Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
carla192 schreef:Hoi,
. En als je wedstrijd rijd niet alle jurys waarderen zo'n wintervachtje, dat los ik op door inde winter niet aan wedstrijden mee te doen.
Als ik merk dat ze het echt koud of mager wordt krijgt ze wel een gevoerde winterdeken op. Maar dit is nog niet één keer nodig geweest 

_evelien_ schreef:carla192 schreef:Het gaat om het goed uitvoeren van de proef, en dat kan net zo goed met wintervacht.
Het gaat niet zozeer om de wintervacht als wel om een schone vacht en dat gaat me toch echt niet lukken met die rolmachines hier. Dan zou ik ze ook uren voor het rijden binnen moeten halen om er uberhaupt een zadel op te kunnen leggen. Dat gaat dan dus wel af van hun uren in de wei.carla192 schreef:En als je wedstrijd rijd niet alle jurys waarderen zo'n wintervachtje, dat los ik op door inde winter niet aan wedstrijden mee te doen.
tine10 schreef:Ja, lekker makkelijk met een donker paard. Maar ik heb een witte.Het gaat niet zozeer om de wintervacht als wel om een schone vacht en dat gaat me toch echt niet lukken met die rolmachines hier. Dan zou ik ze ook uren voor het rijden binnen moeten halen om er uberhaupt een zadel op te kunnen leggen. Dat gaat dan dus wel af van hun uren in de wei.
Verder helemaal niemand dus die mijn vraag kan beantwoorden? Blijkbaar rijden jullie dus niet vaak in de winter. Ik wil toch echt iedere dag rijden. Dat heeft niet alleen te maken met het rijden van wedstrijden, maar ook gewoon met het in conditie houden van mijn paard en het uitoefenen van mijn hobby.

. Longeren doe ik altijd met dubbele longe en longeersingel/menschoftje en dat kan dan dus ook niet zomaar om. Ze rollen echt (meerdere keren per dag!!) lekker uitgebreid in de viezigheid, met of zonder deken. Ze hebben geen huidproblemen ofzo hoor, ze vinden het gewoon lekker.