Vliegenmasker dag en nacht om, kan dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:02

mijn pony staat dag en nacht met vliegenkap in de wei

af en toe is die af, dan doe ik hem weer op en dan loopt hij er weer dagen mee.
geen probleem dus

bfsunshine

Re: Vliegenmasker dag en nacht om, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:41

Mijn pony staat met mooi weer ook dag en nacht met een vliegenmasker, alleen als het regent gaat ie af. Hij staat wel `s nachts op stal, en deed hem eerst dan ook af, maar dan nog gingen zijn ogen ontsteken. Dus vandaar 24/7 om. Als ik hem af laat, of een paar uurtjes af laat, gaan zijn ogen ontsteken, en slaat dit op zijn hoofd, dus heeft mijn pony een heel ontstoken hoofd, die hij helemaal kapot schuurt van de jeuk. En wat uiteindelijk heel veel pijn gaat doen..

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:02

Ik zou de kap niet dag en nacht oplaten. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan en mijn paard had onwijs grote schuurplekken op haar kaken. Ik kwam iedere dag kijken en van de 1 op de andere dag zat het er ineens een klein kaal plekje, dus ik dacht nou ja oke we zien wel hoe het loopt. De dag erna kropen de maden eruit. Nou ik kan je vertellen, dat was geen prettig gezicht, dus ik doe dat nooit meer! Je kunt de kap best 's nachts aflaten, dan zijn er minder vliegen en beesten omdat het dan kouder is. Succes!

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:12

ja de mijne heeft in de zomer altijd één aan overdag ( bucas)
en hebbe ze echt geen last van hoor als je ze goed aan doet kunnen gerust dag en nacht aleen aventoe eens wassen anders zien ze er minder door , door het vuil x

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:14

Samantha_T schreef:
Ik zou de kap niet dag en nacht oplaten. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan en mijn paard had onwijs grote schuurplekken op haar kaken. Ik kwam iedere dag kijken en van de 1 op de andere dag zat het er ineens een klein kaal plekje, dus ik dacht nou ja oke we zien wel hoe het loopt. De dag erna kropen de maden eruit. Nou ik kan je vertellen, dat was geen prettig gezicht, dus ik doe dat nooit meer! Je kunt de kap best 's nachts aflaten, dan zijn er minder vliegen en beesten omdat het dan kouder is. Succes!

iew! waar kropen er maden uit ? uit dat schuurplekje of die kap ?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 05:42

Ik heb mijn merrie wel 24/7 met masker laten staan.
Zij zorgde er alleen iedere keer voor dat ie eraf ging dus heb ik hem samen met een halster opgedaan. De bakstukken op de huid en het vliegenmasker eroverheen. Bij de keelriem zat het juist andersom.
Zo bleef het masker goed zitten.
Dit wisselde ik iedere dag om. Ene dag over de bakstukken en de andere dag eronder.
Toch heeft ze iet wat schuurplekjes waar de bakstukken zaten.

Wel haalde ik het masker eraf met regen ed. Zo had de huid af en toe ook een paar dagen rust.

manon368

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:08

Mijn paard heeft er een met van die touwtjes, hij heeft hem ook dag en nacht om,
maar je moet wel goed opletten dat hij niet aan een kant los zit na het rollen ofzo, dan kan hij de touwtjes in zijn mond krijgen.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:42

Ik doe het niet omdat ze inderdaad al minder zien door de vliegenmasker en ook is het donker dan nog minder zien..