maXcomX schreef:Nou, het valt wel mee. Normaal doen ze het hier 1x per 5 jaar. Ik doe het nu nog even elk jaar, omdat de bron 5 jaar stilgelegen heeft, en het water ook voor ander doeleinden wil gebruiken. Als de waarden stabiel blijven dan doe ik het ook nog per 5 jaar. Je krijgt wel een keurig rapport over de samenstelling, mineralen, e-coli etc. Moet je het alleen nog vergelijken, maar daar zijn EU standaarden voor. Die kun je ook ergens downloaden. Verder moet je 1x per jaar alle leidingen + tank ontsmetten, heel belangrijk! Gezien het verbruik, kosten van testen etc. ben ik goedkoper uit dan leidingwater (1,35 euro per m3, wat overigens hier vol chloor zit).
bij mij heeft de bron ook een hele tijd stilgelegen. (minstens een jaar maar ik vermoed langer) . ik vind het water er niet helemaal helder uitzien, hoopte dat het weg zou gaan wanneer het meer gebruikt zo worden, maar tot op heden dus nog niet en nu ligt hij weer stil met de vorst. nu neem ik dus steeds water mee van thuis, heel gedoe zo met die vorst (hier overigens wel goed leidingwater gelukkig)
maar je moet dus wel zelf nog kijken wat de waarden betekenen?
ik heb overigens geen keus, heb op die locatie geen leidingwater. dus mocht eruit komen dat het niet goed is zou ik misschien een nieuw puls kunnen laten slaan.
leidingen en tank zijn net allemaal nieuw aangelegd bij mij, dus dat hoef ik voorlopig niet te doen. hoe ontsmet jij dat?