Het probleem is alleen ook dat ze niets bij haar oren duldt

Maar ga het proberen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MarielleB schreef:Je kunt het ook proberen met een praam om de bovenlip heen. Deze staat dan strak en dan komt er een stof in de hersnen vrij waarvan het paard rustig wordt. Mocht je dit niet willen dan kun je hem van die pasta geven waar hij rustig van wordt. Denk hierbij wel dat je niet teveel geeft! Ik ken een paard dat kreeg iets meer dan aanbevolen en die werd zo sloom dat hij erbij ging liggen (das niet handig want dan kun je maar 1 kant scheren)

SusanH schreef:Praam of sedalin helpt niet bij paarden of pony's die echt in paniek raken van scheren. Dan helpt alleen een spuitje van de DA nog. Wij hebben beiden geprobeerd voor ons paard en het werkt niet, paard breekt erdoor heen en doet er alles aan om weg te komen, trappen bijten etc terwijl hij normaal doodbraaf is. Mensen op stal geloofden dan ook niet dat dit ons paard was. Nu hebben we hem twee jaar op rij door de DA laten spuiten en hem op ons gemakje kunnen scheren. Training klinkt leuk maar voor die ene keer (of hooguit twee) per jaar dat je een paard scheert vind ik het zelf zonde van mijn tijd.

Lotte1990 schreef:Praam erop zetten lijkt mij de beste oplossing. Ziet er zielig uit, maar dat is het niet. Verdoving blijft lang doorwerken he, kunnen ze heel lang van de wereld zijn.