paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 01:45

Melanie5 schreef:
happytime schreef:
ik ga met melody mee: lijkt inderdaad op schapenmessen.
.

Schapen messen hebben 3 of 4 brede tanden. Dit zijn gewoon grove messen. Ik gebruik voor mijn werk voor koeien deze messen, dit zijn 21 tands messen. Voor paarden heb ik dacht ik 30 of 35 tanden.

Zou kunnen ja, ik heb zelf 3 verschillende soorten messen, paarden, rund/koe en schaap geloof ik, maar daar scheer ik nooit mee die zaten bij mijn apparaat inbegrepen :+

Eshaa

Re: paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 01:56

kwas bekend met ribbeltjes-chips maar nog niet met ribbeltjes-paarden :o hihi

trekt wel weer bij hoor!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:52

Nou Eshaa, dit trekt niet meer bij hoor. Een paar hele lichte streepjes hou je altijd, dat is niet te voorkomen.
Maar zoiets als dit trekt niet meer bij. Hoe willen die plukken die ze totaal vergeten is, nog weg trekken dan?

Ik vind dit echt schandalig, zij zou zichzelf geen professional mogen noemen. Zelfs ik kan het nog beter,
en doe het écht als amateur, alleen bij mijn eigen pony. Ik hoop ook dat je je geld terug krijgt, want hier
zou ze bijna nog geld bij mogen leggen, omdat ze jullie pony's als oefening gebruikt lijkt te hebben...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:23

Het rare is dat beide pony's eind september door dezelfde persoon geschoren waren en er toen super uit zagen. Waardoor ik het dus echt niet te verklaren vind, waarom de pony's er nu zo uit zien.

Zoals Moyra al zei, vrijdag gaan we scheermachine huren ( waar ik hem altijd huurde vroeger ) en kijken wat we aan de schade kunnen doen. En met opscheermachine voor het hoofd, hopelijk kunnen we het een beetje opknappen.

Want heb een hard hoofd er in dat deze scheerstrepen nog weg trekken.

Het geld is al geregeld, dat staat inmiddels op me rekening bijgeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:28

Pfff ze zien er echt niet uit !!! Het ziet eruit als of ze super snel en gehaast zijn geschoren.
Het is wel zo dat de eerste keer dat ze geschoren worden er het mooist onderuit komen maar dit slaat alles !!
Ik scheer zelf ook veel paarden en heb er dit jaar/seizoen al 17 geschoren en sommige 2 keer. Ik ben zelf ongeveer 1,5 a 2 uur bezig met een groot paard helemaal uit het haar incl. benen.

Dt kan echt niet en zeker niet als je er voor betaald !!!.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:28

botte mensen en onkundig werk; ik moet zeggen dat ik dit schandalig vind; ik heb 3 weken geleden v d 1e keer zelf geschoren en wel mijn eigen paard en die ziet er nog 10 x keer beter uit dan jouw paarden die door een proffesional geschoren zouden zijn?
deze fotos zijn gemaakt net na het grote scheerwerk; [ITP] april(5 jarige flemminghxonyx) speelt met de bal
daarna heb ik nog 2 uur bij staan te werken ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:31

:oo Sjezus... wie is er hier aan het harken geweest? :=
Wat vreselijk zeg, nog nooit gezien :n
Ik bedoel, er zijn er wel meer die niet kunnen scheren, maar dit slaat alles....
Zag diegene zelf niet dat dit echt niet kan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:32

Je krijgt dit nog wel goed hoor. Met scherpe messen er nog een keer overheen gaan. Die streepjes trekken vrij snel weg. Met ruim een week zie je het al niet meer. Maar er zitten idd slordige stukken bij zag ik in de link, die kan je gewoon overscheren.

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:35

de messen van het scheerapparaat hadden moeten worden geslepen, die waren volgens mij zo bot als wat...
Na een paar dagen a een week trekt dit wel weer aardig bij!
Gaat sneller dan je denkt...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:36

:j Komt nog wel goed, maar alles moet opnieuw geschoren worden...
Maar goed, dat is altijd. Of je nu een klein foutje maakt of met een hark een paard verziekt, alles moet opnieuw omdat je lengteverschil krijgt in de haren!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:42

Die van mij heb ik ook eens verpest op deze manier. Scheerapparaat geleend van een stalgenootje en nog een keer geschoren :) Hoe dik ze ook in het haar zittten... een goed apparaat met scherpe messen moet er als nog gewoon door heen komen. Wel netjes van die 50% maar als ik het had gezien terwijl ze nog bezig was dan was deze scheerder zonder centjes weg gegaan denk ik :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:51

waarschijnlijk te botte messen EN het feit dat het moeilijker te zien is waar je geweest bent als je een 2de keer scheert. Nu is het wel zo dat je het een weekje tijd moet geven en dan zijn de meeste strepen wel weg. Maar sommige stukken zijn echt wel erg slordig gedaan...

Door iemand anders laten bijscheren als het niet veel beter wordt?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:00

mistid schreef:
Lijkt wel alsof degene die heeft geschoren er koeienmessen in had zitten, en de machine veel haren tussen de messen had zitten (dus echt in de machine, niet het 'kale' stuk mes).
Ziet er zeer onprofessioneel uit.
De strepen trekken overigens wel binnen 2 weken bij, maar ik zou in het vervolg iemand anders nemen die scheert/zelf scheren.

Succes ermee!

