Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:33

wij hebben een aatal paarden gister op de paddock gehad het weiland staat helemaal blank mijn paardje heeft gister binnen gestaan ,, maar twijfelde wel over een regendeken ,
ik heb voor vandaag toch maar een regendeken uit de kast gehaald , ze stonden gister al te brullen dat ze naar binnen wouden , als het extreem is dan maar een dagje binnen , de paddock vinden ze toch niks aan , ze kunnen er niks doen en geen grassprietje te vinden ,dus ja stal is dan lekkerder hihi maar wil wel dat ze vandaag naar buiten gaat

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:38

Bij ons staan ze gewoon buiten. Als ze willen kunnen ze binnen schuilen, maar ze staan gewoon lekker te grazen op de wei. Vannacht hebben ze wel veel binnen gestaan denk ik, de stal was viezer als anders, maar ze waren ook allebei nat van de regen dus ze hebben ook buiten gestaan. Ik heb niet het idee dat ze last van de regen hebben.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:09

Die van mij staat overdag buiten van ongeveer 9.30u tot 21.00u. Als het zo erg regent zoals de afgelopen paar dagen dan heeft hij een 0 grams regendeken op. Als het maar een beetje regent of af en toe een bui dan heeft hij niks op. Want het is nog veel te warm. En 's avonds staat hij op stal.

ReneeMonty

Re: Wat doen jullie paarden met dit natte weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:14

Die van mij staan gewoon buiten ongeveer van 8 tot 5/6 uur. Gister heb ik ze gewoon zonder deken in de wei gezet de New forest had er geen probleem mee. Dus vandaag is hij ook zo weer naar buiten gegaan. Mijn Bwp stond s'avonds wel een beetje te rillen toen ik hem op stal had gezet. Dus die is vanmorgen met regendeken op naar buiten gegaan. Ze staan beide in de gewone wei de 1 heeft een schuilstalletje en de ander kan onder een grote boom schuilen. Wel veel grote plassen maar gelukkig zijn er meer hogere plekken waar ze 'droog' staan.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:14

Bij ons gaan ze gewoon naar buiten met dit weer.
Ik sta op pension en de paarden komen elke dag ongeveer 4 uurtjes de wei in.
Daarnaast komen ze dagelijks uit de stal voor de rijden, verzorgen etc.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:20

mijn haf en shet staan overdag buiten ,als het hard regent zet is ze weer even op stal en doe ze later op de dag als het droog is weer naar buiten
maar nu heb ik het voordeel dat ze aan huis staan ;) en ik overdag thuis ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:26

Mijn fjordje staat gewoon 24/7 zonder deken buiten. tis nat... niet koud :D

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:39

Mijn shetlander staat nu binnen.
Ze is ziek geweest en houd niet van regen.
Bovendien is de wei een grote modderpoel en we hebben met dit weer al eens gehad dat ze een sprintje trok en uitgleed, dat hoeft niet nog eens.
Tussen de buien door wandelen we gewoon even om haar toch beweging te geven.
In plaats van gras krijgt ze natuurlijk onbeperkt hooi

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:40

Ze staan gewoon de hele dag en nacht buiten, als ze het 'koud' krijgen lopen ze zelf de stal in. ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:43

mijn paardje staat ook gewoon buiten met de groep op stal. gaan altijd rond uur of 4 naar binnen.
zij vind het wel prima zolang er grasjes zijn is het beter als binnen staan.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:50

Ik heb ze overdag gewoon buiten, oude pony met regendeken de andere gewoon zonder. Worden ze hard van ~~}>
en snachts op stal

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:55

@Iedereen die een rillend paard heeft: meer hooi voeren!! :)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:56

Binnen, ze lopen wel een uurtje of wat in de binnenbak en worden gereden.

Maar ze zijn van suiker, dus ze blijven binnen :D

wilmaaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:57

mijn kwpner en welshje staan 24/7 buiten. Ze kunnen ten alle tijden naar binnen in de stal, waar ook het ruwvoer ligt. Toch verkiest vooral de kwpner het om lekker buiten in de plassen te staan dromen. Heb er wel een 0grams regendeken op liggen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:00

Mijn paarden lopen gewoon in de wei de hele dag. Ze hebben zomerexceem en gister waren de dekens toch wel doorweekt en stonden ze uren voor de draad te zeuren omdat ze naar binnen wilden.
Vandaag heb ik ze met een losse hals en regendekentje in de wei en nu zeuren ze niet, dus beter zo. Schijnbaar vonden ze die natte pakken toch niet zo'n succes :Y) Rijden wordt hooguit een ritje over de weg want de bak is een beetje te nat nu.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:02

bij ons loopt alles buiten met een inloop stal dus ze kunnen zelf kiezen,heb jij geen mogelijkheid om er een klein afdakje op je wei te zetten zo dat ze toch droog kunnen staan zouden ze dit willen.hier hebben de paarden geen dekens op en ik voer ook nog niet bij zijn nog lekker rond van het gras.misschien kun je een zeecontainer op je wei zetten ook een mogelijkheid.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:04

mijn paardje staat gewoon dag en nacht buiten.

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:14

Mijn paarden staan ook lekker buiten, ze kunnen de stal in als ze willen maar staan vaak ergens in het land als het regent. Het is inderdaad helemaal niet koud, alleen erg nat!

Channa1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:56

De friezen en een fjord staan binnen. De shet buiten met schuilstal.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:54

Mijne staan lekker op het land paard te zijn ;) Ze kunnen wel in de schuilstal, of ze dat doen mogen ze zelf weten.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:00

Hier staan ze binnen, het gras zag je niet eens meer, was alleen maar water.
Als het morgen beetje beter is mogen ze weer naar buiten.
Maar heb er niks aan als ze tot aan hun knieën in het water lopen de hele dag :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:47

Setteli schreef:
gister hebben ze de hele dag binnen gestaan. Eind van de middag met voeren en uitmesten heb ik ze met regendeken op naar buiten gedaan. Toen hebben ze ong een uurtje buiten gestaan. Vanmorgen heb ik ze wel naar buiten gedaan met regendeken op. Vanmiddag wordt het beter, dus ik laat ze gewoon nog staan. Sowieso gaan ze tegen 5 a 6 uur naar binnen.

Wij zijn gewoon watjes w.b.t de paarden!
Alhoewel ik ze geen dek op geef hoor als ze in de regen moeten staan voor een paar uurtjes!
Zeker niet met deze temperatuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:49

Gewoon buitenrijden :+
Niet te flauw.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 20:31

Hah, gelukkig werd het eind vd middagdroog nadat ik de laatste bui nog even vol op mijn tetter kreeg in het land }:0 . Dus nu de regen voorbij is, kan er wat mij betreft een slotje op dit topic.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:33

Jelleee schreef:
Mijne staan lekker op het land paard te zijn ;) Ze kunnen wel in de schuilstal, of ze dat doen mogen ze zelf weten.

Hier hetzelfde, gister ook!
Wij hebben niet eens de mogelijkheid ze op stal te zetten, dan moeten we ze opsluiten in de schuilstal maar ik denk dat ze dan de boel afbreken :D :D.