hoe maak je vliegenspray?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:27

Bij die donkere van mij zit er geen kruiden in hoor. Die ziet er gewoon uit als appelsap... :+ Al zou ik er niet zo een slokkie van nemen... :')

Op die bruine bij mij staat t volgende:
- Natuurlijk gewonnen en gerijpt
- Met karamel gekleurd

Sjors

Re: hoe maak je vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:31

welk het meest stinkt werkt het goedst!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:33

citronella, azijn, kruidnagel en water :D
of iets met dettol maar weet daar de mengsel niet van, volges mij is dat dettol (niet teveel ivm sop ;)) citronella en water.. maar weet niet zeker ;)

Iloveshakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:56

Ik heb nog een heel erg handig recept.
Gebruikt het ook voor mijn pony en het werkt perfect!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /3 /3 /3 *\o/* *\o/* *\o/*
Hier komt ie:
Koude groene thee.
Mengen met witte azijn. (je kunt er ook nog dettol doorheen gooien werkt goed maar stinkt wel :x :x %) %) :wow: :wow: :7 :7 .)
En voilla klaar.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:12

Sjors493 schreef:
welk het meest stinkt werkt het goedst!!

het beste bedoel je :Y)

Maar witte en gekleurde azijn verschilt niks, behalve dat er bij de donkere een kleurstof aan is toegevoegd.
Azijn met kruiden bestaat ook, maar dat is veel duurder, en bedoeld voor sladressing ed ;) Die kruiden helpen dus echt niet tegen de vliegen.

Ik pak daarom gewoon de witte (blanke). Het goedkoopst en mijn spray krijgt toch al vanzelf een kleurtje door de dettol (wittig) en getrokken kruidnagel (plus evt. groene thee).

edit: 'stipje' of wanneer mensen simpelweg een punt (.) plaatsen in een topic doen ze dit om 'm gemakkelijk terug te vinden. Officieel mag het niet, omdat je in de lijst met onderwerpen ook gewoon op het teken linksvooraan kunt klikken. Dan komt er een zwart stipje bij te staan, en krijg je het topic ook te zien wanneer je op 'eigen berichten' klikt. Snap je 'm nu wel?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:46

Nou ik heb zojuist voor t eerst zelf vliegenspray gemaakt. Zal mij benieuwen of het werkt. Ik heb het volgende gedaan:

Omdat vliegenspray best bederfelijk is heb ik gewoon 1 spuitflesje van 500ml gemaakt.

- 100ml dettol
- 100ml azijn
- 100ml sterke groene thee. (3 zakjes in 100ml water uit de waterkoker laten trekken)
- 100ml kruidnagel extract. (10gram kruidnagelen laten trekken in 100ml water uit de waterkoker, daarna kruidnagelen eruit zeven)
- 50ml hertshoornolie
- 15ml citronella olie
- 5 druppels afwasmiddel

Ik heb nog geen flauw idee of het werkt. Maar dat horen jullie later wel... :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:13

denken jullie dat azijn + groene thee + kruidangel extract sterk genoeg is?? Dat is het enige van de opgenoemde spullen wat we in huis hebben (op de afwasmiddel na)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:18

Het afwasmiddel is alleen om de oliën wat beter te laten emulgeren met de andere vloeistoffen.
Maar je kan het gewoon proberen. Werkt t niet dan gooi je er later nog wat andere rommel bij. :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:22

das wel zo, kan altijd nog wat bij gooien

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:28

Idd. ;)

Ik had net trouwens weer een actie... :') Ik gooi als laatste de hertshoornolie erbij. Ik wil het flesje weer dicht doen. Dan moest ik eerst weer zo'n doorzichtig stopje erop doen voor ik de draaidop erop kan doen. Druk ik dat stopje erop. Hij klemt een beetje, dus ik geef wat kracht en hij springt in 1x op de plek. Maar door die kracht vlogen er kleine spettertjes alle kanten op. Die kwamen dus mooi in mn gezicht...

