Vergelijken van eczeemdekens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:19

AngelsDitch schreef:
1. Rambo Sweet Itch Hoody
3. Ben tevreden, maar vind het een nadeel dat de oortjes niet goed blijven zitten (ben nog op zoek naar een oplossing... dus tips zijn welkom)

Halster overheen of vliegenkap eroverheen, dan blijft hij super zitten *D En ook zonder oortjes blijft hij super zitten vindt ik ;)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:42

Ik heb nu een Pagony Eczema, maar moet wel zeggen "met kanttekeningen".

Ik vind de hoofdkap een onding. Maat M is te klein, ooggaten trekken dan heel vervelend over onderkant oog, maat L zo groot dat ie half over de ogen heen hangt! hahha. Verder de bevestiging ervan vind ik vervelend. Verliest m makkelijk en de hals van de deken zelf is wat kort, waardoor hij snel terugglijd over de hals. Heb nu 2 dekens een maat groter gekocht en het gaat nu wat beter. Ook prop ik de hoofdkap onder de halsdeken nu en dan een halster om, welke ik door de lus van de hoofdkap bevestig en door de opening bij de gesp van het halsstuk. Maar op die plek irriteert het voor Shathu wel lijkt het, haar knapt daar ook af.

Ik zit nu te denken om eens een Rambo Sweet Itch te gaan proberen, ben alleen ook bang dat de hoofdkap makkelijk afgaat en hij z'n voorpluk zal afschuren.
Goede tips daarvoor?!? :D

Wat ik me afvraag...
De Pagony Eczema is natuurlijk lekker stretchie :D , hoe gaat dat met de Rambo Sweet Itch?? Is die niet hinderlijk met lopen??

Ik heb nu een Pagony maat 185 (ietwat krapper) en een 195 (mooi ruim). Enig idee welke maat ik dan zou moeten bestellen voor de Rambo Sweet Itch?????

roylinde

Re: Vergelijken van eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:06

ik heb nu de pagony, ben hier wel te vrede over, alleen de hoofdkap is niet echt geschikt,
en het deken gaat maar 1 1/2 zomer mee... omdat de stof wat kwetsbaar is.

ik zit er erg over na te denken om de Rambo Sweet Itch aan te schaffen.
lijkt me een fijnere deken...

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:02

IndianaJones schreef:
I

Wat ik me afvraag...
De Pagony Eczema is natuurlijk lekker stretchie :D , hoe gaat dat met de Rambo Sweet Itch?? Is die niet hinderlijk met lopen??

Ik heb nu een Pagony maat 185 (ietwat krapper) en een 195 (mooi ruim). Enig idee welke maat ik dan zou moeten bestellen voor de Rambo Sweet Itch?????

190 cm = 6,3 inch ;)

Hoe bedoel je hinderlijk met lopen? Dan zou iedere deken lastig zijn....? Je hebt juist geen vervelende harde gespen om de achterbenen *D

rostanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:50

Ik heb sinds 2 dagen de rambo sweet itch opliggen en na 1 dag had hij al een elastiek die onder zijn keel vast moet in tweeen liggen.
Gelukkig blijft het daarbij, ik moet zeggen dat die elastiek (die je door een gesp moet vastklitten) ook wel erg strak zat bij mijn paardje.
Over de hoofdkap ben ik tnt erg tevreden, ik heb er al verschillende gehad die ik altijd in de wei terug kon gaan halen, maar deze laat hij nog goed zitten.
Ik vindt het een groot voordeel dat er nu geen grote gespen zitten tussen zijn benen, hij kreeg daat nml altijd grote kale plekken van.
Ik vindt het wel jammer dat de buikflap niet zo ver naar achter zit als bij de vorige deken, ik hoop dat hij daar geen jeuk gaat krijgen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:01

Zonde Rostanfan. Bij mijn pony zit dat elastiek juist te los...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:04

Pagony
kosten 70 euro.
Afbeelding
Tevreden, ja, maar ik gebruik hem slechts 1 maand(de maand mei zeg maar), daarna gaat hij de kast weer in.
Denk dat hij nogal kwetsbaar is om heel seizoen te gebruiken.
Wel opletten met de maat. pony is 1.45 a 1.47m groot.
En heeft een 1.95 opliggen.

(vond het vorig jaar erg sneu dat mijn pony deken had en 1 van haar weide genootjes met z.e. niet!)

