Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ijssnuiver schreef:Jessj22: Heb even in je profiel gespiekt waar je woont, niet dat ik daar veel wijzer van werd mijn topografische kennis is namelijk 0,0. -27 is wel veel
.
Doe mij maar lekker 25 graden in de zon, haha 
ijssnuiver schreef:Peultje: Als ik die van mij (een kwpn) van het begin af aan zonder dekens laat staan, dan krijgt ze volgens mij ook een mega vacht, zodat de deken nooit meer nodig is. Maar ik heb nou eenmaal geen zin in die mega vacht, wordt zijknat en nooit meer droog.
Als ze maar genoeg ruwvoer krijgen.

, paard krijgt zich hoe dan ook vies.
De haren worden onder de deken platgedrukt, waardoor de vacht dunner lijkt

ijssnuiver schreef:Ik denk dat Siebjuh bedoelt, dat een paard met dikker haar meer en sneller zweet. Hierdoor zullen ze natter worden en langer nat bliijven. Is dat dan niet slecht voor ze? Mbt kouvatten ed.
Paarden zijn geen mietjes
Die van mij zweet vaak zat (zomer en winter, maakt eigenlijk weinig verschil). Ik zie niet in wat voor effect een deken hier op zou kunnen hebben. Scheren zou voor de winter een optie zijn, dat doe ik wel: jachtmodel. Dat maakt het voor hem net wat aangenamer om makkelijker zijn warmte kwijt te kunnen. Maar ik gebruik geen dekens verder. Siebjuh schreef:Als ik mij volg in jouw beargumentatie over haren overeind zetten, zou het kunnen zijn dat hierdoor meer warmte vast word gehouden en hierdoor paarden gaan zweten.
Er spelen meer factoren mee denk ik (onder andere hoe snel het paard van nature zweet, of het makkelijk zweet, werk wat je doet, etc.)