Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superrizzo schreef:Gewoon naar buiten die handel !!!!
Ze doen niet gek als ze iedere dag buiten komen.
Ze weten precies hoe ze moeten lopen en dat ze vooral niet gek moeten doen.
Als je je paarden een paar dagen binnen houd en maar een uurtje per dag buiten gaan ze juist gek doen omdat ze hun benen willen strekken.
Onze paarden staan iedere dag buiten weer of geen weer en ze staal allemaal rustig buiten en lopen als of ze over ijs lopen ''voorzichtig dus''
sneeuw moet je niet laten zien dat horen ze gewoon normaal te vinden omdat ze iedere dag op de wei komen...
Ze gaan jouw toch ook niet opsluiten op de wc en jouw vervolgens los laten en zeggen wel heel zachtjes lopen hoor want dat witte spul is glad..... Nee denk je lekker even gek doen want ik heb opgesloten gezeten en dat witte spul ken ik niet dus zal wel niet gevaarlijk zijn.

Dorienn schreef:Hier staan ze gewoon nog buiten hoor. Ook moeten ze door een stuk met flinke bulten en kuilen maar dat gaat goed. Ze zijn heel voorzichtig en ik heb nog geen enkele uitschuiver gezien. Verder heb ik vandaag gereden in de sneeuw, inclusief galop. Ging goed
Paarden worden tegenwoordig zoveel betutteld..
maar dat komt ook omdat ze nog nooit in de sneeuw hebben gestaan (we zijn pas verhuisd naar een nieuwe stal met weidegang elke dag, bij de vorige stal was die luxe er niet... )
)
Het zijn jonge paarden vliegen bokken doen gek en gaan snoei hard. Maar er is tot nu toe 1 onderuit gegleden maar das niet erg.. Ze weten zelf heel goed wat ze wel en wat ze niet kunnen! 1 van mijn paarden zonder hoefijzers krijgt ook zo'n enorme klomp onder de hoef. Ze is de eneige die ooit op hoefijzers heeft gestaan, de rest heeft het niet, is dit niet vreemd? Zo'n klomp onder de hoef lijkt verschrikkelijk slecht voor de pezen want die diepe buiger wordt enorm opgerekt.