Dan loopt je zelf eerst over het beton voordat je het paard gaat paken, als je het niet vertrouw kun je altijd nog wat anders bedenken
shalana
Geplaatst: 19-12-09 18:06
oke bedankt ik neem wel hooi mee naar buiten. er komen wel fotos op dit forum van morgen . ben wel benieuwd wat haar reactie is want ze heeft nog nooit zo'n dik pak met sneeuw gezien
wat was de reactie van jullie paarden die voor het eerst sneeuw zagen?
arabianwoman
Geplaatst: 19-12-09 18:24
hai, mijn arabje staat nu 2dagen lekker binnen en ze heeft het prima naar der zin,net lekker in de binnenbak ff haar ei kwijt geraakt en ze ging weer graag naar haar box toe.maar ik laat haar dus binnen met onbeperkt hooi.....
shalana
Geplaatst: 19-12-09 18:26
wat was de reactie van jullie paarden die voor het eerst sneeuw zagen?
Pally
Geplaatst: 19-12-09 18:26
Die van mij heeft geen ijzers en gaat ook nog gewoon iedere dag in de wei. Maar vandaag had hij toch wel ijsklompjes hoor! Mijn vorige paard had wel ijzers en die stond ook gewoon met ijzers in de sneeuw, maar die was ook gewent om iedere dag naar buiten te gaan dus die was ook niet druk. En hij had dan wel altijd beenbescherming om.
Ik vind het echt ronduit zielig om een paard binnen te houden! en ik ben ook tegen ijzers.. dusja... wel heb ik een tip van mijn hoefsmid. Tegen die ijsklontje. Moet je een emmer pakken daar hoef in zitten, hoef aftekenen, dat uitknippen en dat tussen de ijzer en hoef schuiven. Kans is wel groter dat het ijzer er dan vanaf valt. Maar iig ... alsjeblieft zet 'm buiten! ik vind 't ronduit dierenmishandeling om paarden binnen te houden.
Ik heb mijn paarden met voor ijzers gewoon buiten. Ik heb achter er afgehaald, dan hebben ze nog twee benen om steun te krijgen. Ze staan van 10 tot 16 uur in het weiland. Paarden vinden het heerlijk om hun benen even te strekken in het land. Heb ze nog niet echt zien glibberen in het land. Het pad er naar toe is wel schoon, want dat ging niet goed. Aangestampte sneeuw is erg glad. Die van mij zijn gewoon KWPN en worden gereden in de dressuur sport.
aisie
Geplaatst: 19-12-09 18:37
Ik heb mn paarden elke dag wel even buiten in de sneeuw, ligt hier bijna een halve meter. Maar de sneeuw klont wel enorm onder de hoeven vind ik. Ze hebben geen ijzers en ik heb al vaseline op de hoeven gedaan maar dat helpt ook weinig. Na een tijdje lopen ze dan op een hele ijsklomp en komen ze amper nog vooruit. Dus erg lang doe ik ze er nu niet uit. Mocht iemand de gouden tip hebben voor die klompjes?