rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:52

Ik heb ook alleen een buitenbak, en ik rijd ook gewoon wanneer het iets harder waait dan normaal.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:53

Mijn pony reed ik altijd gewoon met storm :j. Hij is dan wel wat drukker als normaal. (Loopt alsof hij peper in zijn kont heeft :+). En springt een keertje opzij maar daar bleef het bij. Pirma te doen dus :j.

Mijn paard die laat ik lekker staan als het stormt. Bij elke onverwachte harde windvlaag krijg ik een rodeo van hier tot tokio, niet echt fijn :+.

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:55

Net ook gereden. Ging prima. Ligt denk ik ook wel aan het paard dat je hebt.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:59

Mijn paard staat met z'n kudde de hele dag in de buitenbak rond deze tijd van het jaar. Dus daar kan ik niet rijden. En aangezien ik geen hele makke heb en eerst een stuk langs de weg moet voor ik bij het duin ben, laat ik het rijden nu toch maar even zitten. Op zich schrikt hij niet snel en hij gaat er óók niet vandoor, maar ik wil het risico gewoon niet nemen.
Er hoeft maar een stuk plastic op te waaien terwijl er een auto passeert, en het is einde paard... of einde ik, of einde auto, of allemaal... nee, dan maar liever even niets vandaag...

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:16

Mijn bijrijdijs blijft erg rustig wanneer het stormt waardoor ik gewoon kan rijden. Hij vind het te vermoeiend om zich dan druk te maken, tegen de wind in lopen vind ie al vermoeiend genoeg :+.
Vind de wind zelf wel erg lastig om fijn dressuurmatig te kunnen rijden, dus vaak wordt het een beetje rondhobbelen. Moet toch wat :P

Met mijn haf moest ik dat niet proberen met dit weer, die draait en springt in de rondte :roll:

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:21

Mijn paard zou het makkelijk kunnen, ze staan overdag ook buiten en ze blijft meestal wel rustig.
Maar ik vind er zelf niks aan om te rijden met dit weer.
Dus heeft ze een paar dagen vrij en hopelijk morgen gaan we weer beginnen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:22

Kan gewoon binnen rijden, maar vindt het wel jammer dat het zo waait. De temperatuur is al best lekker om buiten te rijden. Maar ik vind die harde wind zelf niet fijn om in te rijden en mijn paard wordt er helemaal dol van, alsof hij steeds van achteren wordt aangevallen, wil dan niks als bokken en zo. Dus we gaan zo direct maar even gewoon in de binnenbak.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:24

Waarom niet?
Het kan zo zijn dat paarden het spannend vinden maar daar wennen ze dan toch maar aan?
Ben van mening dat je je paard niet te vaak van spannende/enge dingen weg moet houden, daar worden het watjes van ;)

Ik heb heerlijk gereden vandaag en gister. Mijn paard is iets onrustiger en ze wordt wat sneller afgeleid maar ach, dat geeft toch niet?

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:34

ik heb vandaag ook lekker gereden. natuurlijk wel harde wind maar gewoon gedaan alsof er niks aan de hand was. was er ook niet! :P
maar echt lekker vind ik het niet hoor rijden met dit weer, maar het houdt me ook niet tegen.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:40

Wij zijn gisteren nog een buitenrit gaan maken. Was echt leuk, paardje stond wat hevig (maar die van mij heeft geen wind nodig om hevig te zijn :p).
Wij zijn hier naast de Nete gaan rijden en dat viel goed mee.
En het sprint-galopje ging precies nog harder dan normaal :D

Het kan best, maar het hangt natuurlijk ook van paard tot paard af.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:44

misschien kun je kijken wat je paard er van vind door hem eerst even in de bak te doen ;)

ik ben ook in de (buiten)bak bezig geweest, alleen niet gereden (omdat ie nog niet ingereden is)
maar lekker vrij-springen en beetje VD ging super, daarna nog een stukje over straat gewandeld.
ging allemaal goed.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:50

Ik rijd met zulke wind niet. Wij hebben een binnenbak iedereeen zal het ideaal vindenmaar pff wat een herrie binnen alles klappert! Die van mij stuitert alle kanten op dat het voor Mijzelf en andere te gevaarlijk is.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:51

Het is dat ik niet kan rijden vandaag anders had ik lekker gereden.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:54

ik heb zonet lekker gereden in de buitenbak, kon eindelijk weer voor het eerst dit jaar buiten.
daarvoor gewoon naar de binnenbak gegaan.

