Meest geweldige vliegendeken met hals?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:46

Steph86 schreef:
Ik heb ook meerdere vliegendekens gehad en sinds 2 weken heb ik deze: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QOBBQ863.jpg
Ik ben er goed over te spreken, de hals/borst/schoft is gevoerd met nylon tegen schuren en ook geen last van uitvallende/klittende manen.

Ziet er ook mooi uit, had deze deken op de site van de plaatselijke ruitersportzaak gezien. Wist alleen niet dat het een goede deken was!
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-07-09 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's mogen niet worden gequoot. Zie je vorige berict voor meer uitleg.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:49

rowo schreef:
Lange hals is idd wel errug fijn. K heb vorig jaar 2 QHP dekens gekocht en dit jaar weer 1. Die van dit jaar hebben een veel langere en mooiere hals dan vorig jaar. Mijn paard van 1.75 had die van vorig jaar op, paardje van 1.60 die van dit jaar. Heb de halsen maar gewisseld. Zo passen de halsen veel beter, ook al is de ene deken 20cm langer dan de andere.

Ik had ook voor 2 seizoenen de deken van QHP, was er heel tevreden over. De deken schuurde alleen steeds bij de sluitingen en ook het elastiek bij de buiksingels is gescheurd (heb ik bij al mijn dekens, ga ik denk ik even over mailen) Zag nu idd dat de deken 'vernieuwd' is, langere hals, beter buikflap.

rowo

Re: Meest geweldige vliegendeken met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:31

Bij mij is er nog niets gescheurd, alleen 1 klittebandje plakt niet meer zo goed. Maar de rest plakt nog prima en verder is er niets kapot. Ook geen schuurplekken :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:21

Over Qhp ben ik juist niet zo te spreken, de pasvorm van de deken valt me tegen.
Ik heb er ook 1 gehad maar zat te krap rondom zijn schoft.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:28

rowo schreef:
Bij mij is er nog niets gescheurd, alleen 1 klittebandje plakt niet meer zo goed. Maar de rest plakt nog prima en verder is er niets kapot. Ook geen schuurplekken :)

Dan zijn die nieuwe dekens toch beter dan de oude, denk ik. Mijn vriendin en ik hebben beide eigenlijk alle dekens van QHP (merkt wordt hier in het dorp verkocht), maar haar beide winterdekens zijn stuk en mijn regendeken en vliegendeken. Nou is mijn pony heel makkelijk met dekens, dus daar kan het niet aan liggen.

Verder vond ik de pasvorm wel perfect hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:51

Ik heb er nu een jaar ook regendekens van... ook nog geen problemen gehad. Je kunt natuurlijk net de pech hebben gehad.

Wel ooit bij 1 ander paardje een winterdeken gehad, die los schoot bij de loopsplit.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:16

rowo schreef:
Ik heb er nu een jaar ook regendekens van... ook nog geen problemen gehad. Je kunt natuurlijk net de pech hebben gehad.

Wel ooit bij 1 ander paardje een winterdeken gehad, die los schoot bij de loopsplit.

Dat is altijd mogelijk!

Docto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:15

Hoi,

Ik heb een vliegendeken gehad van Harry's Horse, deze is van goede sterke kwaliteit. Ligt bijna op alle paarden goed.
Nu heb een eczeemdeken gekocht van Pagony, is van minder sterke stof maar is erg fijn voor het paard.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:27

bij ons op stal hebben we 5 paarden die onder een vliegendeken staan. allemaal verschillende merken.
1 paard waar ik ook wel op rij heeft een rambo vliegendeken op. kwa pasvorm en het goed liggen blijven springt deze deken er ver boven uit.
ook de manen schuren er niet af. dit paard is erg overgevoelig voor vliegen en dazen.
met deze deken is het paard goed beschermd en kan ie rustig in de wei staan.
een rambo kost een paar centen maar dan heb je ook echt een goede deken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:56

Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody; hele fijne deken, blijft goed liggen en geen last van schuren. Maar ik vind hem erg warm en zwaar.

Verder heb ik nog een Wheaterbeeta, ook geschikt als eczeemdeken. De nylon voering aan de borst is gescheurd en erg zweterig. Verder krijgt ze schuurplekken op de schouders van deze deken.
De nek blijft met grazen wat 'open' staan en dus vliegt er nog het nodige naar binnen ;(
Ik heb van Imperial een wat grovere vliegendeken met hals met klitteband. Ligt op zich fijn, maar door de mazen steken de dazen dwars doorheen nu.
Voor mijn andere paard heb ik een Amigo Bug Rug. Omdat is de losse hals hiervan te kort vond (bij grazen had ik 30 cm blote hals) heb ik de bevestigingspunten losgehaald en er via klitteband op de naad een semi-vaste hals van gemaakt. Dat scheelde iig 10 cm in neklengte (maar nog steeds iets te kort dus). Wel zijn nu de manen op dit overgangspunt afgescheurd tot een cm of 3-4.
De deken op zich bevalt verder wel goed.
Ik heb dus nog geen deken gevonden waar ik het 100% bij gevonden heb.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 07:05

DubbelDun schreef:
Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody; hele fijne deken, blijft goed liggen en geen last van schuren. Maar ik vind hem erg warm en zwaar.

