Wie ervaring met Rambo Sweetitch Hoody

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:09

Ment schreef:
Ik zag dat de prijzen van deze deken nogal kunnen verschillen... weet iemand waar je de goedkoopste kan kopen?

ik heb um gister gekocht (online) bij een shop uit belgië. daar was die 145.80 en zij rekenenen geen verzendkosten binne de benelux. Dat was wel zo'n beetje de goedkoopste die ik in mijn zoektoch ben tegen gekomen. Of je moet hem uit engeland halen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:35

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:47

kynshiri

Re: Wie ervaring met Rambo Sweetitch Hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:20

ik heb hem 140 betaald in een ruitershop hier vlakbij... heb ook niet echt gezocht naar de goedkoopste plek eerlijk gezegd. had gewoon direct een goeie deken nodig

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:23

nu we het hier toch over vliegendekens hebben.. Wie heeft hem al op liggen?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:41

al een week of 2 ;)

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:37

Citaat:
Wat de hals betreft van de hoody 205 en de hoody 190; de halsdeken en halsaanzet (op de stiknaad) verschilt hooguit 1 centimeter als je de dekens op elkaar legt; de lengte van de hals is nagenoeg hetzelfde bij beide maten! Verschilt dus maar heel weinig. Alleen de lengte verschilt steeds een heel eind.

Ik heb de 215 en de 220 gepast en merkte juist het omgekeerde: qua lengte scheelte het niet heel veel (maar dat klopt ook, zo'n 5 cm), maar de hals van de 220 was een heel stuk langer dan die van de 215. Qua breedte van de hals scheelte het weer niet zoveel.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:09

Ment schreef:
Ik zag dat de prijzen van deze deken nogal kunnen verschillen... weet iemand waar je de goedkoopste kan kopen?

Bij Van Rijs in Zevenhuizen (ZH) zijn de dekens 145 euro en dat is volgens mij voor hier in Nederland best goedkoop, vaak liggen de prijzen rond de 160 euro.
Senna moet ook een nieuw deken hebben. Ik wil graag voor haar een Rambo hebben, maar moet eerst even mijn salaris binnenkrijgen. Ik heb er ook over na zitten denken om bijv. een ivanhoe halsstuk met een fijnmazige vliegendeken te gebruiken omdat dit wat luchtiger is en je ook het vliegendeken kan afwisselen met een regendeken of winterdeken. Senna heeft nooit jeuk aan haar buik dus dat zou in principe kunnen.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 09:17

woeliej schreef:
nu we het hier toch over vliegendekens hebben.. Wie heeft hem al op liggen?

Ik. al een poos, eind maart ongeveer

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:02

Ik heb hem ook voor mijn paard, super fijne deken! Sinds ze er mee loopt heeft ze geen last meer van de dazen.

Gelukkig hoef ik het momenteel nog niet te gebruiken, de paarden kunnen hier nog lekker bloot naar buiten :+

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:08

Heerlijke deken!
Heb hem nu weer opliggen sinds half maart, en het is het tweede seizoen dat ie meegaat.
Ben er erg blij mee, goede kwaliteit is het zeker, dat mag ook wel voor die prijs :P
Ik ben de deken nog wezen ruilen voor een maat groter, zweetdeken heeft ie 175, maar deze ben ik in 185 gaan halen.
(ligt op een haflinger btw)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:04

ik kwam vandaag toch een wel heel nare kant van de deken tegen... Hij verstikt de manen, kan zo met bossen te gelijk van zijn nek af pakken, liet erg makkelijk los. Bij de schoft, waar de deken dubbel gaat zitten. Toch wel erg vervelend grapje!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:47

Heb er nog niets van gemerkt, maar die van mij staat 's nachts binnen en dan gaat de deken af....
Je zegt bij de schoft waar de deken dubbel gaat liggen? Waar ligt die deken op de schoft dan dubbel? Heb je dan wel een juiste maat? Mijn ervaring is dat de deken alleen op de hals zelf rimpelt....

Afbeelding

De deken blijft in ieder geval prima liggen en hij is er heel zuinig op.....nog steeds geen vlekken! :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:51

Van de manen heb ik ook geen last. Ik heb 'm vanaf begin mei op liggen, en nu vanaf vrijdagavond niet meer *\o/* hij had vandaag de hele dag geen jeuk nog terwijl het toch wel warm was. Ik houd het nu gewoon in de gaten, mocht ie weer jeuk krijgen gaat ie direct weer op.

