Bestaan ze wel goede waterdichte paardendekens???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:08

jesito schreef:
Horseware heb ik voordat ik hem kocht ook hele goede dingen over gehoord en toch was hij net dus gewoon helemaal nat.
Je voelde het vocht erdoor heen komen.
Nu hangt die uit te druppen.
Ik snap er niks van.

Amigo is de goedkoopste, en die ik heb gekocht blijft ook niet helemaal droog.

ik heb wel hele goede ervaringen met de Horseware Rambo en de Horseware Rhino dekens.
Deze dekens blijven wel een jaar of 5 waterdicht. Al merk ik bij de nieuwe dekens dat ze slijtgevoeliger zijn dan de oudere dekens.
Helaas. Gaan eerder stuk bij de naden (Rambo duo met klitteband voor de hals) en de binnenvoering slijt eerder door. Hier had ik bij mijn oudere dekens geen last van.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:16

Heb je de bon nog?
Misschien kan je proberen terug te gaan!!!
Dit is natuurlijk niet hoe het hoort!!! Zo een amigo deken is nou ook niet bepaald goedkoop!!!
Als de deken waterdicht staat voorgeschreven, hoort hij waterdicht te zijn!!!
Zat er in de deken een etiquette met hoe je de deken kan reinigen?

Wat ik wel weet is dat je bij Divoza je deken kan laten wassen...
Ik heb me deken ook daar gekocht...
Als je deken dan niet meer waterdicht is heb je garantie!

Gister heeft mijn paard ook in de plensregen onder zijn weathetbeeta deken gestaan...
Die was nog kurkdroog...

Erg vervelend dit!

wiilemijn

Re: Bestaan ze wel goede waterdichte paardendekens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:41

Bij de divoza doen ze er niet moeilijk over, als het nog in de garantie periode is kan je er gewoon mee terug gaan. Ik had eens een thermostar deken gekocht daar. En mijn paard was echt kletsnat eronder! Toen ben ik ermee terug gegaan, en ik had het bonnetje niet meer, maar omdat ze daar zo'n pasjes systeem hebben konden ze daar zien wanneer ik hem gekocht had. Toen moest ik de deken daar laten, en gingen ze een lekheidstest doen. Nja hij was dus zo lek als een mandje, en toen heb ik een andere deken uitgezocht.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:59

Ik blijf bij mijn bucas dekens. Heb er eentje van wel 5 jaar oud en nog steeds 100% waterdicht. Ik heb ook global, harry's horse enz gehad, maar die hielden het niet meer na een paar daagjes regen.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:02

Hoi,

Ik heb nog geen week de Horseware Amigo, en hij heeft eergisteren zijn eerste regenbuitje moeten vangen.
De deken was nat, maar m'n pony nog droog, zodra je de voering met de bovenkant zegmaar samen drukte, werd hij nat.

Deken opgehangen en hij was gewoon zeik en zeik nat, bij de schouders ook helemaal nat. :n
Ik schrok er ook van, heb er veel geld voor betaald, dus ik ga even bellen met Paardendrogist.
Kan jij dat niet doen? Waar je hem vandaan hebt dan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:14

Bij de schouders nat dat kan komen door dat het in de hals regend.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:48

Ik wilde net een topic starten; maar zag toen deze!

Onze pony heeft net een goede week zijn Horseware amigo 1200 D lite op; en was dus vandaag nat!!! Nu heeft het ook behoorlijk geregend; bij de hals inregenen vind ik tot daar aan toe; maar ook plekken op zijn rug :D
Aangezien ik deze deken op marktplaats nieuw gekocht heb kan ik niet terug; maar baal dus behoorlijk!
Nu zijn bucas met fleece maar weer opgedaan; en blij dat ik voor de winter een dikke bucas op de kop getikt heb op marktplaats!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:50

ik heb nergens last van met mijn amigo deken
ik moet wel zeggen dat het vandaag behoorlijk benauwd warm was 20 graden hier en bewolkt met regen

me paard was nat van het zweten maar niet van de regen

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:48

Horseware Amigo geeft deze deken uit als waterdicht!!!
Als de deken niet waterdicht is waarom verkopen ze hem er dan voor!!!
In het geval van Redison: Ik zal gewoon Horseware aanschrijven!!!

Ik vind het echt schandalig!!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 08:03

Joehoe mijn bucas is binnen, mooi deken en ziet er ook iets robuuster uit dan amigo, nou nog hopen op goed waterdicht.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 09:51

Ook ik heb goede ervaringen met Bucas. Mijn Fjord stond vorig jaar 24/7 buiten met een Bucas op. Hij had een schuilstal, maar stond eigenlijk altijd liever buiten. Daardoor stond hij vaak hele periodes in de regen, maar de deken is nog nooit doorgelekt!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:08

Ik ben dus niet de enige pechvogel met dekens. Ik heb een, nu 2 jaar oude bucas, die begon dit voorjaar ook door te lekken. En het is geen dikke deken, dus maar een paar maanden gebruikt. De 2 weather baeta landa begonnen na een paar maanden door te lekker bij de buiknaad. Mijn horsware dekens houden het ook nooit langer dan 3 jaar uit. De laatste deken die ik had gekocht, weet er het merk even niet van, was ook gegarrandeerd waterdicht. Ik heb vanuit de trein ook diverse paarden met deze deken zien lopen. Maar de mijne regende na 1 maand al door.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:20

Ik heb nu een Weather Beeta Origon ongevoerde regendeken op mijn paard liggen, en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe 100 % tevreden over ben, hij ademt goed (paard was gisteren niet eens echt warm onder de deken terwijl het een warme dag was) en is echt waterdicht.

