buitenrijden in de sneeuw/winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:53

Ik maak af en toe wel is een buitenrit , maar het is wel glijerig !
ik heb mijn paard in een dorp staan , daar wordt de weg gestrooid dus dan kan het wel ;)
en over stil staan in de winter , ik snap je best , maar om dan weer te gaan rijden , kan rugproblemen veroorzaken , probeer zoveel mogelijk beweging te geven ook in de winter , voorkomt problemen ;)

Delaja

Re: buitenrijden in de sneeuw/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:58

Ik ga ook gewoon naar buiten als het heeft gesneeuwd. Mits de weg schoon is, daar moet ik eerst een stuk overheen en als dat glad is ga ik niet.
De ruiterpaden zijn goed te doen als het net heeft gesneeuwd. Als het weer richting dooi gaat overdag rij ik gewoon een tijdje niet, dan worden de paden ook glad bij ons...
Mijn paard heeft overigens geen ijzers en afgelopen zaterdag hebben we nog ( onbedoeld dankzij twee enorme herders) een rengalop gedaan zonder een enkele glijder.

zonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:59

OOOh geluk zeg! wij kunnen al 4 weken niet rijden!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:00

hoorde dat iemand vaseline op de ijzers deed, zou dat helpen?? vind het zielig als er zo'n klomp ijs onder verschijnt!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:51

Ik ben erg te spreken over het sneeuwbeslag! Dat hebben we er sinds vorige winter onder en ook deze winter hebben we het er weer onder laten slaan. Nu kunnen we tenminste buitenritten blijven maken. Paard vind het geweldig zo'n sneeuwrit en ook ik geniet ervan! Vanmiddag nog een leuke rit gemaakt!