een bruine gloed vind ik niet erg! wel deze kleur bruin
Omegamedo
Geplaatst: 24-06-09 22:52
Sorry, ik zit niet in de Friezenwereld (heb een Halffries), maar ik vind de paarden op de foto's juist eigenlijk wel heel mooi zo Snap dat je hier niet op zit te wachten als je met je paard naar de keuring wil , maar toch ...
Horsea_nl
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-09 23:11
omdat het uiteindelijk allemaal uiterlijk vertoon is
mijn paard gaat straks in training.. en zal dan een maand op stal gaan
Omegamedo
Geplaatst: 24-06-09 23:18
Ja, hoe zwarter ... dat hoort ook bij een Fries Zelf zou het me niks uitmaken, maar als je echt een keuring wil doen kan ik me voorstellen dat je wel het plaatje kloppend wil hebben, maar de jury zal wel een hoop niet helemaal zwarte Friezen zien denk ik ? (Straks zie je nog bonte "friezen" op de keuring verschijnen (zie ze regelmatig voorbijkomen, mensen die hun paard als bonte "Fries" bestempelen ).
Ik ben bang dat hoeveel smeerseltjes en technieken je gebruikt, je het nooit helemaal zou kunnen terugdringen. De paarden bij ons op stal (en dus ook mijn Fries) gaan allemaal 's nachts naar buiten om reden van de dazen. Dit jaar is dit niet zo omdat de paarden er te moe van bleken te worden, en mijn paard is net zo bruin als toen ze wel 's nachts de wei op gingen.
Ik vrees dat het gewoon afwachten is, al is het wel zo dat je echt wel meer bruine friezen gaat tegenkomen op de keuring. Ik zie er zelden die echt zwart blijven.
Horsea_nl
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-09 23:23
nee, ze hoeft ook niet helemaal zwart te zijn.. maar dit is geen een vos kleur