Deze haf [foto] wel of niet scheren, wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:38

Ik zit ook in dubio.. streepmodel ot toch maar helemaal (benen en hoofd niet). Hij heeft een inloopstal met paddock of hij staat op de wei (zonder schuilmogelijkheid) in de winter alleen met goed weer. Wil zeker het rijden meer oppakken heb nu een bak (buitenbak) verder rijden we buiten door de "polder". Ik ben er ook nog niet uit.. Wil hem dan over een week of 2 gaan scheren, hij zit er nu al zo dik in.. Lastig lastig..

Edit :
Hij is al een keer helemaal geschoren geweest. Toen liep hij soms op de wei, hij had een inloopstal en ik reed buiten. Nooit ziek geweest. Zat toen wel goed in zn vel.
Afbeelding

Die keer erop in een ander modelletje geschoren. Hielp op zich ook heel goed, alleen hoger op de hals bleef ie toch wel lang bezweet en ook bij zijn flanken. (zie die vacht bij zijn benen := ) Zn halve hoofd was toen ook geschoren.
Afbeelding

Ongeschoren istie zo. Je snapt wel das echt geen doen..
Afbeelding

E__line

Re: Deze haf [foto] wel of niet scheren, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:57

Ik zit te twijfelen wil mijn pony ook laten scheren (hafje) maar een racestreep heeft geen nut want ze zweet heel erg onder het zadel en aan de bovenkant van haar hals. Ze staat 's ochtends een paar uur op de wei/paddock en 's middags rij ik. Is het dan te koud om haar benen mee te scheren? En wat voor deken moet ik er dan opleggen met/zonder/halve hals?