hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:59

24/7 buiten.

Shet net even voorzichtig gelongeerd in de sneeuw-wei en die ging als een gek rondjes lopen galoperen, had geen last van gladheid geloof ik.

Paard net ook even gelongeerd maar haar alleen in een rustig drafje, het is toch gladder dan normaal en wil geen risico nemen, rustig drafje ging prima.

Daarna zijn we even een half uurtje buiten wezen lopen over fietspaden die gelukkig geschoven en gestrooid waren. Rijden lukt niet, heb een buitenbak maar dat is dus geen optie. Met dit weer wil ik niet onder de man naar de binnenbak gaan en met de trailer ga ik al helemaal niet op pad met dit weer... Dan maar even niet rijden, wil geen brokken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:00

Hier staan ze overdag gewoon buiten. Ook die met ijzers, daar hebben ze in de sneeuw geen last van. Rijden uiteraard niet met 35 sneeuw en een harde onregelmatige bak, maar na een dag graven in de sneeuw komt er ook niet vele meer uit hoor :+

Verder leer ik mijn paarden altijd het commando ''voorzichtig'' dus van en naar de stal gaat heel goed. Dan heb ik een klein mak geitje van 1,70 achter me aan sjokken. In de wei gaat ie wel even wat rennen. Hij vind het sneeuw echt helemaal geweldig!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:02

Onze 5 beestjes staan lekker buiten, ze hebben er veel pret.. 3 hebben rondom ijzers, die vetten we flink in...

De fjord die ik rijd heeft rust; met de sneeuw kan ik niet veel meer dan hem af en toe voor de slee zetten, en rondjes stappen; maar daar heeft hij het niet zo op gemunt !
We hebben helaas geen binnenbak, kunnen wel naar 1tje toe, maar dat is niet zo veilig... Lekker glibberen met de trailer enz...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:03

Asra word gereden of gelongeerd, daarna gaat ie nog ff in de molen maar liever los in 1 van de binnenbakken met Luna(meestal grote bak als er niemand rijd).

Luna (Asra's 'mascotte') loopt meestal los in de kleine binnenbak die aan de grote binnenbak grenst zodat ze lekker kan stuiteren en haar vriendje en andere paarden kan zien die op dat moment worden getraint.
Wanneer ik klaar ben met Asra en er verder niemand rijd, gaat ze samen met Asra los in de binnenbak, en geloof me die 2 geven elkaar veel beweging :D

Waldy m'n hengtje van nog geen jaar oud, staat wel buiten met z'n harem en gaat rond 16uur weer naar binnen.

Edit: En ja ze zijn ook allebei kneiter gek, maar dat zijn ze zomers ook wel alleen nu iets meer ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:04

De paarden gaan om en om los in de binnenbak, en daarnaast rijd of longeer ik 's avonds. Ze komen er niet zoveel uit als normaal ( paar uur op de paddock ), maar ze komen in ieder geval lekker los. Dan ben ik toch wel weer blij met de binnenbak.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:05

Die van mij zijn t/m zaterdag gewoon buiten geweest. Nu kan ik niet normaal naar stal toe rijden zonder een ongeluk te hebben....
Daarnaast kunnnen wij nu niets doen. Alles ligt onder de sneeuw. Hebben geen binnenbak.
Als ik er ben, zet ik mijn paarden even op het land of in de paddock.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:06

Onze paarden staan ook lekker buiten in de bak. Ik haal ze nu wel 's nachts op stal als het écht vriest. Ik ben wel erg blij dat ik precies op tijd de bak netjes vlak heb kunnen slepen, dus ook als ze een sprintje trekken kan het heus geen kwaad ;) :+

Maar rijden en trainen ;( dat zit er ff niet helemaal in, dus van mij mag de winter wonder pret eigenlijk wel weer stoppen :o

m1992

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:18

mijn vz paarden komen er op t moment niet uit.. bak is te hard en zit vol kuilen dus te gevaarlijk, land komt ook geen paard in en er is geen binnenbak. Dus niet rijden-longeren en ook niet los naar buiten. Heb laatst geprobeerd langs de weg te rijden of te wandelen maar je houd hem gewoon niet, 1 bom energie.. dus voorlopig even binnen en dan weer lekker los in de bak... ;)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:19

Die van mij staan nu ook alleen maar binnen. Niet omdat ze fris zijn, maar gewoon omdat ik er niet kom en omdat je niet uit stal kan komen zonder waarschijnlijk te glijden.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:22

Bij ons staan ze heerlijk de hele dag op het land. In de avond gaan ze op stal. Rijden lukt nu ook niet, kan op zich over de verharde weg maar wil geen ongelukken. Dus nu heeft ze gewoon even vrij. Ach wat is nu 1 a 2 weekjes vakantie? Toch lekker voor ze :D (:)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:24

