Zijn jullie het ook zo zat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shoufshouf

Re: Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:16

Ook ik ben het zat!!!
Vooral dat je niets kunt doen met je paard. Het gesleep met gieters water vanuit huis omdat buiten alles bevroren is. En dat het zo vroeg donker is...
Mijn paarden hebben er minder last van. Ze hebben tot vandaag gewoon op de wei gestaan. Maar vandaag was de oprijlaan echt te glad en heb ik ze in mijn net twee weken oude round penn gezet...Helaas heb ik die pas twee dagen echt kunnen gebruiken!! Het bovenste laagje is redelijk zacht. Ze hebben dus lekker gerold en lekker rondgestapt...

Ik HAAT de winter!!!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:19

Hier nog 1 die het zat is!!!
De bak is opzich nog wel te doen, maar echt fijn is het niet. En de daarbijkomende kou! Nee kom maar op met het warmere weer Ja.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:11

Ik begin het ook aardig zat te raken. In het begin vond ik het niet erg, maar het gaat me nu te lang duren. Eerst kon ik nog een beetje door de bak heen wandelen, maar sinds een paar dagen is de bak 1 grote ijsbaan. Het zou fijn zijn als ik weer kan rijden Lachen

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:18

Ja het is geen pretje.....zeker niet als je de waterbakken elke keer moet aanslepen, de paarden graag even willen uitleven en zich inhouden op de bobbelige weide en midden in het africhten het longeren moet laten terwijl we net lekker bezig waren....

Het enige voordeel: De paarden hebben zomereczeem....daar hebben ze geen last van...voor hun bij uitstek de beste seizoen.

Jarno

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:23

Ik ben er zoooooo klaar mee Boos!
De zomer kan mij niet snel genoeg beginnen, alhoewel die afgelopen jaar ook weinig voorstelde Haha!
Mijn paarden staan nu al ruim een week op non actief, 2 x per dag 30 minuten wandelen, maar dat is nu opgehouden vanwege de gladheid, dus snel wat rondjes in de bak en dan weer terug op stal.

Zullen we met z'n allen een lentedansje doen Verward

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 09:39

Bij ons was het pad gisteren gelukkig weer zover open dat we daar konden stappen. Dus hebben we 2 keer 20 minuten flink gewandeld. Het is niet optimaal maar zo zijn ze toch even buiten.
Vanmiddag ga ik even vroeger naar huis, kan ik met paard even een wandeling onder het zadel maken van ongeveer een uurtje. Ik had vanmorgen de route al even gecontroleerd en dat zou te doen moeten zijn (is allemaal verhard pad).
Je merkt echt zo goed dat die dieren zich uit willen leven op de wei, dat hebben ze echt nodig. Van mij mag de winter echt ophouden en wel NU Knipoog
Dus we moeten met z’n allen nog even creatief blijven en alternatieve therapieën verzinnen, hahaha.
Het is alleen zo jammer dat mijn training nu al 2 weken stil staat, ik hoop dat ik vanaf volgende week e.e.a. weer kan oppakken.
Ik ga vandaag maar weer een lente dansje doen Knipoog

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:19

Ik doe hard met je mee Zwelgje Haha! hoop zodat het helpt.

Paarden staan nu al 3,5 dagen op stal... 1x gelongeerd daarvan in de binnen manege.. maar het is echt niet ideaal..

Vind het altijd zo zielug dat ze een hele dag binnen moeten staan.. wordt je zelf ook niet blij van. Heb 27 dec, nog een wedstrijd gehad en daarna is de training niets meer geweest door de harde bak!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:26

Ik ben er ook hartstikke klaar mee, al is het alleen maar omdat ik het lu.llig vind voor m'n jonkie. Nu zelfs na drie dagen stalrust is hij nog steeds niet druk, nog steeds even braaf, maar het lijkt me voor hem geestelijk dodend om zolang achtereen op stal te staan zonder lekker even te spelen..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:28

Ach bij ons is het allemaal niet zo erg Clown Is 's ochtends wel koud, maar gister middag was het 6 en avond 3 graden..
Met dank aan mijn staleigenaar die er net 2 maanden geleden nieuwe bak in heeft gelegt en elke dag de bak sleept kan ik ook nog gewoon in de buitenbak rijden.
Wij hebben nog stromend water in stal en ook een binnebak die helemaal afgesloten word waardoor het ook nog redelijk warm blijft.
Het fietsen is wel iiijjjjskoud. Maar over mijn rijmogelijkheden mag ik eigenlijk helemaal niet klagen (o, ze strooien hier ook op het fietspad/wandelpad waar ik soms op wandel of rij Haha! )

Paard komt trouwens elke dag ook nog even in de binnebak met vriendje(s).

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:33

Ik ben er helemaal klaar mee vind het 1 grote ramp!
Me paarden zijn al 2 weken niet naar buiten geweest, als het onderhand niet langer is!
Je kan geen kant op. Ligt sneeuw op het erf en het is spekglad.
Heb gelukkig een stuk kunnen ontdooien en kunnen nu wel naar een nabijgelegen binnenbak. Maar toch die beestjes hebben ook weidegang nodig!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 10:41

Net wat je zegt Thommie. Je wordt er zelf ook niet vrolijk van. Ik vind het zo sneu dat de beestjes zo lang op stal moeten staan. Toch probeer ik ze er elke dag uit te halen.
Zelfs onze shet heeft het volgens mij wel gehad met de winter. Die staat overdag nu binnen bij mijn paard en gaat 's middags de wei op. Maar dan staat hij geheid binnen 1 uur weer bij het hek en wil hij weer naar binnen. Hij loopt ook alleen maar te rennen. Het enige voordeel voor hem is dat hij nu geen last heeft van zijn exceem.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:42

