Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
D00R schreef:Siets schreef:Een deken heeft inderdaad totaal geen nut wat het aanmaken van de vacht betreft.
Vind het ook raar dat mensen daar nog steeds in geloven...
Hoe werkt dat dan precies met wel of geen hals aan je deken? Want mijn paard had op zijn hals (waar dus geen deken zit in zijn geval) veeeeeeeeeeel dikker haar, dan op de rest van zijn lijf, waar wel een deken zat?
Ik ben nu erg nieuwsgierig geworden zeg maar...
Overigens voel ik me bij mij op stal wel bijna een slecht paardenmens. De mijne heeft als één van de weinige nog geen enkele deken opgehad(en krijgt hij voorlopig ook niet
)
ijssnuiver schreef:Maar inderdaad om me heen zie ik ook al veel paarden met de deken om, terwijl het nog best warm is(het waait wel heeel hard, maar het is niet koud hoor en van een stortbui worden ze echt niet anders hoor).
joyce B schreef:ijssnuiver schreef:Maar inderdaad om me heen zie ik ook al veel paarden met de deken om, terwijl het nog best warm is(het waait wel heeel hard, maar het is niet koud hoor en van een stortbui worden ze echt niet anders hoor).
Nee, van een buitje niet, maar toen het hier een hele dag regende stonden hier achter huis wel 4 paarden te trillen op hun benen.
Bij aankomende slecht weer verwachting, zoals vanavond/vannacht met langdurig regen en hoosbuien, verwissel ik dus bij mijn eigen paarden de vliegen- en eczeemdeken voor een (ongevoerde) regendeken, en heb de vliegen- en eczeemdeken van de pensionpaarden er af gehaald.
Bij paarden die nu 's nachts op stal staan en alleen overdag een paar uurtjes buiten komen is het misschien niet nodig, en misschien bij de bikkels ook niet, maar hier zie ik de paarden het bij langdurige regen toch echt koud hebben. Hoe lang zijn jullie bij je paard per dag?
timokyana schreef:ik denk erover om de mijnes onder een 0 grams regendek te zetten.1 van mijn haffen is echt al een dikkere jas aan het maken.
het is mijn eerste jaar in de dekens,dus volg graag mee.
moyra schreef:Nou hierzo niet hoor![]()
Het is aug en omdat het een beetje kouder is en regend gelijk een deken op leggen vind ik eigenlijk niet slim.
Heb vaker gezien dat in aug het niet zo denderend weer was en in sep snikheet.