Mijn merrie staat ook op sneeuwrust. onze buitenbak is bevroren en de weg naar debinnenbak is niet gestrooid en mijn merrie staat op ijzers dus das te gevaarlijk!
baal er wel van. rot sneeuw!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:24

Bij ons word er per dag gekeken, veel paarden staan op ijzers en lopen dan met enorme klonten onder hun ijzers wat voor de nodige problemen zorgt. Ze zijn gisteren binnen gebleven, helaas. Maar het is even niet anders. ;( En rijden kan helaas ook niet, wandelen gaat wel redelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:26

Ongeveer een halfuurtje/3 kwartier los in de binnenbak voor de rest helaas op stal.
De rest staat wel gewoon buiten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:29

Wij hebben alleen een buitenbak en een stuk weiland. Ik zet beide paarden samen in de bak, ze staan rustig te eten en tussen door trekken ze sprintjes. Rijden durf ik niet, de bak is redelijk hard en er ligt behoorlijk was sneeuw in. En een van mijn paarden staat voor op ijzers en van de tijd dat ze alleen al in de bak staat heeft ze enorme klonten onder haar ijzers. Heb geen zin in problemen, dus dan maar even rust.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:30

Mijn paardje staat van ongeveer 11 tot 4 buiten,
verder kan ik weinig met hem doen. Bak is bevroren, weg is spek glad...dus wandelen zit er ook niet in.
Balen, is het eindelijk vakantie = veel tijd hebben we dit... :S
naja heeft hij ook een beetje vakantie ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:30

Mijn paarden staan dag en nacht buiten. Rijden komt er helaas slechts een keer of 2 a 3 in de week van. In de bak doen we niet meer dan stappen en heel rustig draven. Dit alles met redelijk vrije hoofd/halshoudig zodat paardlief zijn balans tijdig kan herstellen. Buitenrijden is beter te doen behalve dan dat een stuk van de weg spekglad is. gelukkig hebben mijn paarden geen ijzers en is een strookje berm nog wel gewoon losse sneeuw. In het bos is het heerlijk. Het is hier allemaal zandgrond en de bovenkant komt nog mee met de sneeuw omhoog. Zelfs een galopje zit er buiten dus nog in.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:36

Tommie staat iig van 9 tot 14 uur buiten. Daarnaast longeren we of gaan we rijden.

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:39

De mijne komt overdag gewoon op de wei zoals normaal, dus van ochtends vroeg tot het donker wordt. Rijden doen we gewoon buiten, zaterdag schitterende rit gemaakt, zie foto. Of we werken wat in het binnenbakje (buitenbak of buitenveld is nu niet te doen).
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:40

linnie, prachtige foto!

Jouw paard heeft zeker geen ijzers dat je zo lekker in de sneeuw kunt rijden?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:45

mijne heeft ook geen ijzers maar kan er niet mee in de sneeuw rijden, is ze nu veel te hyper voor.. :+

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:47

Dank je! Nee, ze heeft idd geen ijzers. Met ijzers zou ik ook niet buiten zijn gaan rijden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:01

rijden doe ik echt nauwelijks. Ik kan slecht tegen de kou, ben heel stijf en paard ook. Kou geeft echt irritaties onder het rijden, wat ik niet eerlijk vind. Buitenrijden kan hier in Den Haag helaas niet, heb geen buitenrijdmogelijkheden om de stal heen, wat ik erg jammer vind.
Meneer heeft geen ijzers onder dus gaat iedere dag minimaal een tijdje in de paddock of stapmolen, om hem toch beweging te geven, maar hij vind het verschrikkelijk in de kou. Eventjes een rondje lopen en dan komt hij naar het hek en gaat er tegenaan staan duwen omdat hij naar binnen wil.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:05

24/7 buiten (wel met schuilstal, maar daar lopen ze alleen in om te drinken..)

Rijden doe ik nog niet met mijn pony, maar wandelen wel en dat gaat ook met deze sneeuw.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:30

1 van onze paarden heeft ijzers onder maar ze staan gewoon allemaal van half 10 tot 19:00 buiten. Niks geen probleem, vind dat je het niet kan maken om je paard hele dagen op stal te laten staan. We hebben even een paadje gemaakt van de stal tot de wei. En in de wei kan hij doen en laten wat hij zelf wil en hij zorgt er echt wel voor dat hij zijn benen niet breekt.
En we proberen zoveel mogelijk te rijden als kan. Vorige week vroor het hier alleen en hadden we de bak mooi gesleept dus konden we nog wel stap en draf werk doen. Nu zullen we eerst het sneeuw weg moeten halen willen we erin kunnen rijden. Maar ze lopen al mooi de hele dag buiten en echt veel kun je op de bevroren grond toch niet doen dus hebben ze paar dagen vrij.

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:32

ik kan nu niks met ze doen, omdat we geen binnenbak hebben.........
maar ze staan wel gewoon buiten en kunnen dus wel gewoon vrij rondlopen
maar verder dus eigenlijk niet omdat het gewoon niet kan...... |(