Ik vind 'm juist helemaal niet warm en zwaar! Met hete dagen voel ik altijd voor ik 'm afhaal hoe warm hij aanvoelt onder zijn deken en ik heb hem er nog nooit onder zien zweten. En hoe warm hij aanvoelt is altijd ongeveer net zo warm als of zelfs koeler dan andere paarden. En het gewicht vind ik ook zeer meevallen. Mja dat is dan weer ieders persoonlijke ervaring.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:33

Ik heb een dikke zweterd :D Die stond gisteravond zonder deken al met het zweet op het lijf.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:53

Ik heb nu sinds 2 dagen de IR UV vliegendeken op (staat een afbeelding verder terug in dit topic). Deken blijft tot nu toe super zitten en meneer staat eindelijke stressloos in het land.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:16

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:51

Ik heb sinds een paar dagen mijn Amigo Buz weer op.
Dat werkt weer niet bij mijn merrie :n
Hij schuurt gigantisch, mocht iemand interesse hebben is hij te koop :D

Maat 205 :j

Ik zoek weer een ander, zat te denken aan een Bucas?
Maar hoe zit die bij paarden die vrij veel schouder en borst hebben :?

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:01

Ik heb de Bucas Buzz Off en ben blijkbaar één van de weinige ontevreden gebruikers.
Ik heb twee regendekens van Bucas en die passen perfect maar de Buzz Off is zó enorm smal op de schouders (zelfde maat als mijn andere Bucas-dekens) terwijl ik nochtans een 'normaal' gebouwd paard heb. Ik vraag me dan echt af hoe zo'n deken valt bij een haflinger/fjord oid. Verder valt hij erg laag aan de zijkanten maar dat mag wel bij een vliegendeken.

Stevig is hij wel, ook die plastic slotjes breken niet snel af, na 1 jaar intensief gebruik is alles nog heel.
Hij gaat nu wel de vuilbak in wegens de slechte pasvorm maar de kwaliteit is best wel goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:11

DubbelDun schreef:
Voor mijn andere paard heb ik een Amigo Bug Rug. Omdat is de losse hals hiervan te kort vond (bij grazen had ik 30 cm blote hals) heb ik de bevestigingspunten losgehaald en er via klitteband op de naad een semi-vaste hals van gemaakt. Dat scheelde iig 10 cm in neklengte (maar nog steeds iets te kort dus). Wel zijn nu de manen op dit overgangspunt afgescheurd tot een cm of 3-4.
De deken op zich bevalt verder wel goed.
Ook bij deze deken is de hals toch te kort met grazen en ze heeft nog regelmatig het bloed van de dazenbeten in de nek lopen ;(

Momenteel bevalt de Rambo Hoody dus nog het beste, ondanks alle sluitingen :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:28

De Amigo heeft inderdaad een korte hals :j
En dat vind ik ook wel een nadeel, misschien ook eens voor zo'n oplossing kijken dubbeldun :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:04

Welke oplossing bedoel je ??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:07

Heb van Bucas Buzz Off zowel de classic (zonder hals) en de Full Neck (met hals).
Ze blijven super goed, heb ze nu al voor de derde zomer in gebruik. Zijn snel droog na een buitje regen. Blijven goed liggen, geven geen schuurplekken en bij de manen merk ik ook dat ze goed blijven.
De hals van de Full Neck is goed, niet te krap zoals de meeste dekens hebben.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:07

ik ben al vele jaren heel erg tevreden met mijn bucas buzz-off.. al moet ik zeggen dat ik de staartflap en het stuk dek wat over de schoft gaat met een zachte stof bekleed ivm kapot schuren. zijn haren gaan door die kleine gaatjes en breken bij beweging. maar dit zou hij bij andere dekens ook hebben. de vorige heb ik 4jaar gehad! en die van mij woont erin aangezien hij UV-allergie heeft en hem dus vanaf de eerste tot de laatste weidedag opheeft :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:09

x__laura schreef:
Ik heb de Bucas Buzz Off en ben blijkbaar één van de weinige ontevreden gebruikers.
Ik heb twee regendekens van Bucas en die passen perfect maar de Buzz Off is zó enorm smal op de schouders (zelfde maat als mijn andere Bucas-dekens) terwijl ik nochtans een 'normaal' gebouwd paard heb. Ik vraag me dan echt af hoe zo'n deken valt bij een haflinger/fjord oid. Verder valt hij erg laag aan de zijkanten maar dat mag wel bij een vliegendeken.

Stevig is hij wel, ook die plastic slotjes breken niet snel af, na 1 jaar intensief gebruik is alles nog heel.
Hij gaat nu wel de vuilbak in wegens de slechte pasvorm maar de kwaliteit is best wel goed.

Dit ken ik dus niet, mijn paard is grof gebouwd, ook de zijkanten vallen niet kort.
Jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt, ze kosten best wel wat!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:52

@ x__laura: ik heb die deken ook maar ben ook niet 100% tevreden. Na één dag kon ik al haren eruit vissen bij de manenkam omdat ie ongevoerd is. Heb dus meteen de hals eraf geknipt. Nu heb ik 'm alsnog zelden op omdat het te warm is en ik dus alleen een deken met hals om wil.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:00

@Myour, daarom heb ik dus het stukje bij de staart en schoft bekleed zeg maar.. bij de manen heb ik gaan last alleen bij de staart en op de schoft

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:35

DubbelDun schreef:
Welke oplossing bedoel je ??

Hem los te halen en hem vast te naaien :)