Ik ben er ook helemaal klaar mee!!! Paard kan niet lekker naar buiten! Gelukkig heb ik wel een binnenbak tot mijn beschikking waar ik heel blij mee ben! Van mij mag het lente worden.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:07

het heeft nu wel lang genoeg geduurd,wij hebben asfalt om ons weiland heenlopen en door de regen van zondag gevolgd door vorst is dat een glijbaan,er valt dus niet op te wandelen met de paarden,gelukkig kunnen ze wel op een stuk weiland omdat dat wat hoger gelegen ligt,dus minder ijs.Ze passen zich goed aan maar het wordt weer tijd om wat te werken.Ze krijgen nu wel minder krachtvoer en onbeperkt hooi.groetjes...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:42

Nog meer lentedansjes doen, de bak was weer keihard en het erf een grote glijbaan, paarden zijn ook klaar met dit weer Boos!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:48

Ik vertrek over een uurtje of anderhalf naar huis. Even duimen dat het pad nog wel gewoon begaanbaar is. Ik had peerd een wandeling van een uur beloofd Knipoog
Anders moet ik weer wat anders verzinnen... . Heb geen inspiratie meer.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:58

Dat zou wel fijn zijn, lekker een uurtje eruit. Dat is hier helaas geen doen, erf is spek en spekglad. We hebben dan wel een binnenbak, maar daar mag ik mijn paard eigenlijk niet in stappen. Toch maar even gedaan, even een kwartiertje. Maar meneer is een grote stuiterbal, dus die ging aan de kletter. Weer op stal gezet dan maar
Huilen Zo schiet het revalideren ook niet echt op natuurlijk.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:01

Ik heb echt een onwijze hekel aan winter Boos! Ik word er alleen maar kribbig van, zie er tegenop om naar buiten te gaan. Van mij mag de lente ook zeer spoedig komen Ja

Rijden gaat helaas ook niet hier thuis, moet er echt voor naar een binnenbak, hetzij naar de ponyclub of bij kennissen hier met een binnenbak. Kan nu sowieso niet rijden gezien mijn pony een hoefzweer heeft Boos! En mijn paard is altijd zo jolig als hij een poos op stal staat, dat er gelijk op met rijden ook geen optie is.

Ik HAAT de winter echt, van mij mogen ze het afschaffen Clown

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:02

erleyne schreef:
Dat zou wel fijn zijn, lekker een uurtje eruit. Dat is hier helaas geen doen, erf is spek en spekglad. We hebben dan wel een binnenbak, maar daar mag ik mijn paard eigenlijk niet in stappen. Toch maar even gedaan, even een kwartiertje. Maar meneer is een grote stuiterbal, dus die ging aan de kletter. Weer op stal gezet dan maar
Huilen Zo schiet het revalideren ook niet echt op natuurlijk.

Waarom mag je niet stappen in de binnenbak?
En kan er ivm met revalidatie geen uitzondering gemaakt worden?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:08

Omdat de bodem te zacht is voor een goede revalidatie. Beetje krom geschreven misschien, van de stalhouder mag ik daar stappen wat ik wil. Sterker nog, als ik wil stappen stuurt ze anderen bij wijze nog de bak uit ( heeft zelf helaas ook een paard gehad met peesblessure ). Maar volgens de da is het stappen in de bak niet nuttig, alleen op vlak hard terrein stappen helpt voor het herstel.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 16:46

@erleyne: dat is dan nog eens dubbel balen. Mijn DA zegt ook altijd, dat als je toch moet stappen dat je het dan beter op de harde ondergrond doet. Daarom duim ik nog even dat het pad open is vanmiddag... .
Succes met de revalidatie erleyne!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:48

Bleh ik word er helemaal gek van.. maargoed er zit even niets anders op denk ik danmaar.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:49

Ben er echt helemaal klaar mee!!!!! Elke keer kijk ik vol goeie moed t weerbericht maar helaas...................... Denk als die van mij weer in de wei mag dat ze al haar ijzers eraf trapt van blijdschap!!!!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:50

Ik begin het ook zo langzamerhand zat te worden..
Vanmorgen de paarden niet uit de stallen kunnen halen, het pad naar de paddocks was een schaatsbaan..
Net kwam eindelijk de zon door, maar geloof dat dit na 10 minuten weer voorbij is..Ga zo nog even die kant op, kijken of ik nog steeds kan schaatsen,grrr

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:52

erleyne schreef:
Omdat de bodem te zacht is voor een goede revalidatie. Beetje krom geschreven misschien, van de stalhouder mag ik daar stappen wat ik wil. Sterker nog, als ik wil stappen stuurt ze anderen bij wijze nog de bak uit ( heeft zelf helaas ook een paard gehad met peesblessure ). Maar volgens de da is het stappen in de bak niet nuttig, alleen op vlak hard terrein stappen helpt voor het herstel.

O, nou snap ik het... Haha! Vond het al zo raar....
Veel sterkte en succes met het revalideren.

Bij ons is het erf gestrooid en is Rafiq gisteren nog een paar uur het land op gegaan en als het goed is vanmiddag ook.
Verder heeft mijn bijrijdster hem vandaag gereden in de binnenbak vlakbij stal... Ben ik dus heel erg blij mee!
Het is echt niet leuk hoe rot je jezelf kunt voelen als je paard geen kant op kan en alleen maar in z'n stal kan staan...

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:56

Ik ben het ook zat! Ik kan helemaal niet rijden de bak is keihard, ik wil weer lekker trainen!!