Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik wordt nu al gestresst, en toch komt ze 'relatief' veel buiten. Vorige winter had ik ook het geluk 'vrij' te zijn waardoor ik haar meerdere uren kon laten lopen buiten naast arbeid. Ik vind het altijd wel 'grappig' dat hier op bokt allemaal 'idealisten' zitten en bijna geen mensen die hun paard op een pension stal hebben waar ze amper buiten komen....Terwijl dat naar mijn idee toch nog het meeste voor komt (iig in deze regio).
amsterdam_30 schreef:Een paard hoort wat mij betreft zoveel mogelijk te kunnen bewegen.. ook als ie zn stal als zn plekje ziet.
De dierenbescherming is destijds niet voor niets die campagne begonnen.
Dat veel mensen het zo doen, wil niet zeggen dat het oke is..
Illusion schreef:Lusitana: Nogmaals...
het gaat er niet om dat het paard 24/7 naar buiten moet, het gaat erom dat een paard niet 23/7 gedwongen in zijn stal staat...
tussen 24/7 weidegang en 24/7 stal zit ook nog 'n deel
RedPassion schreef:Ik vind het verre van ideaal, en dan druk ik me zachtjes uit. Ik vind het eerlijk gezegd ook echt onzin dat mensen toch paarden op deze manier houden onder het mom 'er is geen andere optie'. Die is er wel: Neem geen paard als je het dier niet tegemoet kan komen aan zijn/haar natuurlijke behoeftes. En de feiten liggen er gewoon; een paard is een bewegingsdier, een grazer en een kuddedier. Uitzonderingen daargelaten is een paard dus het beste in zijn element als het niet in die factoren beperkt wordt.
Het hebben van een paard is geen recht, ik vind het echt egoistisch om er toch aan te beginnen als al vaststaat dat het dier 23/7 in een stal opgesloten staat. Tuurlijk, omstandigheden kunnen veranderen, dat weet ik als geen ander. Maar ik zou hemel en aarde bewegen om voor mijn paard een goed plekje te garanderen, zelfs als dat betekent dat ze weg moet omdat ik het niet meer kan bieden. Haar welzijn staat voorop, zoals dat zou moeten als je dieren hebt.
Tigra_ schreef:Ik vind het wel zielig.
De reactie van hier boven vind ik niet helemaal kloppen hoor er zijn paarden die het slechter hebben dat is toch geen excuus?
Er zijn ook pensionstallen die wel weidegang of een paddock aanbieden. Maar dan moet je gewoon goed zoeken en waarschijnlijk meer centen uitgeven maar wat ja wat vind je belangrijk? Dat jij alle luxe voor jezelf hebt of dat je paard ook lekker paard kan zijn?
Ik zou me er persoonlijk niet lekker bij voelen en ook echt meteen verhuizen niet dat ik al voor zo'n stal zou kieze als ik van te voren wist.
Ieder z'n mening maar 23 uur op stal vind ik echt niet kunnen.

RedPassion schreef:Ik vind het verre van ideaal, en dan druk ik me zachtjes uit. Ik vind het eerlijk gezegd ook echt onzin dat mensen toch paarden op deze manier houden onder het mom 'er is geen andere optie'. Die is er wel: Neem geen paard als je het dier niet tegemoet kan komen aan zijn/haar natuurlijke behoeftes. En de feiten liggen er gewoon; een paard is een bewegingsdier, een grazer en een kuddedier. Uitzonderingen daargelaten is een paard dus het beste in zijn element als het niet in die factoren beperkt wordt.
Het hebben van een paard is geen recht, ik vind het echt egoistisch om er toch aan te beginnen als al vaststaat dat het dier 23/7 in een stal opgesloten staat. Tuurlijk, omstandigheden kunnen veranderen, dat weet ik als geen ander. Maar ik zou hemel en aarde bewegen om voor mijn paard een goed plekje te garanderen, zelfs als dat betekent dat ze weg moet omdat ik het niet meer kan bieden. Haar welzijn staat voorop, zoals dat zou moeten als je dieren hebt.
Om 12:00 uur ging hij zijn box weer in. Dus vandaag stond hij zo'n 5 uur niet in zijn box. Het is niet ideaal, maar ik heb wel de luxe van dat ie gevoerd wordt etc. Weitje si leuk, maar moet je ook betalen en in deze contreien is het in de herfst/ winter eigenlijk niet te doen om ze op land te houden. Het wordt echt 1 grote blubzooi!Myfairytale schreef:RedPassion schreef:Ik vind het verre van ideaal, en dan druk ik me zachtjes uit. Ik vind het eerlijk gezegd ook echt onzin dat mensen toch paarden op deze manier houden onder het mom 'er is geen andere optie'. Die is er wel: Neem geen paard als je het dier niet tegemoet kan komen aan zijn/haar natuurlijke behoeftes. En de feiten liggen er gewoon; een paard is een bewegingsdier, een grazer en een kuddedier. Uitzonderingen daargelaten is een paard dus het beste in zijn element als het niet in die factoren beperkt wordt.
Amen.