JAKKIE !! :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:35

_O- jij hebt geen last van vliegen meer :')

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:47

Nee idd. Hertshoornolie is echt de grootste stinkende smeerboel die er bestaat... :D

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:49

manonalberts schreef:
Als het maar stinkt.
Ik deed altijd azijn met citroendruppels.
Nu krijgt ze een tijdje vtv een paar teentjes knoflook door haar voer, werkt perfect

is dat gewone knoflook die mensen ook eten? pel je die of geef je het in z;n geheel??

Nobeliscool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 10:17

wow ik was een tijdje niet op bokt wat een vliegensprayen!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:49

Omdat citronella redelijk slecht is; citroensap van de albertheijn! Geel flesje waar cicilia opstaat, je kunt er lang mee doen! voor 60 cent :j
Ik zou er wel een deel water bij doen ivm het is sterk spul.
verder azijn bij doen, alleen ik heb zelf een vraag;
Mag je die ''middeltjes'' rondom hun ogen smeren? Gaat het dan niet tranen ofzo, omdat het citroen en azijn is? Ik bedoel niet In de ogen maar rondom ;)
alvast bedankt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:58

Lieshorses schreef:
Omdat citronella redelijk slecht is; citroensap van de albertheijn! Geel flesje waar cicilia opstaat, je kunt er lang mee doen! voor 60 cent :j
Mag je die ''middeltjes'' rondom hun ogen smeren? Gaat het dan niet tranen ofzo, omdat het citroen en azijn is? Ik bedoel niet In de ogen maar rondom ;)
alvast bedankt

ga het zeker proberen :) maar dat citroensap blijft dat niet heel erg viezen vlekken achter?
rond de ogen doe ik nooit wat spul, ook niet uit de RS. alleen als we gaan rijden of buitenrit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:29

Hahah, Ik zal het dan ook niet bij ogen smeren ;)

Sjors493 schreef:
Lieshorses schreef:
alvast bedankt

ga het zeker proberen :) maar dat citroensap blijft dat niet heel erg viezen vlekken achter?
rond de ogen doe ik nooit wat spul, ook niet uit de RS. alleen als we gaan rijden of buitenrit.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:33

Sjors493 schreef:
Lieshorses schreef:
alvast bedankt

heb nu zo'n flesje in huis (Euromerk 0.54ct). hoeveel water en azijn doe jij erbij?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:46

Uhm.. ik heb dus net ook vliegenspray gemaakt:

- dettol
- citroensap
- bruine azijn
- veel knoflook
- kruidnagelen

De kruidnagelen en de knoflook laten trekken (vriendlief liep scheldend door het huis waar ik in vredesnaam wel niet mee bezig was :D), en het extract toegevoegd.

Nu is het klaar, dus ik even een paar keer sprayen om te zien of "ie het doet'.....stopt de spraykop ermee :(. Op de één of andere manier is mijn brouwsel iets te dik geworden.. geen idee hoe dat komt?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:48

Darkness85 schreef:
Nee idd. Hertshoornolie is echt de grootste stinkende smeerboel die er bestaat... :D

Even een vraagje, waar koop je die Hertshoornolie?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:07

Water ongeveer 1/3 deel en azijn 1/3 en citroensap1/3 deel

Sjors493 schreef:
Sjors493 schreef:

heb nu zo'n flesje in huis (Euromerk 0.54ct). hoeveel water en azijn doe jij erbij?[/quote]

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:45

michaelally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:31

in mn manege maaken ze het ook zelf
maar ik weet het recept niet /3

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:55

Geslaagd! :) Hoefolie gemaakt van zonnebloem en olijf olie ;) werkt wel goed,
en vliegen spray van balsamico-azijn, citroensap en wat water, en stinkt enorm!

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:11

Welke Dettol gebruiken jullie.
De handzeep soort of de desinfectie voor in het huis?