OPGELET versch. merries in dorp nu al wondes door vliegen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

Re: OPGELET versch. merries in dorp nu al wondes door vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:17

ja wij hebben hier ook erg last van een van onze paarden heefd er ook wondenjes van en bij de ruinen idd het vooral bij de koker

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:19

hier, middenlimburg heb ik er nog geen last van gehad dit jaar
,maar afgelopen jaren wel, ik ken ze dus ook
inderdaad rondom de navel en uier, en zelfs in de oren

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:24

mijn paard heeft ook erg last van die vliegjes. zijn idd kleine zwarte vliegjes. hij heeft het vooral rondom zn koker en binnenkant van zijn achterbenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:45

Ben wel benieuwd naar een naam voor die vliegen.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:12

Ik kom me ook maar even melden. Mijn merrie heeft bultjes op haar uier en ook daarvoor. Ze vind het niet fijn als ik eraan zit. Zelf heb ik er honingzalf en daarover weer een laag vaseline gedaan.

DIt lijkt te helpen..de bultjes worden minder. Ze heeft nog wel een beetje last van een soort vochtophoping. Als die blijft, dan ga ik toch even de dierenarts bellen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:54

sassie76 schreef:
Ik kom me ook maar even melden. Mijn merrie heeft bultjes op haar uier en ook daarvoor. Ze vind het niet fijn als ik eraan zit. Zelf heb ik er honingzalf en daarover weer een laag vaseline gedaan.

DIt lijkt te helpen..de bultjes worden minder. Ze heeft nog wel een beetje last van een soort vochtophoping. Als die blijft, dan ga ik toch even de dierenarts bellen

Tegen het vocht werkt groene leem heel goed, groene leem droogt uit, laat korstjes genezen, en de vliegen kunnen er niet meer bij. Ik doe dit zelf ook altijd op vocht bultjes en wondjes bij mijn paardje, werkt super!

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:05

Bedankt voor de tip! Gelukkig is het al een stuk minder. Ik heb zelf groene leem staan maar het is niet in me opgekomen om dit te gebruiken.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:07

wij weten het nog steeds weg te houden met de buikflap van de exceem deken veel vliegen spray en verzachtende gel voor exceem paarden.

wonder boven wonder heeft ze er zelfs in de wei geen last van.. hopelijk kunnen we het nog lang uitzingen zo

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:11

Toevallig las ik de titel en dacht: hier moet ik me ook maar melden.

Mijn ruin is supergevoelig voor vliegen en loopt dan ook bijna het hele jaar onder een deken.

Vanaf begin april loopt hij "kaal" door de weide tot vorige week.
Ik wou hem rijden en onder zijn buik was het net een wrattenzwijn. :oo
Van de singelplek tot de koker zaten allemaal bulten zo groot als pruimen.
Ik heb hem direct onder een bucas gezet en 2 dagen later was alles weg.
De andere paarden hebben nergens last van, gelukkig, ik heb hier nog een hoogdrachtige merrie lopen.

Mijn paarden staan op veengrond.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:53

Ik woon tussen Arnhem en Nijmegen en mijn ruin heeft deze zomer voor het eerst last van (denk ik) deze vliegjes! Hij heeft ook de die plekjes onder zijn buik en slaat zijn rechter achterbeen over zijn linker en draait zo rondjes. Bij is mij er een kwartje gevallen door dit topic, want hij heeft natuurlijk jeuk aan zijn koker! Kom daar maar eens bij met krabben!Zelf had ik al een gel met dode zeezout gekocht, maar dat helpt dus niet. Ik ga dit even volgen, want ik ben blij dat ik niet de enige ben en nu iets voor hem kan doen door de vele tips. Tipgevers,topicopeners alvast bedankt. ;)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:23

Ik woon in de randstad en mijn pony vertoont hevige juik bij buik, het haarloze stuk onder de buik bij de uiers.
Het zijn zeer kleine zwarte vliegjes die er ook prikken, want er zit ook bloed.
Als ik er met een borstel over heen ga, word mijn pony gek ech zo zielig.
Mijn pony heeft dan alleen geen wonden ervan.
Ik smeer er anti jeuk op tegen eczeem maar zou graag de gouden tip hebben..

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:22

Ik heb ze ook, die vreselijke kleine vliegjes zie ik zitten op buik gewoon op het haar. Ze staat normaliter onder een eczeemdeken maar waar de deken niet zit, heeft ze giga jeuk, uier is opgezet, de navelplek is heel gevoelig maar ook wondjes op het achterbeenbinnenkand (lies?!) en voorbenen waar de weerborsteltjes bovenaan bij de borst zitten, op de rand van de eczeemdeken. Help? Ik ga iedergeval een uierbeschermer bestellen en verder? Ik lees iets over sputop? kan ik ook iets met butox?