bevroren bak, rijden jullie nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes526

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:09

Mazzel dat je die binnenbak/allweather optie hebt! ;-) Ik week altijd uit naar de weide wanneer onze simpele boerenbak bevroren was: deze was een behoorlijk stuk vlakker. Uiteraard wel wat gladder door de grassprietjes en niet helemaal effen, dus een fanatieke training zit er niet in met dit weer... Dan maar een fijne bikkel-buitenrit door de barre kou :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:09

beetje jammer dat ze dit keer wisten dat het ging vriezen, maar niet even de bak hadden gesleept ( gezout)
dus helaas, paar dagen is die bevroren, en niet glad.

hopen dat het snel weer warmer wordt!

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:10

oke nou top:D

Hier in de buurt hebben we een pensionstal en daar hebben ze ook drainage bak, maar die is nu echt niet te rijden:S

Ben de winter nu echt zat:P

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:12

Urielle schreef:
Gisteren was de bak voor het eerst weer bevroren, ik heb geprobeerd te harken maar het was al te hard.
Vandaag maar wat gestapt en een klein krabbeldrafje. Het voordeel is dat de paarden superbraaf zijn, die hebben ook geen zin om op hun snufferd te gaan :D :D :D

Pff, paar dagen geleden ging ik de mijne longeren, maar ze is op het moment megadruk, hoort en ziet alles, met als gevolg dat ze op d'r plaat ging toen ze wegspoot. De hoefslag was goed te doen, maar meer naar het midden is de grond in de longeerkraal platgelopen en keihard en glad.

Op de vorige stal waar ik stond werd de bak elke avond gesleept met vriezen en sneeuw. Heb vorig jaar de hele winter kunnen rijden in de buitenbak, echt elke dag. Was ook wel een nieuw aangelegde bak met goed drainagesysteem en een goede bodem.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:12

die van ons buiten is echt top! binnen is hij wel hard helaas.

smurffie

Re: bevroren bak, rijden jullie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:14

vanaf donderdag word het weer weer zachter.
Hier word s'ochtens de bak los getrokken, overdag vriest het niet, en dan s'avonds nog een keer zodat hij weer glad opviest. (benieuwd voor hoelang.. want meestal zijn ze er niet zo stipt in :P )

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:18

Girl In The Mirror schreef:
Urielle schreef:
Gisteren was de bak voor het eerst weer bevroren, ik heb geprobeerd te harken maar het was al te hard.
Vandaag maar wat gestapt en een klein krabbeldrafje. Het voordeel is dat de paarden superbraaf zijn, die hebben ook geen zin om op hun snufferd te gaan :D :D :D

Pff, paar dagen geleden ging ik de mijne longeren, maar ze is op het moment megadruk, hoort en ziet alles, met als gevolg dat ze op d'r plaat ging toen ze wegspoot. De hoefslag was goed te doen, maar meer naar het midden is de grond in de longeerkraal platgelopen en keihard en glad.

Op de vorige stal waar ik stond werd de bak elke avond gesleept met vriezen en sneeuw. Heb vorig jaar de hele winter kunnen rijden in de buitenbak, echt elke dag. Was ook wel een nieuw aangelegde bak met goed drainagesysteem en een goede bodem.

Verder niks aan overgehouden toen ze is gevallen?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:23

als hij nog vlak is rijd ik wel, of ik stap alleen of beetje draf voorzichtig erbij.
Vandaag zou ik les hebben en heb ik het afgezegd vanwege de bak... Geef mij maar weer dooi! :(

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:26

Ik ga lekker buiten rijden, het bos in en flinke stukken draven op het asfalt.
We hebben alleen een buitenbak die nu keihard is, dus daar ga ik maar niet in rijden ...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:28

_ManOnn_ schreef:
Verder niks aan overgehouden toen ze is gevallen?

Alleen een klein wondje op d'r achterbeen dus het viel erg mee. Maar ik longeer niet meer zolang het de grond daar zo blijft.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:29

Tsja, de bak is wel hard(ondanks drainage en het droge weer) maarja dat zal wel niet te weerhouden zijn.
Gelukkig is de bovenlaag voor het vriezen vlak gesleept en zitten er katoen snippers in, dus de bovenlaag is zacht en los, helaas de ondergrond dus wel hard. Maar stappen en draven gaat prima:) Galopje was niet prettig dus dat wordt uhm niet.
In dit weer ben ik helaas de enige die op zn paardje wil stappen op mn 'pensionstalletje' dus begrijpelijk dat er niet elke dag gesleept wordt.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:47

Bij ons op stal was zelfs de binnenbak bodem bevroren (bak is wel aan een zijde open) Vandaag wel al wat beter, alleen in het midden nog hard. Buitenbak (met eb en vloed bodem) was wel prima te doen vandaag.

Lorettu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 01:20

Buitenbak is ook hier gewoon prima te doen!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:45

Gisteren was onze bak wel te doen! Had ik niet verwacht, maar de bovenlaag was mooi los.
Als de bak keihard is rijd ik niet. Maargoed ik ben al lang blij dat er geen ijs op ligt, nu kunnen de paarden er overdag gewoon lekker op lopen :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:38

Met die van mij doe ik qua rijden nog niks, wou wel beginnen met longeren normaal gesproken mogen we niet in de binnenbak longeren maar pensioneigenaar zei al de bak is gewoon te hard en gevaarlijk om dat buiten te doen! Doe maar binnen dus! :D

Dus deze week ga ik gewoon beginnen met hem, in de binnenbak. Wel zet ik hem in de buitenbak gewoon lekker los hij is verder rustig buiten rent er niet in en voelt goed aan wat kan en wat niet kan. Kan die even z'n frisse neus halen wat rond stappen. In de opfok kwamen ze immers ook gewoon buiten al lag er een dik pak sneeuw. :D Wel is de ondergrond dan niet super glad (niet gesleept) en de hoefadrukken staan er dus wel in maar goed dan doet ie maar wat voorzichtiger hoor. Aan het werk zet ik hem daar dus zeker niet (vind dat toch wel te link). ;)

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:46

Gisteren nog gelongeerd maar het vriest hier nu nog (-2), dus straks maar even kijken. In ieder geval hebben we ook nog een stapmolen tot onze beschikking en hier ligt kunstgras in...

bajes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:09

Nee ik rijd niet als het echt goed bevroren is.
Nu moet ik zeggen dat de laatste dagen de bak redelijk te rijden is ondanks de kou.

mandaryntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:25

Nee als de bak bevroren is rijden wij niet..
Alleen stappen aan de hand.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:29

Nu rij ik nog wel. De onderlaag van de bak is hard maar de bovenlaag is goed los. Zodra die ook bevroren is dan rij ik niet meer in de bak maar dan maak ik nog wel buitenritten.

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:31

Bij mij is hij nog helemaal bevroren, ook de grond in de wei.
in de bak kom ik met de paarden nu niet, op de wei lopen ze wel gewoon. ;)

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:59

ik zit er dan maar kwartiertje op en dat is eigenlijk alleen ma stappen en beetje los werken (buigen en voltes enz.) zo dat hij wel lekker los blijft. maar mijn voordeel is denk wel dat mijn paard er geen moeite mee heeft en het heerlijk vind als hij even buiten komt en wat kan doen.