rijden als het vriest...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

Re: rijden als het vriest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:39

ik ga binnenkort naar een buitenbak(en als mogelijk binnenbak maar denk dat die ong. altijd bezet is) die goed verzorgt wordt(omgelegt enz.) das alleen helaas wel 30 min. stappen maarja ze moet toch eerst goed in en uit stappen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:41

Ik had vandaag goede hoop dat de buitenbak te doen was, maar bij pas 1 schoven we al van de hoefslag af. Dat werd hem dus niet ;( Dus ben ik maar buiten gaan rijden, gewoon een klein rondje, zonder bos. Gewoon maar even de benen gestrekt hebben.
En dromen van een bak met anti/vries :z

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:41

Vandaag kon ik na 2 weken eindelijk weer rijden, mjah bak bevroren
Heb heerlijk door het weiland gelopen, paardje aan een longeertouwtje ernaast
Heerlijk

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:44

Ik rij gewoooon lekker NIET!
Mijn paardjes staan altijd buiten en krijgen genoeg beweging!
Zodra de temperaturen weer tot 4 graden reiken ben ik de 1e die erop springt.......

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:45

Lekker buitenrijden :D

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 18:34

xNursiex schreef:
Ik had vandaag goede hoop dat de buitenbak te doen was, maar bij pas 1 schoven we al van de hoefslag af. Dat werd hem dus niet ;( Dus ben ik maar buiten gaan rijden, gewoon een klein rondje, zonder bos. Gewoon maar even de benen gestrekt hebben.

bestaat dat een bak met anti vries :D ?

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:01

ik las net dat iemand gewoon gaat rijden in een bevroren bak kan dat kan je gewoon stappen en draven ik zelf heb paarden die gewoon hun beweging nodig moetn hebben en elke dag als het kan hun stal uit dat ik vraag me of wat kan je nou het best doen als j geen gebruik hebt van een binnenbak maar je buitenbak is bevroren (en de wei meestal ook) hoe kan ik dan het beste mijn paard beweging geven (straat gaat moeilijk want is niet goed genoeg verkeersmak?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:03

Dat kan alleen als de bak glad getrokken is voordat het ging vriezen Smoethie. Ik sleep mijn bak nu dagelijks.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:25

voor mij geen opties helaas , heb net een nieuw paardje gekregen . was het eindelijk zo ver dat ik kon rijden ( met het wennen enzo ) gaat het vriezen . verdorie :P

helaas voor mij is het even niet rijden.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:28

Ik rijd gewoon om de dag in de buitenbak :j. De bak wordt bijna dagelijks bijgehouden en is dus goed vlak en strak en niet kéihard. Ik stap en draaf gewoon en een rustig galopje gaat ook prima.

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:31

Isaura schreef:
xNursiex schreef:

bestaat dat een bak met anti vries :D ?

Ik hou mij aanbevolen ben de eerste die hem wil uitproberen :+
Echt een ellende die bevroren bakken. Buitenrijden is hier voor mij geen optie, gewoon onmogelijk. Moet dan met trailer op pad, maar ja bos is denk ik ook te hard?
Die van mij hebben gedwongen vakantie :D

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:32

x_Charlie schreef:
Ik rijd gewoon om de dag in de buitenbak :j. De bak wordt bijna dagelijks bijgehouden en is dus goed vlak en strak en niet kéihard. Ik stap en draaf gewoon en een rustig galopje gaat ook prima.

Wat hebben jullie voor een bodem ?????
Ik heb een eb en vloed en is echt knetter hard. Wel strak getrokken net voor de vorst, maar lijkt mij niet echt goed voor de pezen om in te rijden.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:02

Jammergenoeg is de bak bij ons vanaf maandag al niet meer berijdbaar, hij wordt niet al te best onderhouden. Ik heb maandagmiddag meteen de longeerbak losgespit en doe doen we nu elke dag met de hark (ja, je leest het goed) weer losmaken. Dus wij kunnen weinig meer dan longeren. Baal er wel van, want heb zondag wedstrijd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:32

Waaltje schreef:
Wat hebben jullie voor een bodem ?????
Ik heb een eb en vloed en is echt knetter hard. Wel strak getrokken net voor de vorst, maar lijkt mij niet echt goed voor de pezen om in te rijden.

