Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RoosCaptain schreef:Vraag me wel af hoe je wedstrijden kunt rijden met een paard dat zoveel schrikt? ( niet flauw bedoeld hoor, mijn pony heeft dat ook heel erg, rede waarom ik ermee ben gestopt, vandaar;))
Succes iig nog!
Lienek schreef:@ moontje1991
Kijk hier werk ik al heel lang aan.
En ik accepteer zijn angst.
Het is geen recreatie pony. het is een pony die veel training en wedstrijden nodig heeft.
Ik kan overal wel 100 keer langslopen maar toch blijft alles 'eng'
Normaal train ik hem thuis in de bak maar in dit geval lukt dat dus niet. dus zoek ik hierbij een tussenoplossing.
Moontje1991 schreef:Lienek schreef:@ moontje1991
Kijk hier werk ik al heel lang aan.
En ik accepteer zijn angst.
Het is geen recreatie pony. het is een pony die veel training en wedstrijden nodig heeft.
Ik kan overal wel 100 keer langslopen maar toch blijft alles 'eng'
Normaal train ik hem thuis in de bak maar in dit geval lukt dat dus niet. dus zoek ik hierbij een tussenoplossing.
1 die pony zal het echt een worst wezen of hij wel of niet op wedstrijd gaat jij wil het niet de pony.
En 2 erlanslopen is maar 1 van de manieren om hem minder bang te maken.
En 2 wat heeft ingodsnaam het feit of het een wedstrijd of een recreatie pony is ermee te maken.
Zodra hij niet meer bang is kun je hem overal rijden.
Dus in het bang zijn ligt wel het probleem.
Yvanka_ schreef:Moontje1991 schreef:
1 die pony zal het echt een worst wezen of hij wel of niet op wedstrijd gaat jij wil het niet de pony.
En 2 erlangs lopen is maar 1 van de manieren om hem minder bang te maken.
En 2 wat heeft in gods naam het feit of het een wedstrijd of een recreatie pony is ermee te maken.
Zodra hij niet meer bang is kun je hem overal rijden.
Dus in het bang zijn ligt wel het probleem.
Mee eens. Ik denk dat je de wedstrijden nu even moet laten voor wat het is, trainen gaat niet, dus ga lekker met je paardje
grondwerk doen. Over zeiltje stappen, wandelen en nog meer wandelen zodat hij ook wend aan andere dingen. Ook een
wedstrijdpaard kan mak worden. Hier heb je volgende jaren alleen maar profijt van als de bak weer niet te rijden is

Lienek schreef:Hoi,
Rajani. precies zoals ik bedoel
En als ik nu geen wedstrijden rijd; dan kan ik na de vakantie weer 10 maanden bezig zijn met heem weer rustig maken.
Die wedstrijden maken hem kalm.
En ja mijn pony leeft voor de wedstrijden. Op wedstrijden is hij rustig braaf en schrikt nergens alleen wanneer ik dressuur of gewoon lekker wil rijden schrikt hij vanalles.
Kij kik word hiet nu aangevallen maar jullie kennen mijn pony helaas niet. dan zul je zien dat het geen lieve knuffel is die de hele dag wil knuffelen etc.
En Rajani bij Aldert neer zetten is een idee maar toch twijfel ik omdat ik dan toch een eind van hem weg ben en daar staat hij wel 24 uur op stal....