Esmeralda schreef:Als het regent dan rij ik meestal niet, simpel omdat ik een bril heb, dan zie ik binnen de koste keren niks. En als ik hem af doe, kan ik beter een blindebegeleidehond hebben. Maar gaat het regenen tijdens het rijden dan tuffen we wel ff door.
En met de afgelopen ijs en sneeuw periode hebben we heel veel gelopen.
Paard moet er zowiezo een aantal uur uit, weer of geen weer
zit met hetzelfde probleem! Dan zit je meer je bril te poetsen/schoon te vegen dan wat anders. Krijg je het warm en ga je zweten als het koud is, dan krijg je ook nog een keer damp op je glazen en zie je ook geen sikkepit meer.
Was woensdag aan het longeren gegaan in wat miezerregen. Zelfs daarvan heb je al last met een bril, en de verlichting op onze buitenbak is 1 grote sterke spot. Nou, die spot in je gezicht + regen op je bril = stekeblind. Paard ging dan ook nog even klieren in galop, dus maar overgezet naar draf, gekalmeerd en laten uitdraven/uitstappen en terug op stal. Op zo'n moment zie je gewoon totaal niet wat je paard doet, dus ook niet als ze op je afkomen of uithalen om te meppen. En de mijne heeft het heel snel door als je iets niet in de gaten hebt. Gelukkig komt ze overdag nog genoeg buiten, maar ik zou in principe wel moeten trainen voor een proef in juni en ze staat helemaal uit conditie...
En jammer genoeg verdragen mijn ogen het niet om alle dagen lenzen in te doen