roze neusjes in de zon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Asmaryl

Re: roze neusjes in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:40

Mijn trekpaard heeft ook witte neus, en witte voetjes (tja een vos) en omdat ik zijn benen geschoren heb zodat de mijt behandeling beter werk heb ik nooit hoeven smeren. Het is natuurlijk net als bij mensen dat de een er beter tegen kan dan de ander, maar ik heb nog nooit hoeven smeren, en als het niet nodig is ga ik het ook niet doen. Maar de meeste adviezen zijn al gegeven. een neuskapje of een zonnecreme. Hopelijk werk het zonnekapje :D

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:30

Een katoenen lapje aan een halster naaien werkt net zo goed. Ik vind het persoonlijk absurd om 16,50 voor zo'n lapje te betalen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 18:01

ik heb het er wel voor betaald en moet zeggen het werkt super, tot zover we nu felle warme zon hebben gehad :p hij laat het kapje ook netjes op.

heb maat s voor mn welsh a, voor mn shet is dat veel te groot, gelukkig heeft die geen roze neus

een lapje stof aan het halster naaien kan, maar waait wel alle kanten op bij harde wint, bij regen zal het aan de neus van je pony blijven plakken, zo een kapje niet

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:13

Ik maak ook altijd een lapje aan mijn vliegenmasker. Meestal een oude theedoek of zo. Werkt veel beter dan smeren, die van mij staan 24/7 buiten en als ik met mijn fles zonnebrand het land op kwam zette ze het op een rennen.

Thor85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:26

Wat een geweldig idee zo een neuskapje voor aan het halster, zover heb ik ook nog niet gedacht! Vaarwel smeerseltjes!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 20:04

Thor85 schreef:
Wat een geweldig idee zo een neuskapje voor aan het halster, zover heb ik ook nog niet gedacht! Vaarwel smeerseltjes!

het ziet er maf uit, maar het werkt briljant, ik heb wel de durdere gekozen,
bij divoza was die 16,50, voor 10 euro hadden ze er ook een van eigen merk, maar daar was de werking
nog niet van bekend, en voor die zes euro extra, ga ik niet moeilijk doen.

Ik heb preccies dezelfde als die van de foto op pagina 1

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:07

Horseware schreef:
Cleo12 schreef:
Kan iemand mij zeggen waar je zo'n kapje koopt? Werkt beter dan zonnebrand, want dat vergeet ik soms. Zijn er verschillende maten? Past het op een tinkerneus?

De paardendrogist heeft hem: http://www.paardendrogist.nl/product/157/158/field_relief_muzzle/115050/. Ik zelf heb 'm in Engeland gekocht.
Er zijn idd verschillende maten, dus er is ook wel een maat die op een tinkerneus past. Ik denk dat je maat L moet hebben.

De grootste maat past idd op een tinker. Mijn verzorgpaard was type reus (lees: hoofd à la shire, zie profiel) en die heeft er vorig jaar een met succes om gehad. Heb er nu voor mijn meis ook een :P

_Switch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:23

Lekker zonnebrand opsmeren, werkt het beste :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:47

Ik vind zonnebrand toch niet altijd werken.... Bij mijn verzorgpaard werkte dat niet in elk geval... En je moet blijven smeren, liefst 2 keer op een dag.... Het gaat eraf met grazen of als ze water drinken en er komt allemaal zand aan hun neus... Ik geef toch de voorkeur aan dat "flappie". En ik hoor ook van alle kanten idd dat als je eenmaal begint met smeren, paarden nóg gevoeliger worden. Een bonte bij ons op stal wordt nooit ingesmeerd, die verbrand 1 keer en daarna wordt het eelt... Ga dat bij mijn paardje toch ook proberen, als het niet hoeft, hoeft het niet. Smeren met zonnebrand is bij mij echt een allerlaatste noodgreep...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 09:07

laten verbranden is maybe een optoe, maar vind die optie wel hard.

