap is te lang.

Als het er niet bijstaat dat een masker UV werende werking heeft.... dan heeft het dat ook niet.
Bij mij weten heeft alleen Cashel Crusader dat.

Voor 'n Shetlander of een Welsh A heb je van Crusader de maat Weanling/Small pony nodig.