Ayasha schreef:Nee hier smeek ik er ook nooit om, integendeel... Zo gauw het richting september gaat begin ik me al op te jutten dat die klere-sneeuw er weer aan komt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mo_86 schreef:Pff, ik zie er ook nu al tegenop. Vorig jaar heb ik drie maanden niet kunnen rijden. Net toen het weer wat begon te dooien en ik bijna weer gebruik kon maken van de bak begon de hele ellende weer opnieuw. De paarden staan wel buiten overdag, ook als er sneeuw ligt, dan zijn ze zelf al voorzichtiger, dus dat komt wel goed. Ben nu ook al weer naarstig op zoek naar een michelin-poppetjes-jas, heb heel sterk het idee dat deze winter heftiger wordt dan die van vorig jaar...
Kymalin schreef:Ayasha schreef:Nee hier smeek ik er ook nooit om, integendeel... Zo gauw het richting september gaat begin ik me al op te jutten dat die klere-sneeuw er weer aan komt
ik ben net begonnen met aftellen naar het voorjaar
dejavu schreef:Ik kan me überhaupt niet herinneren dat we ooit zulke lange periodes hadden met sneeuw vroeger (jaren '80 tot nu). Soms lag je een weekje stil vanwege de sneeuw, maar dat we echt maandenlang sneeuw hadden (zoals vorige winter), was er nooit echt volgens mij. Een unicum was de winter van 09-10. Vreselijk. Een weekje is nog te overzien.
dejavu schreef:Ah joh, over dik vier weken beginnen de dagen weer te lengen. Waar hebben we het over?
Kymalin schreef:dejavu schreef:Ik kan me überhaupt niet herinneren dat we ooit zulke lange periodes hadden met sneeuw vroeger (jaren '80 tot nu). Soms lag je een weekje stil vanwege de sneeuw, maar dat we echt maandenlang sneeuw hadden (zoals vorige winter), was er nooit echt volgens mij. Een unicum was de winter van 09-10. Vreselijk. Een weekje is nog te overzien.
Dat idee heb ik ook. Mijn oude merrie heb ik nu 14 jaar en ze heeft eigk altijd op plekken zonder binnenbak gestaan en ik heb in al die tijd nooit meegemaakt dat ze langer dan 1 week achtereen stil stond door een bevroren bak.dejavu schreef:Ah joh, over dik vier weken beginnen de dagen weer te lengen. Waar hebben we het over?
Ja maar je weet het he? Als de dagen beginnen te lengen, beginnen de nachten te strengen