Enne, iemand hier op bokt kon aan de dekens komen voor 120 euro!! dus zou daar maar even gaan kijken. Zal even kijken of ik de link nog kan vinden.
EDIT; gevonden:
[EA-CO] Rambo Sweet itch hoody

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:58

Tip: Bestel de deken zelf in Engeland. Met verzendkosten mee was ik 110 euro kwijt. En binnen 1 week had ik hem in huis.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:00

voor de schoft (dus richting oortjes) bedoel ik, dus inderdaad het nekstuk dat dubbel vouwt, en deken is ook aan de grote kant.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:14

@ AngelsDitch: wilde dat ik dat al eerder wist, heb er incl verzendkosten 170 euro voor betaald.....
@ woeliej: misschien is deze deken dan niet goed voor jouw paard.. ik vind het een fantastische deken voor mijn pony, heb ook geen last met de manen. Moet wel zeggen dat ik, zodra het weer minder wordt, de deken meteen afhaal en vlecht de manen ook in als de deken om zit.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:16

Ja dat is veel geld.... zonde... maar voor een volgende keer misschien.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:48

deken liet overgens ook een schuurplek op zijn schouder na. Hij leek mij zo geweldig, maar ben er vandaag vies van terug gekomen, helaas.. |(

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 06:39

Halen sommigen dus de deken af als het weer wat minder wordt? Ik heb die van mij 2 dagen zonder dek naar buiten gehad bij regen....en er zaten van die vreemde vliegjes met ronde vleugeltjes die in zwermen mijn paard belaagden. Deze vliegjes bleven vrolijk verder vliegen in de stortbuien en hij heeft toen 's nachts zo'n 20 cm manen afgeschuurd.....gelukkig hangen er nog wat lange manen over de schuurplek heen dus het valt niet op. Maar goed....hij houd nu dus de hele zomer zijn deken buiten op (heb er een paar dus ik kan regelmatig even wisselen wat wel handig is want iedere deken ligt anders en geeft andere "drukplekken"). Hij heeft geen zomerexceem maar deze vliegjes en straks de dazen brengen hem tot wanhoop!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:39

Ik haal 'm af inderdaad, raar dat er nog vliegjes buiten blijven als het aan het stortregenen is. Nee mijn pony heeft nergens last van als het weer minder is (lees: bewolkt, beetje wind, regen natuurlijk, als het fris is buiten). Gisteren was het zelfs mooier weer maar ik heb hem niet op jeuk betrapt. Gelukkig is hij nog niet zo'n erge eczemer, op jonger gras jeukt ie erger dan op iets ouder gras. Ben echt trots dat ie nu al bijna een week zonder deken staat. Ik vind het nu ook al lekker bewolkt, dus misschien vandaag ook nog *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:57

Ben nu ook de eigenaar van zo'n deken, maar zit dus met een probleemje. De ruglengte is voor mijn fjord super, maar de hals is veels te lang. Hierdoor schieten zijn oren eruit, maar val het uiteindelijk helemaal voor zijn ogen. En als dat gebeur dan heb ik een fjord in paniek.

Zit er nu aan te denken om de hals een paar plooien in te naaien wat denken julie hiervan.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:47

Dit is echt de meest geweldige deken die ik ooit heb gehad! Hij gaat zowaar voor het tweede jaar mee en dat is echt eem wonder bij mijn paard. Hij past goed ik heb een maat 190 voor mijn fjord en is heel stevig, maar ook niet te warm. Bij mij ligt die al 3/4 maanden op :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:49

DubbelDun schreef:
Voor de hele warme dagen heb ik er idd een andere deken bij. Die is beduidend luchtiger, mét buikflap maar helaas schuurt die bij de schouders dus wel.

Bravura schreef:
Bedankt voor de tip. Heb inmiddels voor de echt warme dagen een AmigoMio besteld. Hopen dat die past!
Ik ben benieuwd hoe die je ondertussen bevalt. Ik heb nu een Amigo Bug Rug gekocht om te proberen.

Ik doe de dekens 's avonds/'s nachts af omdat ze anders wel erg kale schouders krijgt van de ene en van de Hoodie staat ze te zweten (wat ook weer extra vliegen aantrekt).

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 14:04

Hij werkt super!! Supersterk, Trol is er niet warm onder.
Zijn manen/staart/vacht vorig jaar met een gewone Boett deken;
Afbeelding

Nu, met de Rabo Sweetitch Hoody;
Afbeelding
Staart;
http://i282.photobucket.com/albums/kk26 ... G_3505.jpg
Manen;
http://i282.photobucket.com/albums/kk26 ... G_3497.jpg

Marcella schreef:
Ben nu ook de eigenaar van zo'n deken, maar zit dus met een probleemje. De ruglengte is voor mijn fjord super, maar de hals is veels te lang. Hierdoor schieten zijn oren eruit, maar val het uiteindelijk helemaal voor zijn ogen. En als dat gebeur dan heb ik een fjord in paniek.

Zit er nu aan te denken om de hals een paar plooien in te naaien wat denken julie hiervan.

Hier heeft Trol ook last van, de hals is te lang. Er zit aan de binnenkant een snoertje waarmee je de hals langer/korter kan maken. Dit werkt goed ;)