Met de regen wel vochtig maar nu wel vlak bevroren . Paarden staan 24/7 buiten met vrije inloop in de stal.
Nu 30 cm sneeuw, loopt lekker zacht.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
yildiz schreef:sjeik schreef:In de winter hoef je niet te beslaan en bij een gladde bak of paddok kun je ze sokken aan doen.
Waarom zou je in de winter niet hoeven te beslaan en in de zomer wel?Ben wel benieuw naar argumenten...
Lijkt mij nogal van gebruiksdoel afhangen (ik slide namelijk niet zo lekker zonder slidingplates) orthopedisch beslag, hoeven groeien minder hard in de winter, etc, etc...
Allemaal redenen om juist wel te beslaan!
maar eventje kan wel. Vooral de weg naar de bak is altijd even lastig en moet je voorzichtig doen superwoman schreef:Ik heb ze eerst steeds los in de bak gezet. Gister voor het eerst niet![]()
Eergister zag ik ze glijden bij het hek, waar de sneeuw platgelopen was en erg glad. Werd ook bijna mee naar binnen gesleurd...
Hopelijk kunnen ze vandaag weer even buiten. Haal ze nu eerder binnen, voordat ze naar binnen willen rennen...
sjeik schreef:yildiz schreef:Waarom zou je in de winter niet hoeven te beslaan en in de zomer wel?Ben wel benieuw naar argumenten...
Lijkt mij nogal van gebruiksdoel afhangen (ik slide namelijk niet zo lekker zonder slidingplates) orthopedisch beslag, hoeven groeien minder hard in de winter, etc, etc...
Allemaal redenen om juist wel te beslaan!
Kattekop. Het gemiddelde paard maakt in de winter minder kilometers over straat en lang niet iedereen rijdt western en heeft van die sliding plates nodig. Kijk maar es om je heen.
sjeik schreef:Jij vind mij zowat idioot nadat ik schreef, dat hier doorgaans alle paarden ijzerloos de winter doorgaan.
Sammie schreef:kaatje77 schreef:Ik zet mijn paard liever buiten en dat ie een been breekt dan dat ik hem vanwege de sneeuw op stal laat, dat is toch ook niet goed?
Kan ie ook net zo goed een been breken toch?
Dus ik vind dat persoonlijk geen argument
Bedoel je dit nu sarcastisch of heb je echt liever dat je paard een been breekt ipv van de beweging voor een paar dagen op een andere manier geven? Extra wandelen etc. etc. Paarden moet je met dit weer ook niet alleen op stal laten staan, maar er is wel een enorm groot verschil tussen op stal laten staan en op stal staan, niet buiten losdoen en beweging geven. Een poot breken en je paard af laten maken of je paard heel behouden vind ik wel een erg belangrijk argument..

Dus ze gaan er op geen mogelijkheid uit, ja misschien even op de poestplaats omdat de stal gedaan moet worden, maar voor de rest worden ze binnen gehouden....
kaatje77 schreef:Hier in de buurt houden ze de paarden nl 24/7 op stal omdat er sneeuw ligtDus ze gaan er op geen mogelijkheid uit, ja misschien even op de poestplaats omdat de stal gedaan moet worden, maar voor de rest worden ze binnen gehouden....
Qimm schreef:hier staat het hele spul lekker 27/7 .
Weet je hoe handig? liljebo schreef:Ik denk dat paarden die weinig buiten komen, de meeste risico's lopen omdat ze met een overdosis energie zitten.
Paarden die veel buiten komen, voelen aan wat wel en niet kan en zitten niet met opgekropte energie.
Onze paarden (zonder ijzers overigens) staan 24/7 buiten (met schuilstal, waar ze verdraaid weinig gebruik va maken)
Delen van de wei zijn best recht, delen zijn hobbelvelden. Je ziet dat ze verdraaid goed weten waar ze moeten opletten en dat doen ze dan ook.
Nooit problemen mee gehad en het vriest hier heel wat meer dan in nederland.