Ik rijd wel, maar niet zoals anders, galopperen doe ik ook niet.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:52

Waaltje schreef:
xNursiex schreef:

Ik hou mij aanbevolen ben de eerste die hem wil uitproberen :+
Echt een ellende die bevroren bakken. Buitenrijden is hier voor mij geen optie, gewoon onmogelijk. Moet dan met trailer op pad, maar ja bos is denk ik ook te hard?
Die van mij hebben gedwongen vakantie :D

Samen testen dan. Ik wil ook :P
Ik wou dat het bestond (droomt verder'

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:02

Lekker aan de hand naar buiten. Verzorgpaardje heeft geen ijzers dus rijden op de weg gaat ook moeilijk. En anders krijgt hij lekker ijsvrij :D

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:23

Ik kan niet rijden in de buitenpiste (keihard) in de wei is het schuiverig (bevroren gras) en als ik ga wandelen word hij zot.
Maar als het warmer word gaat het daarentegen modderig worden en kan ik ook niet rijden. Bah :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 08:50

Hier is ook de bak te hard om iets anders te doen dan stappen, maar paardlief is bij uitzondering eens niet liever lui dan moe (eigenlijk meer het tegenovergestelde!), dus dat wordt niks. Zelfs aan de hand stappen kon madam geen geduld voor opbrengen! Dus er zit voorlopig niets anders op dan maar even niet te rijden tot de grond los genoeg zodat mevrouw haar ei kwijt kan...

Nog even een brandende vraag van iemand met (tot nu toe) geen winter-met-buitenbak-ervaring: wat doen jullie nu er ook nog sneeuw ligt? Het lijkt me nu een maar een glibberige bedoening (zeker met fris paard) en als het straks ontdooit wordt 't vast 1 grote, mogelijk ook gladde, baggerbende?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:37

Ik heb dinsdag heerlijk gereden hoor!
Kijk achterin (is schaduw dus kouder) lagen nog wat grote brokken, maar als je daar een paar keer rustig overheen rijd word dat ook wel beter. Voorin was het prima te doen. Kon wel merken dat 'ie niet zo fijn was als bijv. s'zomers, maar het is wel een goede training. Gaan ze op wedstrijd ook niet lopen miepen als de bodem niet perfect is. Vandaag weer rijden, kijken hoe die is met die sneeuw... Hoop zo dat het kan, moet zondag namelijk wel op wedstrijd, en met die regen heb ik ook al drie weken niet kunnen rijden.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 07:57

Roziee schreef:
Lekker aan de hand naar buiten. Verzorgpaardje heeft geen ijzers dus rijden op de weg gaat ook moeilijk. En anders krijgt hij lekker ijsvrij :D

met dit weer kan je zonder ijzers beter naar buiten als met ijzers.
heeft je paard dan slechte hoeven dat je zonder ijzers niet naar buiten kan???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:17

hmmm...
en wat doen jullie nu met deze sneeuw en geen binnenbak?

nu kan ik echt geen kant meer op...
gisteren even klein stukje gewandeld over de weg waar het inmiddels schoon was, maar er is nu weer bijgevallen...

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:10

Mijn paarden hebben nu zelfs bijna 100% stalrust }:)
2 staan er op ijzers, hebben gisteren een uurtje in paddock gestaan maar de klompen zitten dan echt onder hun hoeven, echt balen. Las hier op Bokt, dat met vaseline insmeren misschien nog een optie is, dus dat gaan we vandaag proberen, het zonnetje schijnt hier dus heerlijk voor de paarden om buiten te kunnen zijn.
De andere die geen ijzers hebben ga ik mee wandelen en hun kunnen in de paddock.

Vandaag gaan we een baan op het erf schoonmaken zodat we daar kunnen wandelen met de paarden met ijzers, is echt het enige wat ik voor ze kan doen, baal echt als een stekker :(

Paardje3_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:14

De bak slepen zodat de bovenste laag toch een beetje los is.

Wil dat niet, dan ga ik als er genoeg tijd is naar een binnenbak.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:17

Ik ga niet rijden als 't vriest,tenminste,maak geen buitenritten, en heb helaas geen binnenbak tot m'n beschikking(nu ben ik ook geen echte bakrijder,geef mij maar buitenritjes ;) )
De grond is hartstikke hard, en de bermen hier zijn niet helemaal egaal zeg maar, heb geen zin in struikelpartijen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:42

De mijne heeft ook ijzers inderdaad en staat nu ook vrijwel de hele dag binnen...

Als ik er ben doe ik haar even heel even in de paddock zodat ik haar in de gaten kan houden qua klompen in de hoeven en als de weg schoon is ga ik 2x per dag even stappen aan de hand...