Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elsskippy schreef:De dazen zijn hier aan het uitsterven.
Gisteren nog maar 1 gezien met het rijden.
Wel veel gewone vliegen.![]()
![]()
![]()
![]()
en dat was gisteren het geval.
, als het ECHT werkte was er wel een fabrikant die het opgepikt had en het in flessen ging verkopen
IKbenEllen schreef:RockyHorse0 schreef:nee in purmerend noordholland bij amsterdam
Zou zeggen, probeer het hier (ZO Brabant) eens![]()
Dan ben je het vast met me eens. Als ik op een mooie dag buiten ga rijden heb ik er niet 10 achter me aan maar honderden. Die gewoon gezellig meevliegen in draf.

).
IKbenEllen schreef:Dat ligt er aan Juliette86, ik zit dus in regio Eindhoven, echt in de buurt dus![]()
Als ik bij ons op stal voorom naar buiten ga is het NIET te doen (jammer, wel het mooiste stuk bos).
Ga ik achterom naar een ander gebied, daar heb ik hele stukken waar ik zomaar kan stappen, een enkele daas nog. Heb gehoord dat er bij Geldrop ook delen zijn waar je gewoon kunt rijden.
Ga vanmiddag ook gewoon naar buiten
. vorame schreef:Het is inderdaad wel per gebiedje verschillend.
Je merkt wel dat de dazen in een soort van territorium leven.
Dan heb je een zwerm achter je hangen en even later is de zwerm ineens op en kun je met maar een paar dazen verder rijden.
En ineens heb je de volgende zwerm weer te pakken.

Naaltje schreef:leuk om te kijken
bij de dazen, staan daar eiken?
en waar er geen zitten, daar staan waarschijnlijk beuken oid
hier werkt het!
gelukkig veel wind hier, dus ik ben zelfs het eikenbos in geweest!

toen we terugkwamen was het beter weer, toen werden we onder 3 eiken al opgevreten.. ze kwamen ons terugpakken
...zouden ze nu al aan het verdwijnen zijn??