Stof is inderdaad relatief dun, maar lekker soepel, zweet niet en droogt snel.
Denk dat het een relatief comfortabele pyama is.
1 clip was al vrij snel gesneuveld, hoewel dat kwam omdat ik hem tussen het autoportier had gestopt :Y) .
Zit nu met klitteband aan die kant.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:07

Waarom heeft jouw pony hem alleen in mei op? Zou je paardje dan wel echt zomereczeem hebben? Want dat seizoen duurt toch wel wat langer dan 1 maand.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:14

Mijne heeft ook geen exceem, alleen een dusdanige hekel aan vliegen en steekbeesten dat ze dan echt NIET te genieten is en de hele bende bij elkaar stampt.
En geheel jeukvrij is ze ook niet. jeukt graag haar buik en hoofd, maar naar 1 maand niet meer. (dat gedeelte snap ik niet, maar ach)
Ondertussen is ze 12 en heeft alle jaren nog zomers in de wei doorgebracht, tot vorig jaar zonder deken,
maar alle paarden gingen 's avonds daar rennen als gekken van de beestjes, vandaar die deken.
De mijne was dan de enige die vreedzaam stond te eten. (met deken)

Tot 2 zomers terug, ruilde ik haar zomers altijd voor een excemer, zij ging dan de wei in (LImburg tussen de bomen, oeps!)
en hij (ander fjordje) kwam dan bij mij fulltime op stal staan. Toen nooit een deken gehad. (1e 5 jaar daar gewoon altijd in de
wei gelopen)
Weet dus heel goed hoe ellendig excemer kan zijn en jeuk.

Over maandje gaat die van mij dus weer "bloot"

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:13

1. Welk merk? :
boett

2. Wat kostte die?
200 euro (afhankelijk van de maat, dit was maat 4)

3. Ben je er tevreden over?
de kwaliteit en pasvorm is geweldig , deken gaat nu het tweede seizoen in en is op twee gaajes en een los bandje wat ik heb gerepareerd helemaal in orde, meerdere keren gewassen etc , geen enkele invloed op de deken
het enige nadeel is dat mijn paard er bij warm weer wat onder zweet

1:welk merk? :
pegasus fly free

2: wat kostte die? :
150 euro,

3: ben je er tevreden over? :
op zich wel , kwaliteit is okay, pasvorm ook , alleen voor het gemak iets te veel klipjes etc

1. Welk merk?
Ivanhoe

2. Wat kostte die?
190 euro

kwaliteit en pasvorm is okay, hoewel ik hem wat te strak vind op de boeg en de hals

1. Welk merk?
equismart

2. Wat kostte die?
180

kwaliteit en pasvorm is goed,

1. Welk merk?
everline

2. Wat kostte die?
100 euro

pasvorm en kwaliteit is wat minder, wel lekker luchtig ...

1. Welk merk?
pagony

2. Wat kostte die?
70

nee

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:06

Welk merk Ivanhoe bodydeken
Prijs €199,50
Tevredenheid Ben er super tevreden over, goede pasvorm, deken blijft goed liggen, absoluut sterke stof.

Welk merk Ivanhoe halsdeken
Prijs €89,50
Tevredenheid Voor enkele uurtjes ok, langere tijd niet aanbevolen. Zit vrij strak, haren stikken en breken af.

Opmerkingen
Mijn Ivanhoe bodydeken gaat nu het 2e jaar in, en heb tot nu toe nog niets hoeven te naaien, terwijl mijn pony toch echt een grove sloper is. Deken is zeer sterk, stof is ook wat dikker. Deken blijft na rollen etc. prima liggen. Ondanks dat hij wat dikker is qua stof geen ongemakken met hitte. Was de deken zoals voorschrift en hij blijft zo goed zijn functie doen.

De halsdeken gebruik ik in de uurtjes dat ik de bodydeken was. Heb geprobeerd hem eens langer op te laten, maar pasvorm is vrij moeilijk. Schuift snel, zit vrij straks waardoor de manen als ware stikken. Maar voor enkele uurtjes wil het best.

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:24

Mijn paard heeft al een heel scala aan dekens versleten inmiddels! :o
Even denken hoor!

De Pagony
1. Welk merk?
Pagony
2. Wat kostte die?
Ik dacht rond de 70 euro
Nee, hij was vrij snel kapot! Daar in tegen had hij wel een uitstekende pasvorm!

De Boett
1. Welk merk?
Boett
2. Wat kostte die?
Precies weet ik het niet meer, maar hij was in ieder geval ontzettend duur.
Nee, hoewel de kleur zeker beter was dan die van de Pagony :=
Hij is van goed spul en zit goed. Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid over het hoofd van mijn pony.
Mijn pony heeft maat 175, maar heeft qua hoofd maat full en een enorme voorpluk. Ik stond elke dag als een gek te trekken.
Daarnaast was ook deze erg snel kapot..

Hierna zijn we overgestapt op dekens die niet over het hoofd gaan, want dat was gewoon weg geen doen meer!

De Harry's horse Flybuster (dacht ik) overgenomen van iemand op bokt
1. Welk merk?
Harry's Horse
2. Wat kostte die?
In de winkel dacht ik 79,95 en bij mij een rond de 40 euro.
In principe wel! De hals zit goed en het is een vrij stevige deken die geen enkel mugje doorlaat.
Hij was voor mijn paard echter net een maatje te groot waardoor hij niet helemaal lekker zat.