Mijn paard werd altijd geschoren met koeienscheerapparaat. En zelfs dan zag het er absoluut niet zo uit!
Zoals de foto's van TS hoort het echt niet.. zonde..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:19

Afbeelding
Dit is mijn merrie 2 weken ongeveer voor ze weer geschoren werd.

Er was dus wel voldoende vacht aanwezig.
Maar gelukkig is die 50 % terug en we proberen het te herstellen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:23

Leonoor schreef:
Wellicht waren de mesjes wat bot, maar ik heb het veel vaker gezien. Week of 2 maximaal, dan zie je het al niet meer. Dus je kan rustig ademhalen ;)

Ik heb het juist met mijn net geslepen messen? Mijn paard heeft het ook, maar ik heb inderdaad zoiets van; 'even wachten, tis zo weer weg'.

Maar ik heb er geen hakken etc inzitten, wat hier wel het geval is volgens mij op sommige plekken. Je moet overal, maar dan ook echt tegen de haar richting in scheren! Dat scheelt al een boel. Ik heb mijn paard bijgeschoren met een kleiner tonduese, en deze heeft het weer netjes gemaakt. :)) Heel raar, komt denk door de messen, vorig jaar heb ik precies dezelfde manier geschoren, met het zelfde apparaat alleen toen waren mijn messen niet geslepen & dat ging prima :=

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:27

Zo zag mijn paard er dus ook uit, overal zag je de strepen maar dat is nu dus echt mooi bij getrokken!!
Ik denk indd even ruim 2 weken geduld hebben en je ziet het niet meer!

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:29

Siets schreef:
Nou Eshaa, dit trekt niet meer bij hoor. Een paar hele lichte streepjes hou je altijd, dat is niet te voorkomen.
Maar zoiets als dit trekt niet meer bij. Hoe willen die plukken die ze totaal vergeten is, nog weg trekken dan?

Ik vind dit echt schandalig, zij zou zichzelf geen professional mogen noemen. Zelfs ik kan het nog beter,
en doe het écht als amateur, alleen bij mijn eigen pony. Ik hoop ook dat je je geld terug krijgt, want hier
zou ze bijna nog geld bij mogen leggen, omdat ze jullie pony's als oefening gebruikt lijkt te hebben...

die grote plukken er ook maar af dan , het is wel apart om te zien, maar ag, da beestje weet zelf niet hoe het eruit ziet.
Kijk als mijn haar zo geschoren was zou ik wel gaan huilen ja , maar daar weet dat paard zelf niks van :+ .

NickyJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:32

Waarschijnlijk zijn er messen gebruikt voor runderen.. Die zijn iets goedkoper, maar zorgen voor meer strepen. Mijn advies is; doe wat natuurazijn op een handdoek en smeer de paarden daar goed mee in. Het is een huis-tuin- en keuken maniertje, maar het helpt de strepen te verminderen!
Het zal ongeveer 10 dagen duren voordat de strepen weg zijn. Succes ermee!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:27

Nou die gene heeft gewoon door geschoren met die messen, en is vervolgens weer bij jou paarden gekomen en idd niet netjes met bote messen je paard te scheren.

Ik zou het voortaan lekker zelf doen, er is niet veel moeilijks aan ;)

ps zie nu dat jij daniele bent!!! ik zou het volgend jaar ook wel willen doen hoor...

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:12

Dit ligt niet aan te botte messen maar zoals sommigen al gezegd hebben zijn die pony's geschoren met scheermessen bestemd voor koeien.
Dit gaat niet bijtrekken en ook niet weggaan met azijn of iets dergelijks maar alleen door ze terug te scheren met paardenmessen.
Spijtige zaak en heel onprofessioneel van de scheerder...
Pony had idd al vacht genoeg om terug te scheren,dus het excuus van te kort haar om terug te scheren gaat hier niet op :+

lebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:17

Ligt aan de hoeveelheid tanden, voor paarden 35 tanden gebruiken!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:26

Maar ik heb gewoon een paardending volgens mij, en vorig jaar het ze geen strepen, en nu met dezelfde messen, maar dan geslepen, wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:28

Een keer goed wassen helpt mischien.

Dit gebeurt mij ook bij het koeien scheren, maar alleen bij koeien die op dat moment veel huidvet hebben. Dus mischien dat het met wassen over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:29

giotto schreef:
Dit ligt niet aan te botte messen maar zoals sommigen al gezegd hebben zijn die pony's geschoren met scheermessen bestemd voor koeien.
Dit gaat niet bijtrekken en ook niet weggaan met azijn of iets dergelijks maar alleen door ze terug te scheren met paardenmessen.
Spijtige zaak en heel onprofessioneel van de scheerder...
Pony had idd al vacht genoeg om terug te scheren,dus het excuus van te kort haar om terug te scheren gaat hier niet op :+

Bij de meeste koeien zie je deze strepen niet hoor. Lijkt me erg sterk. Een scheerapparaat is in mijn ogen een scheerapparaat. Koeien moeten er op keuringen en dergelijke ook netjes uit zien. En worden perfect geschoren ermee.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:29

Meerdere keren erover gaan is een tip.
Ik scheer zelf ook paarden, het lijkt inderdaad dat je mesjes niet goed meer snijden.
Had je moeilijkheden om door het haar te gaan?
waren de paarden proper?
Edit: lees net dat het niet met een goed machien gebeurde.
Herscheren is de boodschap maar misschien eerst laten bijgroeien.