probleempje: mijn pony eet zijn deken op wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: probleempje: mijn pony eet zijn deken op wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:21

Ts heb je geen foto van je pony zonder deken?
Ik denk dat je pony aangeeft dat het waarschijnlijk toch te warm is voor een deken en dan kan het gaan irriteren/broeien.
Ik heb bijv. een Fjord en die gooit nu toch wat haren eraf,ze heeft het toch te warm en staat 24 uur buiten met inloopstal.

Als je nou een duidelijke foto kunt zetten van je pony waar de vacht duidelijk opstaat dan kunnen we misschien beter advies geven.

En vragen stellen is helemaal niet erg hoor,jij stelt ze tenminste!!!!

Jill__xX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 17:56

funnyhorses schreef:
Ik denk dat je pony aangeeft dat het waarschijnlijk toch te warm is voor een deken en dan kan het gaan irriteren/broeien.
Ik heb bijv. een Fjord en die gooit nu toch wat haren eraf,ze heeft het toch te warm en staat 24 uur buiten met inloopstal.

Als je nou een duidelijke foto kunt zetten van je pony waar de vacht duidelijk opstaat dan kunnen we misschien beter advies geven.

ik zou heel graag een foto op bokt willen zetten maar het lukt me niet ;(
ik heb de 'help' info al gelezen maar het lukt me ng steeds niet ...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:31

Jill__xX schreef:
funnyhorses schreef:

ik zou heel graag een foto op bokt willen zetten maar het lukt me niet ;(
ik heb de 'help' info al gelezen maar het lukt me ng steeds niet ...

Ah hihihi het gaat als volgt:

Eerst zet je de foto van camera op je pc,vervolgens zet je de foto op bijv. http://www.mijnalbum.nl als je dat gedaan heb open je de foto met je rechter muisknop en druk je op eigenschappen.Die link die je dan ziet(adres URL) copieër je.
Dan ga je naar je topic en maak je je berichtje,druk op 'voorbeeld' en dan bovenaan zie je verschillende knoppen.Daar druk je op img en dan zet je je gecopieërde link van de foto erin Dus: img-dan link foto-img

En dan druk je op versturen en voila je foto staat erop! :D
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 28-11-10 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:32

Deken eraf halen zou ik zeggen!?
Eet hij hem ook niet meer op :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:35

lynne_berna schreef:
Deken eraf halen zou ik zeggen!?
Eet hij hem ook niet meer op :+

Ahhh wat flauw -O-

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:48

Zal Ts even helpen

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 2275_n.jpg

Pony is een ZEER slim beestje, met een grote dosis 'humor'. Een klets brutaliteit en eigendunk, goede fluffy wintervacht, dus koud zal hij het zeker niet hebben Jill. Vermoedelijk is dat de reden. (ik zou vooral zorgen dat je een goed zweetdeken hebt, zodat hij snel droogt na het rijden).

Klets stroom staat zeker op de weides(als het aan staat), eten krijgen ze meer dan genoeg ook ruwvoer. Beestje komt wat dat betreft echt niks te kort. Ik snap ook heel goed waarom ze hem liever niet op de weide zetten. Je zit heel snel op een hele drukke baan, equivalent aan een snelweg en met zijn ondeugende karakter vind hij echt wel ergens een zwakke plek.

Wat zekerder zijn van jezelf Jill en vragen stellen als het niet lukt. Maar wat had hij dat blauwe deken veruineerd zeg! Nog nooit zo'n sloper gezien. Dat je niet wat en wanneer ze juist te eten krijgen, vind ik niet zo vreemd. Dat gebeurt op uitzondering van het hooi altijd op uren dat ze niet verwachten dat er paarden uit stal gehaald worden om te werken, buiten peniongasturen dus.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:00

Jemig Wizewo is dat het paardje van TS?
Die hoeft toch echt geen deken op he.
Die heeft het warm onder zo'n ding hahaha no wonder dat ie de houligan gaat uithangen.
En zonder deken heeft schrikdraad ook nog een betere werking (tenzij die een polar-vacht heeft)

Wel een leukerdje hoor!!!!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:30

Nopes, denk ook niet dat het echt moet. Ik snap wel dat ze hem graag een deken op wil doen. Vacht korter, vacht sneller droog na het rijden. En het is gewoon berekoud geworden. Maar dan moet je bij hem wel heel vroeg starten met dekens. Denk dat de beste strategie is om het deze winter zo te laten en een goed zweetdeken. Want als je hem nu gaat scheren en hij blijft slopen, zit je met grotere problemen. Nieuwe poging volgend najaar?

Polarvacht komt wel in de buurt, hihi.