Weet ik zo niet uit mijn hoofd, moet ik even nakijken.
1. Welk merk?
Weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar hij lijkt in ieder geval op de Imperial Riding (dit is hem niet hoor)!
2. Wat kostte die?
Rond de 80 euro.
Tot nu toe wel. Hij heeft hem nu ongeveer een maandje om en dat bevalt me echt heel erg goed!
Het is hele stevige deken die makkelijk om gaat en uitstekend blijft zitten.
Sinds kort staat er weer een ruin bij hem op het land en ondanks dat ze spelen is hij nog helemaal heel (wel ingesmeerd met anti-bijt).
Enige nadeel is dat je of een hoofdkap (bij mijn paard niet nodig) of een halster (heeft mijn paard) om moet anders blijft de hals niet zitten.

Al met al ben ik dus het meest tevreden over de deken die hij nu op heeft! Mocht hij over een paar maanden nog bevallen ga ik er absoluut nog één als reserve bij halen! :D

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:10

ff off topic, heeft de sweet itch hoody ook een buikflap, mijn paard heeft nl het ergste eczeem onder de buiknaad.

Ik heb nu een equitheme deken,
bevalt goed, kostte 75 eruo, ze is wel mmega hengstig en deken is nu dus al smerig aan de achterkant, (na 3 dagen) zuchtje

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:42

Als je paard veel last heeft van jeuk bij zijn buik, zou ik niet voor de rambo sweet itch hoody kiezen. Er zit hier namelijk wel iets van buikflappen aan, maar dat is niet een geheel. Aan beide kanten zit een stukje stof wat over elkaar heen valt als je de buiksingels vast maakt, maar de stof schuift daar soms ook wel zodat de buik deels vrij komt.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:47

jammer want ik vind het een fijne deken (althans wat ik ervan in de winkel heb gezien!!)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:50

1. Welk merk?

Everline

2. Wat kostte die?

€99.95

Tot hier toe wel! Heb de deken net, past prima, rekt goed mee, blijft lekker liggen. Tot hier toe goed bevonden! Deze dekens zijn naar het schijnt de oude stof van de Boett dekens, daarom heb ik deze gekocht.

malobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:40

1. Welk merk?
Pagony deken- Boett hoofdkap

2. Kosten?
70 euro - 70 euro

3. Tevreden?
Over beide zeer tevreden, de hoofdkap van pagony leek me niet super dus gekozen voor een duurdere kap, gaat al jaren allebei mee!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:35

1. Welk merk?
eckheart (zelfde als everline ;) )

2. Kosten?
€90

3. Tevreden?
Ja zeker! De deken valt een stuk groter dan verwacht, maar na wat aanpassingen hier en daar blijft de deken zeer goed liggen. De hals is mooi lang (net als alles trouwens) de buikflap echt gigantisch! Alles kan flink aangesnoerd, maar ook juist heel ruim afgesteld worden.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:53

Merk: Ivanhoe bodydeken (zandkleur)
Prijs: tegen de 200 euro
Tevreden: Ja! Erg fijne deken. Past goed, blijft goed liggen. Ook goed aan het halster vast te maken. En fijn klittenbandje aan de staartflap. Sterke stof. Gaat nu 2e seizoen in en gister 1e scheurtje (enthousiaste ruin met hoefijzers sprong op mijn super-hengstige merrie). Makkelijk gerepareerd. De hals is lekker lang, kruipt niet omhoog bij grazen. Zandkleur past mooi bij mijn fjord. Aardige mensen toen ik voordat ik 'm kocht nog 2x belde met wat vragen.

Merk: Boett (bruin)
Prijs: weet ik niet, ik kreeg 'm 2ehands en vol lapjes, als reservedeken
Tevreden: Ja. Blijft goed liggen, ook zonder buikflap. Elastiek bovenaan de hals vindt ik erg fijn. Hals had alleen wel iets langer gemogen want kruipt wat omhoog bij grazen. Had daarvoor misschien een maatje groter gemoeten (maar ja, 't is een krijgertje en alleen als reserve). Zelf een bandje aan de staartflap gemaakt (is oud model, misschien hebben nieuwere wel een bandje aan de staartflap?). Kan bijtende weidegenootjes weerstaan zag ik gisteren.

Als ik aan een nieuwe toe ben, wordt het weer Ivanhoe of Boett. Beiden prijzig maar erg goed.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:43

Ik heb net de Flyguard van Nika horseproducts binnen. Die gaan we dus uitproberen. De deken kost 37,95 (ex verzenden).
Ik laat jullie weten hoe hij bevalt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:39

Nilay heeft hem nu 2 dagen om en hij blijft perfect liggen. Nilay heeft ook bijna niet meer geschuurd.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:42

Afbeelding

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:48

Is het halsdeel wel lang genoeg als je paard zijn nek naar beneden doet?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:50

Ja. Het komt een beetje raar over op de foto maar dat gaat goed. Bovendien staat hij ook maar maximaal 2 uur op het land dus het is niet zo dat hij de hele dag met zijn neus aan de grond zou staan.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:59

Die Flygard is voor mijn paardje niet geschikt. Sluit niet om de staart (geen bandje ofzo) en ook de buikflap is errug ruim. Het ziet er meer uit als een uitgebreide vliegendeken, niet een echte eczeemdeken.
Wat voor stof is het?