In de winter heb ik er een Horseware Amigo van 200 gram op liggen en die is vorig jaar zonder ook maar 1 drup regen door te laten 100% goed gebleven.
Deze deken is na 1 winterseizoen professioneel gewassen en ik heb hem zelf voor de zekerheid nog weer met impregneerspray ingespoten, ik ga er vanuit dat de deken ook deze winter weer goed droog blijft, maar dat is nog even afwachten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:23

jesito schreef:
Waarom ik de enige ben met dit probleem en omdat ik vreselijk baal.

Ik weet ook iemand die met 24/7 de Amigo op en langdurige regen problemen kreeg. Met Rhino en Rambo geen problemen. Zal aan het verschil in stof liggen of deken is niet goed waterdicht gemaakt?

De Bucas Sun Shower is trouwens ook niet bepaald waterdicht. Vriendin had een zeiknatte pony eronder. Heeft ze een nieuwe gekregen, weer lek!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:30

TS de deken mag na 1 seizoen echt niet lek zijn , zou ermee terug gaan naar de dealer , de kans is erg groot dat je hem vergoed krijgt ..
Horseware Rambo is net wat degelijker als een Amigo , maar ook de amigo moet 2 a 3 winters meekunnen ...
Ben je ook zeker dat ie echt doorgelekt is en niet nat van binnen door het inregenen lang de hals oid.

Mijn paard heeft Rambo op en die staat ook nog 24/7 buiten en die was onder de deken niet nat !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:33

Ik heb alleen problemen gehad met een merkloze deken van de zadelmarkt, die was snel lek helaas...

De Rhino gaat nu al voor seizoen 2 mee en is goed waterdicht. Ik was de deken aan het eind van het seizoen zelf met speciaal wasmiddel en daarna een wasbeurt met impregneermiddel.

De pagony dekens waren ook altijd goed waterdicht op mijn pony, maar helaas waren die niet zo sterk waardoor de staartflap eraf ging. Zelfde verhaal als met de HH thor: prima waterdicht, staartflap ging er alleen af.

Ik heb nu een Amigo besteld, dus op hoop van zegen dan maar!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:36

denk dat je pech hebt
wij hebben voor 1 van onze 3 paarden een waterdichte deken
en hebben deze al jaaaaren in gebruik

ze zijn er dus wel

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:37

Wat de waterdichtheid nog beter garandeerd, gewoon niet wassen met wasmiddel. In een cementton gooien, inweken, wat schrobben met een vlakke borstel, spoelen met water en uithangen. Dus niet naar een stomerij brengen. Die gebruik agressieve schoonmaakmiddelen om de deken schoon te laten lijken maar beschadigd gelijk de buitenlaag. Inweken met impregneer heeft gelijk tot resultaat dat de deken niet meer ademend is ;)

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:38

De dekens gaan nu voor het 3e jaar in gebruik en zijn alle 2 nog super waterdicht. Gaan ook elk jaar na het dekenseizoen naar de wasserette.
Het zijn dekens van Harry's Horse :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:38

Al jaren Weatherbeeta-fan. Dekens zijn ook al meerdere keren gewassen (bij een dekenwasserij die waterdicht blijven garandeert), ik spuit ze daarna voor de zekerheid nog even twee keer heel goed in met Harmisol en ze blijven waterdicht, ook bij hevige regenval. Geldt voor de Landa Lite, de Landa High en de Orican High.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:39

Mijn paard stond gisteren doorweekt onder haar HH waterdichte deken; professioneel gewassen en waterdicht gemaakt! :(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:41

Heb ook ooit een uitstapje gemaakt naar HH. Zou waterdicht moeten zijn, mooi niet dus. Ik stap dan ook liever niet meer van de WB af.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:42

Nou, ik ben bijna net zo'n pechvogel als de TS. Ik heb 2 ongevoerde regendekens 1 tje fan harry's horse, die was met 1 dag al lek. En dezelfde als Djoeka (ofzoties) hier. Kan wel wat regen hebben maar zeker geen hele dag regen. Alleen mijn 200 grams houd het tot nu toe perfect. Ik heb ook een BR maar die heeft nog niet genoeg tests gehad.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:43

hh vind ik zoieso mindere dekens voor mijn paarden althans

voor mijn eigen paarden heb ik everlines
wij wassen de dekens koud en zonder wasmiddel
en blijven jaaaaaaaaaaren waterdicht

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:44

Eleonoor schreef:
Inweken met impregneer heeft gelijk tot resultaat dat de deken niet meer ademend is ;)

Dat klopt niet. Ik heb speciaal impregneerwasmiddel voor waterdichte en ademende stoffen. Due verstikt de deken dus niet :)
(want ik gebruik het ook voor mijn jassen en die ademen echt prima nog!)