Jeps, het is een hele leuke pony! Maar echt geen duffe, altijd hetzelfde doende knol. :D

vivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:32

Wij hebben zo'n spul dat vreselijk stink zo blijven anderen paarden er ook af,
het is voor veedieren de naam weet ik zo net niet.

groetjes

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:05

Ja het kunnen hooligan's zijn hoor hahahaha
Maar misschien helpt het als er wat hertshoornolie op de deken gesprenkeld word?
Het meurt wel ENORM!!!En smaken is ook goor denk ik haha
Misschien leert ie dan om zo van zn garderobe af te blijven.En scheren?Nee dat risico zou ik nu ook niet durven nemen,zul je net zien dat ie gewoon door blijft slopen en dan staat ie in zn nakie hahaha

Jill__xX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 19:23

wizewo schreef:
Zal Ts even helpen

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 2275_n.jpg

Pony is een ZEER slim beestje, met een grote dosis 'humor'. Een klets brutaliteit en eigendunk, goede fluffy wintervacht, dus koud zal hij het zeker niet hebben Jill. Vermoedelijk is dat de reden. (ik zou vooral zorgen dat je een goed zweetdeken hebt, zodat hij snel droogt na het rijden).

Klets stroom staat zeker op de weides(als het aan staat), eten krijgen ze meer dan genoeg ook ruwvoer. Beestje komt wat dat betreft echt niks te kort. Ik snap ook heel goed waarom ze hem liever niet op de weide zetten. Je zit heel snel op een hele drukke baan, equivalent aan een snelweg en met zijn ondeugende karakter vind hij echt wel ergens een zwakke plek.

Wat zekerder zijn van jezelf Jill en vragen stellen als het niet lukt. Maar wat had hij dat blauwe deken veruineerd zeg! Nog nooit zo'n sloper gezien. Dat je niet wat en wanneer ze juist te eten krijgen, vind ik niet zo vreemd. Dat gebeurt op uitzondering van het hooi altijd op uren dat ze niet verwachten dat er paarden uit stal gehaald worden om te werken, buiten peniongasturen dus.

hihi dankje louise, btw dat dekentje dat hij gesloopt heeft, heeft ons mama helemaal gerepareerd als proefkonijn voor het antibijtspul ^^
xx

Jill__xX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:32

Heb ondertussen de 'equistop' uitgetest, jammer genoeg heeft het niet geholpen
heb ondertussen ook gehoord van de vorige eigenaars dat ze er ook al problemen mee hadden, ze hadden hem geschoren 2 dekens opgelegd, op de wei gezet gevolg hij had zijn dekens op en stond heel de winter in de vrieskoude buiten stond te rillen maar had dat liever dan zijn deken op te laten tja ik denk niet dat ik een oplossing ga vinden, tog bedankt voor jullie hulp en tips ;)

xStaceeey__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:25

Van dat spul op spuiten, wat je er ook op doet dat ze niet bijten in hout etc.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:37

Ja dat is equistop en dat gebruikt ze dus al. Goh zegt het is wel een Die Hard als hij door dat gore spul heen vreet. Ik gebruik het ook en als ik een week na het spuiten zijn deken opleg dan kokhals ik nog, niet omdat het stinkt maar je proeft het gewoon in de lucht die om de deken hangt.
Ik spuit mijn deken in omdat een van zijn maten dol is op staartflappen. Nou ik zag hem er laatst in happen en hij heeft nog vijf minuten met zijn muil open vies staan te kijken... Gnagna

Ik denk echt dat je moet accepteren dat hij het echt echte echt niet verdraagt om een deken op te hebben en uitgevonden heeft hoe hij daar vanaf kan komen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:41

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:53

Jill__xX schreef:
heb ondertussen ook gehoord van de vorige eigenaars dat ze er ook al problemen mee hadden, ze hadden hem geschoren 2 dekens opgelegd, op de wei gezet gevolg hij had zijn dekens op en stond heel de winter in de vrieskoude buiten stond te rillen maar had dat liever dan zijn deken op te laten tja ik denk niet dat ik een oplossing ga vinden, tog bedankt voor jullie hulp en tips ;)

Dan ligt het dus echt niet aan jou hoor.. ;) . Leg je er maar bij neer dat je pony gewoon een sloper is.. :D Hij ziet er ook wel ondeugend uit.

juutjeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:49

haal deken er toch af.. scheelt een hoop geld en een hoop gedoe

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:32

Aukelizzy schreef:
Jill__xX schreef:

Dan ligt het dus echt niet aan jou hoor.. ;) . Leg je er maar bij neer dat je pony gewoon een sloper is.. :D Hij ziet er ook wel ondeugend uit.

Volgens mij is dat geen 'sloper', maar een paard dat duidelijk aangeeft dat hij een hekel heeft aan de deken.
Om ze nu kaal te zetten, gaat niet. Maar denk er eens over na om 'm volgend jaar dekenloos te laten. Dat kan ook met een sportpaard.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:43

sambal op de deken smeren? ik heb van dat anti bijt van divoza (PHB spray als ik me niet vergis?)
Mijn pony staat overdag bij een dekensloper, dit werkt prima.. misschien ook nog t proberen waard?

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:13

De Luba-paardendekens van Kanvas zijn ijzersterk, daar kunnen 4 paarden aan gaan hangen! zijn bijna niet kapot te krijgen.
Nu speciale december actie!
http://www.luba-paardendekens.nl