& het was heeeerlijk :+:
i love the wind ;D

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:55

Waar mijn paard gestald staat stormt het echt. Het waait daar altijd nog harder dan op andere plekken, dus neen paardje heeft een dagje vrij, staat wel lekker buiten :D

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:56

Ik rij met dit weer gewoon.
Mijn paardje komt elke dag buiten weer of geen weer.
En heeft een buiten stal.
Misschien dat wel schilt ze is dus veel gewent.
En ze reageert eigenlijk nauwelijks op het weer.
Misschien dat ze iets alerter is maar ver merk ik geen verschil.

Ook mijn jaarling is gewoon heel braaf met dit weer.
Reageert er ook niet echt op.

Ik denk dat het echt ligt aan je paardje maar ook hoe je er zelf mee om gaat.

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:01

ik ga niet rijden, gewoon lekker je pony poetsen en aandacht geven!!! <3

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:05

Die van mij had afgelopen week wat vaker stil gestaan door een bevroren bak, dus ik heb nu maar niet gereden. Heb alleen een buitenbak die pal in de wind ligt en een erg frisse pony! Gelukkig wisten ze zich los goed te vermaken!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:08

Met mijn pony kan ik nu wel rijden. Ze schrikt wel erg van de bomen die waaien en is heel fris, maar het rijden kan wel. Mijn paard rij ik vandaag niet. Ik ben net bezig met beleren en ze is sowieso nog wel dribbelig af en toe. En om dan nu met deze wind erop te gaan, dat vertrouw ik toch niet helemaal. Dus ik kijk wanneer de de wind iets is gaan liggen en dan pak ik haar weer op.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:09

Rijd ook gewoon nog in de buitenbak! Ze schrikt ook niet echt van de wind maar dat licht aan welke pony je hebt. Maar volgens mij heb je dr niet veel problemen mee...

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:11

hier gisteren en vandaag met 2 span friezen weggeweest,het waaide hard maar in het bos was het heerlijk.Wel wat meer je handen vol als anders.Maar die harde wind heeft ook wel iets.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:13

Gisteren maar even gelongeerd en ze was lekker heet door de wind. Omdat ik vandaag geen zin had in longeren ben ik er maar gewoon opgestapt. Wij hebben alleen een buitenbak. Ze was eerst een beetje kijkerig, vooral door het geklapper van plastic van de balen kuil. En er zit plastic om wat houten planken en dat wapperde ook flink. Vooral rechtsom reed ze er recht op af. Aan haar oortjes zag ik dat het wel spannend was, maar ze is wel heel braaf. Wat ze wel heel zwaar vond, was galopperen tegen de wind in. Ze viel bij bepaalde bochten onbehoorlijk naar binnen, dus echt netjes was het niet. maar ik heb wel lekker gereden. na een tijdje vond ze het wel oke en trok ze zich weinig aan van de storm, geklapper vanplastic en de rest. toch een heel braaf paardje.
Daarintegen was de arabier van dochter niet te rijden. Gisteren was hij al niet te longeren. Hij ging alleen maar hard in galop om haar heen. Toen heeft ze hem maar los gezet. Bokken, rennen galopperen en erg blij doen! Vandaag begon ze met loszetten, maar dat hij wel snel gezien. toen toch maar even gelongeerd. Toen was hij wel heel braaf. Nog steeds vrolijk en storm in zijn koppie, maar hij kon nu gewoon lopen.
Beide paardjes staan wel de hele dag in de wei hoor. Het is niet dat ze de hele dag op stal staan en vervolgens een uurtje wat mogen doen. En dat we het dan gek vinden dat ze net zo stormachtig zijn als de wind. Nee hoor, ze kunnen zich lekker uitleven overdag in de wei!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:16

Ik sla vandaag maar even over!
De bak is sowieso hier al glad, afgelopen week heb ik ook nauwelijks kunnen rijden door drukte, als ik nu opstap is het een kanon, laatstaan met die wind.

x_Britje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:22

Ik heb net zelfs gesprongen zonder zadel en bitloos. Niks aan de hand (heel soms bij een windvlaag waaide ik serieus bij van zn rug af :P ). Met grondwerk (wat de daarvoor hadden gedaan) waren de paarden in het land (naast de bak) alleen maar aan het vliegen, rennen en bokken) maar die van mij stond met zn koppie op half 8 :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:22

Met mijn pony kan ik alles doen, die is wat drukker dan normaal, maar ach, soms is het wel fijn, kan je soms kijken of je rem werkt :=.
Mijn Haf liever niet, die ziet dan spoken en vind elke windvlaag alsof ie word weggeblazen, dus die mag lekker gek doen in de bak met wat balken en een klein hindernisje :').