Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DDW1190 schreef:Kaitlyn:nou in mijn ogen zie ik het andersom..
even niet over dat naar buiten doen hoor, maar de mensen die normaal altijd het beste voor het paard over hebben, zie bitloos, boomloos enz. en nu eigenlijk met dit koude weer kijken van: ik kijk wel wat er gebeurd als ik mijn paard buiten houd..
wat ik dus wil zeggen: er word gewoon te makkelijk over dingen nagedacht!
en nogmaals ik weet ook niet wat ik zou doen als ik alleen een buitenbak tot mijn beschikking heb..
Sorry, dan heb ik dat verkeerd gelezen .
Dan ben ik het wel met je eens
Mjay schreef:dat hooi probleem had duidelijk niet voorkomen kunnen worden... de eerste snede is nu toch ook gewoon op? anders had iedereen voor een kortere tijd allemaal hooi gehad... dan had jij minder kunnen kopen en had jij nu ook een probleem.... mensen tjee veroordeel elkaar niet zo....
supertinkie schreef:Op zich vind ik dat je wel een punt hebt TS, maar over jou opmerking over de ijzers wil ik wel wat zeggen... Er zijn ook paarden die gewoonweg niet zonder kunnen zoals de mijne. Ik baal ook als een stekker dat ik niet met mijn paard naar buiten kan, maar hij kan wegens medische redenen eigenlijk echt niet zonder ijzers. En als ik dan ook maar 1 stap buiten zet ligt meneer bijna op zijn snufferd door de gladheid. Dat ga ik ook niet riskeren. Er wordt trouwens wel dagelijks met hem gewandeld door het gangpad van de stal

Anoeska schreef:Flauw hoor! Het is de eerste winter met m'n huidige paard, en de eerste winter op deze stal (die ik speciaal heb uitgezocht op voldoende weidegang). Wist ik veel dat mijn paard het onhandigste paard ever is. Als ik 'r uit 'r stal haal gaat ze al bijna op d'r plaat met een beetje gladheid. De andere paarden komen met ijzers nog dravend voorbij door de sneeuw, maar mijn merrie wil geen stap meer verzetten. Meteen de smid gebeld, maar die komt ook niet op stel en sprong. Hoop dat die nog een list kan verzinnen dat m'n paard weer durft te lopen.
Stal is speciaal uitgezocht op voldoende weidegang, maar ik heb inderdaad vergeten te vragen hoe vaak ze strooien bij sneeuw (blijkbaar doet ieder ander dat wel zodra ze een nieuwe stal gaan bekijken). Ik rij gewoon iedere dag, maar het weiland en de paddocks zit er met deze enorme sneeuw/vries weken even niet in. Zeker niet nu ze zo aan het glijden is. Stapmolen is inmiddels weer bereikbaar, maar ook geen ideale oplossing.
Al met al, doe ik wat ik kan. Maar ik kan ook geen ijzer met handen breken. Dit topic voelt voor mij een beetje als natrappen (en jezelf op je borst kloppen dat je wel zo goed over de winter hebt nagedacht).
Anoeska schreef:Stal is speciaal uitgezocht op voldoende weidegang, maar ik heb inderdaad vergeten te vragen hoe vaak ze strooien bij sneeuw (blijkbaar doet ieder ander dat wel zodra ze een nieuwe stal gaan bekijken). Ik rij gewoon iedere dag, maar het weiland en de paddocks zit er met deze enorme sneeuw/vries weken even niet in. Zeker niet nu ze zo aan het glijden is. Stapmolen is inmiddels weer bereikbaar, maar ook geen ideale oplossing.
moonfish13 schreef:Amen.. Maar sommige dingen heb je niets over te zeggen..
Waar ik me wel helemaal groen en geel aan erger is al dat getrut met die sneeuw.
Een prachtig zachte bak met een laag sneeuw waar best licht werk in verricht kan worden..
En wat denk je? Geen kip die zijn paard beweging geeft.
Adil18 schreef:Mjay schreef:dat hooi probleem had duidelijk niet voorkomen kunnen worden... de eerste snede is nu toch ook gewoon op? anders had iedereen voor een kortere tijd allemaal hooi gehad... dan had jij minder kunnen kopen en had jij nu ook een probleem.... mensen tjee veroordeel elkaar niet zo....
We hadden vrij vroeg in dit jaar al met droogte te vechten. De eerste snede kwam er met moeite en de tweede is zo goed als uitgevallen. Als jij dan een paar paardenmondjes te vullen hebt moeten imo toch echt alle alarmbellen gaan rinkelen....
Sonja schreef:Anoeska schreef:Stal is speciaal uitgezocht op voldoende weidegang, maar ik heb inderdaad vergeten te vragen hoe vaak ze strooien bij sneeuw (blijkbaar doet ieder ander dat wel zodra ze een nieuwe stal gaan bekijken). Ik rij gewoon iedere dag, maar het weiland en de paddocks zit er met deze enorme sneeuw/vries weken even niet in. Zeker niet nu ze zo aan het glijden is. Stapmolen is inmiddels weer bereikbaar, maar ook geen ideale oplossing.
Misschien niet ideaal maar voor de winter in combinatie met rijden toch een heel prima alternatief voor nu, lijkt me?
Wbt natrappen: laat iedereen maar eens pissig worden die dit schoentje past en aantrekt. Misschien dat ze dan eens na gaan denken in plaats van sneu gaan zitten te doen op internet. Prima! Hopelijk hebben hun paarden daar in de winter van 2012 dan plezier van. Dat is namelijk de insteek.