Wij strooien 'speciaal' zout op de hoefslag van de buitenbak, dus we kunnen daar gewoon stappen. Alleen mijn verzorgpaard heeft ijzers dus ik vind het altijd wel een beetje eng om over het erf naar de bak toe te lopen.
Ik heb helaas ook al 4 weken niet meer gereden! Maar er komt weer beter weer aan! Hier is al het sneeuw al weg en nu hoeft alleen de grond nog te ontdooien (drenthe)
ik zit hier ook de sneeuw weg te kijken......en met een beetje mazzel kan ik morgen eindelijk weer eens rijden. ik moet een min of 10 stappen om bij de (binnen)bak te komen,maar kan de dam nog niet af,maar het is vandaag goed gaan dooien,dus ik hoop morgen en anders begin volgende week vast wel.
Atalanta
Geplaatst: 01-01-11 20:58
Ik ben wel af en toe gaan rijden in het bos, 1-2 keer per week als er verse sneeuw lag en niet allemaal gladde bevroren resten. Paard is een bommetje en is het er niet mee eens dat er alleen gestapt wordt, dus een beetje avontuurlijk is het wel. Maar ze staat wel heel vast op haar benen. Stukken weg die erg glad zijn loop ik er naast.
ik ben van stalling verhuisd omdat ik bij mn oude stal amper de stal uit kon en met een net zadelmakke 3,5 jarige zat ik daar niet echt op te wachten.. Sta nu een km verderop en echt heerlijk:D kan geen binnenbak betalen maar deze mensen doen alles om het zo goed mogelijk sneeuw/ijs vrij te houden en heb altijd nog kunnen rijden wanneer ik wou
de sneeuw is bij mijn ouders bijna weg!!!! gelukkig en kan donderdag voor het eerst naar mijn nieuwe club met een 5 jarig paard dat 2 maand stil heeft gestaan haha. Word nog heel feest denk ik haha
We hebben gelukkig een buiten- en binnenbak, dus kunnen gewoon doorrijden ongeacht het weer. En om met dit weer nog steeds te kunnen buitenrijden, hebben we sneeuwbeslag eronder laten slaan. Heb vanmiddag dus nog steeds een heerlijke buitenrit gemaakt!
Hier helaas ook een winterstop al weken. Buiten is niet te rijden bij ons en ik heb (nog) geen geschikte trailer voor mijn auto, dus naar een manege zit er even niet in. Ik hoop dat ik snel weer aan de slag kan met haar, is toch zonde, we waren lekker op weg van te voren.
1Boefje
Geplaatst: 02-01-11 21:20
Weekend 5 met sneeuw hier........... In het begin was ik nogal huiverig om de sneeuw, vorige winter heb ik totaal niet gereden met de sneeuw. Eigenlijk gaat het prima! Paarden zijn alleen niet te houden zeg! De Haflinger gaat harder lopen met ijs Mijn paard glijdt alleen maar. Vandaag zijn we het militair domein op gegaan, daar ligt nog een 10 cm ongeveer. Het was zwaar ploeteren voor de paarden en de mijne was zo stom om elke keer het gladde spoor op te zoeken oliebol! Toch dik 2 uur gereden. Ik ben hoe dan ook blij als de sneeuw weg is, de binnenweggetjes zijn niet te doen. Hier strooien ze niet in de straatjes en het is toch 10 minuten stappen naar het bos toe.
Darkness85
Geplaatst: 02-01-11 22:13
Dat probleem heb ik ook. Bij mij ist dik 15 min stappen naar het bos. Dus voor dat de weg daar naar toe echt compleet ijsvrij is ga ik echt niet die kant op. Vandaag was de bak weer voor het eerst te doen. Dus heb paard lief even kort gelongeert. Hij heeft aan 1 stuk door lopen stuiteren en kwam steeds 4 voet los van de grond.
mimeslosydy
Geplaatst: 02-01-11 22:18
ik heb de afgelopen dagen lekker kunnen rijden! ligt hier bijna geen sneeuw meer en de bak is goed omdat het amper gevroren heeft. hopen dat de dooi doorzet... was daarvoor een week op vakantie en daarvoor heel sporadisch afentoe een stapritje gemaakt maar voor het grootste deel ook niet gereden
Hier ook al een winterstop van 4 weken. Er is hier een hele fijne binnenbak in de buurt, maar helaas was het te gevaarlijk op de weg om met een trailer te rijden. Gelukkig komt de dooi eraan, dus op hoop van zegen
Met sneeuw en ijs maken we in de bak een longeer cirkel vrij van sneeuw en pekelen met zout de cirkel je kunt dan of op de volte rijden of longeren wel even werk maar het werkt wel geen zout op de sneeuw dat heeft geen zin zout maakt de sneeuw extra koud
Jee wat ben ik blij met 2 binnenbakken als ik dit zo lees! Wij kunnen tenminste rijden, maar een vrije dag zit er niet meer in voor de paarden. De paddocks zijn onbegaanbaar en de weg naar de molen is een soort van ijsbaan. Dus ze lopen al enige tijd 7 dagen per week onder het zadel. Op stal laten staan vind ik namelijk echt zielig.
Ulf heeft sinds 25 november vakantie, kan thuis helemaal niet rijden en kon lange tijd het erf ook niet af doordat het te glad was, zag het dan ook niet zitten om dan wel 1 keer in de week naar les te gaan, dus dat tot op heden ook maar afgezegd. Kan niet wachten dat het echt gaat dooien, het vriest niet veel meer, maar met 1 graad boven 0 verdwijnt het ijs ook niet uit de bak . Zodra de bak weer enigzins berijdbaar is is Ulf zijn vakantie voorbij en ga ik ook weer naar les
Anneke
Geplaatst: 04-01-11 20:01
Mijn bak is alweer een poosje helemaal ijsvrij en ondooit. Tijdens dat dikke pak sneeuw heb ik een grote volte kunnen maken, daar konden we in rijden of longeren.Ging prima. En de paarden hebben sowiso in de paddock's gestaan elke dag, ging perfect. Als je flink veegt, strooit en schept met die sneeuw kom je wel ergens Maar ben blij dat de bak weer de oude is
optimized
Geplaatst: 04-01-11 21:15
maXcomX schreef:
Waar in België? In Wallonie is de A46 nog maar 1 rijbaan open vanaf Verviers tot St. Vith.
ja , ik zelf woon in West vlaanderen , regio Harelbeke xxx
Aranel
Geplaatst: 04-01-11 21:25
Bij ons is de bak ook nog niet begaanbaar. Ik rij mijn haf meestal om de dag, lekker een bosritje Ze staat overdag ook in de paddock, dus beweging krijgt ze wel.. En ach, wedstrijden ga ik voorlopig toch niet meer rijden (longontsteking) dus het maakt niet zoveel uit als ze even stil staat
Yvk
Geplaatst: 04-01-11 21:30
Ik heb gelukkig een binnenbak tot mn beschikking. (wat ook niet dé oplossing is, omdat we met 50 pensionklanten zijn en de bak maar 20x40 is. Dus overvol!) Ook hebben we een mooie agterberg buitenbak, maar die is niet te rijden met sneeuw ed.
Maar als we dat niet zouden hebben, zou ik denk ik toch een winterstopje inlassen tot het weer veilig is. Ik zou het niet riskeren om mn paard zn benen te laten breken of met een trailer te slingeren.
Amiigo
Geplaatst: 04-01-11 21:36
Lang leven de binnebak
Wij hebben maar 8 stallen voor pension, 3 mensen rijden niet vaak, 2 alleen smorgens en ik en nog 2 rijden smiddag's/savonds altijd Ik heb ook vaak de bak voor me alleen