shet nu scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: shet nu scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:37

ikowtje, tuurlijk wordt de shet zijn vacht vanzelf wel kwijt maar ze hebben het toch al gauw te warm laat staan als ze ook nog voor de kar moeten lopen.
Ze krijgen het dan veel te warm en raken die warmte moeilijk kwijt.
En als je pony zich dan toch begint te schuren door die ellendige dikke vacht dan haal ik de scheermachine erover.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:54

Kijk, als je pony voor de kar moet lopen, dan vind ik het een ander verhaal. Maar ik merk bij mijn pony, dat het toch prettiger is als hij er eenmaal echt vanaf komt door verharen. Die van mij heeft ook jeuk, en niets maakt hem dan blijer dan flink rossen en schuren aan een schuurpaal.

Mijn pony heeft ook nog deels veulenvacht, en ik vind het belangrijk dat hij daar goed doorheenkomt. Ik heb overigens wel zeer goede ervaringen met lijnzaad bij die van mij. Maar dat is een zeerbekende methode.

Overigens veroordeel ik niemand die zijn pony scheert. Ik weet ook niet in hoeverre jullie pony's lasten hebben van de warmte, bij die van mij valt het nog mee. De vacht isoleert natuurlijk ook weer deels.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 08:21

Ik ben geen fan van scheren, maar bij mijn shet is het toch echt wel een oplossing.
Lijnzaad krijgt hij al vanaf januarie maar het helpt nog niet echt.
Een veulen zou ik ook niet dirrect scheren, maar als die echt veel last zou hebben zou k toch gaan overwegen denk ik.
Mar ieder moet doen waar die zich zelf goed bij voelt als het belang van het paard daarmee voorop komt natuurlijk.

wie_ben_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:29

Het zou geen kwaad kunnen, teminste ik zie nu al geschoren paarden ...

untouched

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:15

volgends mij kan het nog zat?