zelf ga je ook niet zonder zonnebrand een hele dag buiten in de zon staan, om een keer goed te verbranden zodat je erna niet meer hoeft te smeren

iedereen weet hoe pijnlijk zonnebrand is, als het makkelijk te verhelpen is door 16,50 te betalen voor een kapje, heb ik diot graag voor mn paardje over.

toch raar dat er word gezegt: ik ga geen 16,50 betalen voor zo een kapje waar je paardje echt baat bij heeft, maar wel weer bijvoorbeeld 30 euro voor het zoveelste shabrak maar die kleur had je nog niet, wat heeft je paardje daar aan.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:11

Dat doe ik zelf ook niet. Ik heb het flappie klaar liggen. Maar ik ga geen 2, 3 keer smeren op een dag. Als ik merk dat ze verbrand, gaat het flappie om.

Jitske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:34

Gewoon zonnebrand opsmeren, zoals iedereen al zegt :P

ninafloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:14

zonnebrand opsmeren voor de gevoelige huid waterproof

Lennie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:50

Je hebt daarvoor speciale paarden zonnebrand..

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 09:11

ja maar die is duur zeg, geloof tien euro voor honderd milliliter :s dat smeer je zo op aan een roze neus en vier roze voetjes

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:55

Wij gebruiken altijd de onderstaande zonnebrand op onze bonte. Die heeft ook zo'n roze neus maar ook nog een /lichtroze plek op d'r hals dus alleen een neusflapje is niet genoeg voor ons.

Healthy HairCare's Sunflower Sunscreen - 946ml
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... &ProdID=81

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:01

Ik lees van heel veel mensen dat ze zelf een lapje fabriceren van katoen. Ik heb dat 1x gezien en ik zou het nooit doen. Het kapje wat ervoor gemaakt is, is van stevig spul een kapje van katoen is dat absoluut niet. Als het paard gaat drinken en het komt in het water terecht gaat het voor/tegen de neusgaten hangen en krijgt een paard het heel benauwd. Kan je nagaan als het gaat regenen......niet doen dus of heel erg opletten :j

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 15:36

zap: dat is dus ook het eerste wat ik dacht toen ik het las.
Die zelfgemaakte flapjes `hangen` over de neus, terwijl die speciale kap erboven `hangt` waardoor deze de neusgaten niet kan bedekken

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:41

Mijn pony heeft ook een roze neus!
Nouja, alles is nogal roze.. ook rond zijn ogen enzo
ik de wei heeft hij een speciaal zonnekapje op, die UV tegenhoud.
En tijdens het rijden zonnebrand factor 50 :D

pegasus285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:55

helemaal mee eens zonnebrand en kapje

witjepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:57

ik heb een flapje van divoza voor mijn schimmel, verder draagt ze een zomerdeken anders verbrand ze op haar rug ook

C_S_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:17

Ik moet altijd smeren met mijn hengst, anders verbrand ie zeker weten. :) Kapje maakt hij telkens stuk.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:21

Juntos heeft nu al weer vellen op zijn neus zitten. Maar ik doe er nu nog niets aan, hoogstens insmeren met een gewone creme om het soepel te houden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:24

Mijn Haf heeft ook een erg lichte neus. Hou het goed in de gaten, maar tot dusver nog geen verschijnselen. Dankzij jullie reacties hier weet ik wat mogelijkheden die ik kan proberen. Denk dat ik voor het kapje ga, die kan ik niet vergeten ;-)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:10

Hier nog iemand met het probleem. ik smeer me twee keer per dag met de hoogste factor. maar het verbrand als nog. kapjes,lapjes en dat soort dingen laat hij niet zitten die sloopt hij er af, ook hele kappen. Gisteren nog de DA om advies gevraagd en die zei dat ik nog zinkzalf kon proberen omdat dat heel dik is en het er dan niet door heen gaat. maar de zon schijnt nu pas drie dagen en dit is het resultaat
Afbeelding ik vind het zo sneu maar ik weet het ook niet meer.

Als het eenmaal zo ver is smeer in met calendula voor brand en schaaf wonden dit verzacht het en houdt het soepel wel pas doen als de zon onder is!
.... wacht op de gouden tip!