ik heb ze nu de hele weide gegeven, en een pad buitenom gemaakt. de wei is verder in 3en gedeeld en 1 deel is nu afgesloten, die laat ik alvast rusten voor de zomer! de wei is nu gelukkig aan het bijtrekken
MercuryDream
Geplaatst: 03-03-09 23:04
Om de wei te sparen zet ik de paarden als het heel nat is in de paddock. Dan staan ze toch lekker buiten en heb ik de rest van het jaar en super weiland.
hier staan ze 24/7 buiten heb nu de wei sinds vorige week afgezet een soort van rijbakje gecreerd zodat we zomers niet altijd op de weg hoeven te rijden en waar ze volgende winter kunnen staan en dan aan de "bak" heb ik een stuk afgezet waar ze kunnen staan zodat ze bij het water en de stal kunnen
het andere stuk is het grootst en is nu al aardig aan het bij trekken en deze zondag gaat er graszaad overheen zodat het van het voorjaar een heel eind is bij getrokken
heeft ook dik 5 jaar geen paard opgestaan was afgelopen zomer een oerwoud en nu een echt moeras
maar zie wel verbetering en moet toch zeggen dat ik best wat complimentjes krijg over het feit dat de paarden er goed bijstaan ondanks de blub
gelukkig is de weide nu echt goed aan het opdrogen, het werd tijd. Ik heb nu het achterste gedeelte afgesloten zodat dat gras kan bijkomen. Ze hebben nu een pad rondom de weide en dit doet echt wonderen. over een paar weken zet ik nog een stuk af zodat ze 1/3e van de wei overhouden.