Paarden buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Re: Paarden buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:27

Goedemorgen, het was al geregeld zag ik. Heb je beter kunnen slapen vannacht?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:29

Fijn dat het zo opgelost is!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 08:39

astridelise schreef:

Ja, maar wat een super lief aanbod van je zeg!
Dankjewel daarvoor :D

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:47

Marian0557 schreef:
Ze krijgen niks, ze moeten dus zelf opzoek naar het gras, en heb ze net gevoerd.

Heb net geen ruwvoer gebracht, alleen maar biks en muslie

wij hadden hier gisteren een ziek paard omdat die te veel sneeuw gegeten had was de 5de al deze week zij de da ik zou zo snel mogelijk zorgen dat er hooi komt en dat de paarden niet de wei af hoeven te speuren naar eten eerlijk gezegt een onwenselijke situatie!!

[edit] probleem is dus opgelost fijn1

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:44

Hee Marian, kun je vandaag je paarden verplaatsen naar een ander stuk weiland/stal? Gaf je wel aan in je beginpost. Ik hoop het maar, hoef je je minder druk te maken en kunnen je spieren ook weer wat rust krijgen....

Gelukkig heb je het gisteravond zo kunnen regelen.
Doet de boer dat wel vaker, zomaar je paarden verplaatsen zonder jou op de hoogte te stellen? Lijkt me heel irritant.
Al een andere stalling op het oog?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:53

Hm, ik heb niet alles gelezen, maar mijn paarden hebben ook wel eens bij sneeuw gewoon buiten gestaan in een weiland waar nog voldoende gras was. Ik heb ze netjes bijgevoerd met hooi, maar dat bliefde ze niet. Ze gingen liever onder de sneeuw op zoek naar het gras. En koliek heb ik er al helemaal niet door gekregen.
Dus zomaar de conclusie trekken dat ze het niet redden buiten zonder hooi is mij wat te kort door de bocht.
Maar wel fijn dat je een oplossing hebt gevonden waarbij je zelf beter slaapt.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:00

Sorry hoor maar een paard kan echt wel een nachtje zonder eten.
het is voor je eigen gevoel beter dat je ze eten geeft omdat je het zelf ook koud hebt. maar zeg nou zelf zou een paard liever in een stal van 3x3 staan die warm is met een bult hooi? dacht het niet. ze staan in een groep en ze vervelen zich niet door onder de sneeuw naar gras te zoeken. het is heel normaal voor een paard dat ze zomers heel veel eten en in de winter bijna niets..

marian; Fijn dat je zelf nu rustiger zit maar ze kunnen er echt wel een nachtje tegen :)

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:44

Gelukkig dat je alles toch nog vrij snel hebt kunnen regelen!! Kun je in elk geval weer lekker slapen ;-)

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:47

Mijn pony heeft nu ook een week buiten gestaan zonder bijvoer en krijgt nu hooi. Maar als paarden de hele zomer en lente ook op het land hebben gestaan hebben ze zich volgegeten en zijn ze als het goed is in september op hun dikst. In de wintermaanden breken ze al dat vet weer af dit is een natuurlijk proces. Met dit weer geef ik wel wat hooi bij om inderdaad de 'verwarming' aan te houden maar ik ga zeker niet te veel geven om dat ze dan al redelijk 'dik' het voorjaar in gaan. Wel super dat je nu voor de strenge vorst periode net als ik ook ruwvoer hebt! ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:33

Marian0557 schreef:
astridelise schreef:

Ja, maar wat een super lief aanbod van je zeg!
Dankjewel daarvoor :D

Graag gedaan hoor.