Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Fjordpower schreef:Weet je wat ik me soms afvraag? Waarom bestaan die beesten terwijl ze niks nuttigs doen en alleen maar dwarszitten.
Ik word persoonlijk gestoord van muggen en die beesten. Maar wat doen ze voor nuttigs? Nothing!
ikke20 schreef:die paardenluisvlieg zit die ook veel in mesthopen?
Op vakantie in Zuid-Frankrijk een paar jaar terug reed ik een Shet hengstje. Hij zat werkelijk onder, dus dat het gebied tussen de benen bruin was van de vliegen, heel vies. En je kunt er werkelijk niets aan doen. Na het rijden besteedde ik vaak meer dan een half uur aan het doden van de beestjes. Je krijgt ze dood door een snelle beweging van je wijsvinger en duim, een soort wrijf/druk- beweging. Is wel een vies klusje, weet niet waarom maar mijn handen zaten altijd vol bloed erna.
Ze zijn zeer hardnekkig en blijven op je paard tot ze dood worden gemaakt of echt goed worden weg gejaagd. Binnen zetten als ze er al op zitten heeft dus geen zin. Gelukkig heb ik ze hier in Zwitserland nog niet gezien, ligt misschien aan de hoogte. Maar in ieder geval het is een echte plaag als ze met velen zijn. O ja met pech gaan ze ook op mensen, en ze blijven over je rond lopen tot je ze te pakken hebt. Dat overigens als er zeer velen zijn, als het enkelen zijn gaan ze op de paarden. Succes iedereen daar!
Monster_tos schreef:Fjordpower schreef:Weet je wat ik me soms afvraag? Waarom bestaan die beesten terwijl ze niks nuttigs doen en alleen maar dwarszitten.
Ik word persoonlijk gestoord van muggen en die beesten. Maar wat doen ze voor nuttigs? Nothing!
Zonder insecten zou de mens in 5 jaar uitgestorven zijn!! Dus ze doen wel degelijk wat, al hoeft het om mij ook niet zo veel
Whahahaha! Lara_Silver schreef:Dit soort vliegen heten de Mouche Plat. Ze kunnen niet alleen vliegen maar zich ook heel snel lopend over het paard voortbewegen. Wat raar dat ze nu ook naar Nederland komen.Op vakantie in Zuid-Frankrijk een paar jaar terug reed ik een Shet hengstje. Hij zat werkelijk onder, dus dat het gebied tussen de benen bruin was van de vliegen, heel vies. En je kunt er werkelijk niets aan doen. Na het rijden besteedde ik vaak meer dan een half uur aan het doden van de beestjes. Je krijgt ze dood door een snelle beweging van je wijsvinger en duim, een soort wrijf/druk- beweging. Is wel een vies klusje, weet niet waarom maar mijn handen zaten altijd vol bloed erna.
Ze zijn zeer hardnekkig en blijven op je paard tot ze dood worden gemaakt of echt goed worden weg gejaagd. Binnen zetten als ze er al op zitten heeft dus geen zin. Gelukkig heb ik ze hier in Zwitserland nog niet gezien, ligt misschien aan de hoogte. Maar in ieder geval het is een echte plaag als ze met velen zijn. O ja met pech gaan ze ook op mensen, en ze blijven over je rond lopen tot je ze te pakken hebt. Dat overigens als er zeer velen zijn, als het enkelen zijn gaan ze op de paarden. Succes iedereen daar!
Fjordpower schreef:Lara_Silver schreef:Dit soort vliegen heten de Mouche Plat. Ze kunnen niet alleen vliegen maar zich ook heel snel lopend over het paard voortbewegen. Wat raar dat ze nu ook naar Nederland komen.Op vakantie in Zuid-Frankrijk een paar jaar terug reed ik een Shet hengstje. Hij zat werkelijk onder, dus dat het gebied tussen de benen bruin was van de vliegen, heel vies. En je kunt er werkelijk niets aan doen. Na het rijden besteedde ik vaak meer dan een half uur aan het doden van de beestjes. Je krijgt ze dood door een snelle beweging van je wijsvinger en duim, een soort wrijf/druk- beweging. Is wel een vies klusje, weet niet waarom maar mijn handen zaten altijd vol bloed erna.
Mouche Plat is dan denk ik de Franse naam. Ik heb gezocht op google en wikipedia maar ik zag alleen maar Franse sites en kon niets over het beestje vinden.
Als jij het wel kan vinden, aangezien je in Frankrijk woont, wil je dan een link sturen of foto? Kan ik zien of 't 'm echt is.
De beschrijving klopt in ieder geval volledig, jammer genoeg...
Maar ging jaren lang op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Hier heb ik ze gelukkig nog niet gezien dus ik kan je helaas geen voorbeeldfoto geven. Bravura schreef: