Welke deken nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Welke deken nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:07

Bij mij staan ze nog lekker zonder deken. Het is meestal begin oktober als ik voor de eerste keer weer een deken opgooi. Vind het nu echt nog te warm overdag en ze staan 's nachts op stal, dus ik wacht nog een paar weken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:09

Helma_Amber schreef:
Ik heb een zomerdeken op liggen en als het regent doe ik de regendeken op.

Same here zowel bij Asra als shetlander Luna :)
Regendeken zonder voering

kim_bandiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:09

mijn paard staat nu dag en nacht met een regendeken op met fleece van binnen hij staat snachts dan ook buiten. Is dit goed? of niet? dat vraag ik me af

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 14:03

Heb vandaag mijn gevoerde regendeken gewassen (gevoerd met fleece) en die gaat 1 dezer dagen snachts op, temp zakt toch naar ongeveer 6 graden hier en gezien paard in een buitenstal staat best frisjes, overdag nog onder de zomerdeken

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:09

Geen deken, over maand ong als ze weer op stal komen krijgen ze een deken op. Anders krijgen ze van die dikke vachten :+

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:06

de mijne staan gewoon nog zonder deken, idemdito de andere paarden van de manege, ze staan snachts op stal en de deuren gaan gewoon dicht, heb ook niet het idee dat hij het koud heeft, denk dat ik er ovr een weekje mee ga beginnen, maar zolng k het kan rekken doe ik dat zeker.

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:47

kim_bandiet ik denk er ook over om het zo te gaan doen, omdat ik niet de mogelijkheid heb om 's ochtends en 's avonds van deken te wisselen omdat ze niet bij mij thuis staat en het niet mijn pony is. Het weer is nu ook zo wisselvallig dus beetje moeilijk...

Pontiak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:52

ow ik heb een 370 grams deken voor in de winter en als het echt koud wordt doe ik een fleec eronder.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:14

Als het zonnetje schijnt staat die van mij overdag nog zonder deken en 's nachts onder een fleece gevoerd regendekentje. Als het overdag ook niet al te best is blijft ze onder dat dekentje :)

lasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:39

op dit moment geen deken.. nog lekker weer buiten

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:42

Overdag op 't moment nog niks, rond een uurtje of half 10 haal ik de dekens af, en rond 's avonds een uur of 7/8 (ligt er aan hoe snel 't donker word) doe ik de deken weer op, ze staat wel 24/7 buiten ;)

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:52

mijn merrie loopt nu nog zonder dek buiten, heeft een inloopstal, maar kiest ervoor altijd buiten te staan. Ik merk wel dat ze nu wat wintervacht gaat aanmaken, maar ik vind het overdag nog te warm voor een winterdek. Ik heb helaas ook niet de mogelijkheid om steeds 's avonds en 's ochtends te gaan wisselen of afdoen, denk dat ik nog een weekje of 2 wacht tot de dagtemperatuur onder de 15 graden blijft en dan begin met een 200 gr. waterdichte winterdeken.... Of moet ik het anders aanpakken ?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:04

Ik heb gister een 200 gr. deken erop gedaan. Ze is nou geblesseerd en staat veel meer stil als anders. Maar ik zit me af te vragen wat ik straks erop moet doen als het echt weer kouder is?
Ze wordt niet geschoren denk ik en ze heeft best een dun huidje.

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:38

Mijn paardje loopt voorlopig nog lekker zonder deken buiten. Binnenkort maar even naar divoza om een 200grams outdoordeken te kopen, mocht het echt heel koud worden van de winter koop ik er wel een 100grams onderdeken bij ofzo.
Paarden kunnen wel tegen een beetje weer :P

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:58

ik heb mijn merrie vandaag toch maar een goed ademende regendeken opgedaan zonder vulling, dan kan ze alvast weer wennen. En als het dan kouder wordt over een paar weken, gaat de 200 gr. erop.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:01

heb vandaag nero maar een gevoerde deken opgedaan hij stond te trillen als een rietje voor de stal omdat ie naar binnen wou, maar nou was het vandaag ook best koud door de wind en de regen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:03

Mijn haf staat nu onder een ongevoerde regendeken :) Meeste pony's staan hier met een dunne deken op

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:06

Vraagje:

Als jullie eenmaal een deken hebben omgedaan laten jullie die dan om of halen jullie die er weer af als het zeg maar mooi zonnig weer is..
Dat doe ik namelijk wel..

Die van mij heeft een ongevoerde regendeken om nu..
Ik heb ook een 200grams regendeken (rhino wug) wanneer kan ik die dan het beste omgooien??
Misschien handig om erbij te vermelden dat ik een Engelse Volbloed..

Misschien heel dom hoor maar vindt het gewoon lastig..

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:10

Mijn paarden lopen al een paar weken met een zomerdeken, ze vinden het prima.
Ik ken iemand en die heeft er al 300grams winterdekens s'nachts opliggen. }:0

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:14

Tamara21 schreef:
Vraagje:

Als jullie eenmaal een deken hebben omgedaan laten jullie die dan om of halen jullie die er weer af als het zeg maar mooi zonnig weer is..
Dat doe ik namelijk wel..

Ik bekijk elke avond wat het weer de volgende dag gaat doen. Als het te warm wordt dan haal ik de deken 's morgens af en doe ik 'm 's avonds weer op. Maar je moet daar natuurlijk wel de mogelijkheid voor hebben. :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:19

Beide pony's regendeken 0 grams

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:41

Elsskippy schreef:
Mijn paarden lopen al een paar weken met een zomerdeken, ze vinden het prima.
Ik ken iemand en die heeft er al 300grams winterdekens s'nachts opliggen. }:0

Nu al een 300grams deken, is dat paard naakt ofzo :P
Als die nu al zo'n deken op heeft, wat krijgt hij straks op als het echt koud is :o
Sauna in stal? :=

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:06

Ik begrijp er zelf ook niets van, ze wil zo de dikke wintervacht tegen houden. :(:)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:07

Nou ik heb mijn haffie sinds zondagavond de ongevoerde horseware amigo op, want het zou slechter weer worden.
Nu had hij het gisteren echt bijna te warm, vandaag regent het maar het is imo dus nog warm genoegb om zonder te staan.

Nu heb ik hem op en laat ik hem liggen, ik kan niet steeds heen en weer crossen maar eigenlijk had ik dus nog tot vandaag kunnen wachten.
Het was gisteren nog zo ronc de 19 graden, en in de wei is het dan prima met deken maar op stal hebben ze het al snel te warm zelfs onder een ongeveorde zoals je leest.

Maar nu al 300 gram????
Ik vind het dierenmishandeling dat mensen paarden met overdag 20 graden en zon onder dekens zetten, wat gaat er dan al niet van de winter op?

Daar komt bij dat haargroei niet alleen door een deken word tegen gegaan maar vooral door het zorgen van voldoende licht op stal.
De haren worden aangemaakt als de dagen korter worden.

En verder is het zoals de DA's zeggen, niet zo vroeg onder die dekens, wil je ze perse kort houden dan liever scheren.
Want het feit is dat wij degene zijn die dekens willen en niet de paarden zelf.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:27

Ik heb nu in stal een katoenen zomerdekentje op...
Gaat hij naar buiten een 0 grams weatherbeeta regendeken, regent het? losse hals erbij...

Daarna krijgt hij de 200 grams weatherbeeta in stal...
Gaat hij naar buiten? Doe ik de 0 grams regendeken erover heen... De 200 grams deken is wel waterdicht, maar doe er liever een 0 grams overheen zo blijft zijn staldeken mooi droog...

Als het winter wordt de 370 grams weatherbeeta in stal...
En vriest het dan doe ik een rambo onderdeken van 100 gram eronder...

Gister heeft hij voor het eerst in zijn leven een deken opgekregen :P
Ik ben benieuwd of hij alles heel heeft gelaten vandaag :=

TS: Ik zou nu de regendeken opdoen... Wordt het kouder? De zomerdeken en regendeken eroverheen...

Groetjes