berpie schreef:Heb je inmiddels, de geschikte deken gevonden?
Weet je als je twijvelt overde waterdichtheid gewoon even checken naar een regenbuitje, even met je hand onder de deken voelen en dan weet je meteen hoe en wat.
Op de foto ziet ze er echt super uit, wat een onzettend leuk koppie zeg en ontzettend mooie ogen (swijmel)
Als haar conditie inderdaad gewoon goed is zou ik me er echt niet te veel zorgen over maken, oudere paarden worden echt vaak dunner zonder reden.
Pas wel op met te veel krachtvoer geven, ik lees hier over kiloos wat sommige paarden krijgen en (niet boos worden iedereen) maar soms is het vragen om problemen.
Ik heb in het verleden wel vaker meegemaakt dat mensen veel krachtvoer geven omdat het paard mager is maar echt waar ook stokmagere paarden kunnen hoefbevangen worden.
Als jij denkt dat zij zo lekker in haar velletje zit en dat denk ik wel zou ik het gewoon lekker laten gaan, wel dekentje wat dunnere paardjes hebben het vaker koud maar verder niets, meschien lekker van het voorjaar weer het land op (ook oppassen natuurlijk) en waarschijnlijk komt ze dan weer lekker bij.
Vind haar wel super leuk zeg en dat oor zon prachtige oude dame en ze mag zich gelukkig prijzen met een baasje als jij.
Succes met haar
ik ga helemaal blozen
deze foto is van van augustus ongeveer daarna begint ze dus al wat dunner te worden.
ik heb nog niet de geschikte deken gevonden ga het met mijn regendeken proberen zo niet terk ik de portemonee maar voor wat kwaliteit.
als ik haar dan vandaag zo zie staan met haar neus in haar voerbak bedenk ik me dat ik moet beseffen dan alle paardje oud worden.
gelukkig heeft ze nog plezier in het rijden(recreatief in de polder) anders zou ik dat ook niet meer doen.
ze krijgen bij ons geen overdreven hoeveelheden voer en daar bij al ik een 2 kilo brok geeft eet ze het niet eens en begint aan haar hooi en stro.
bedankt voor alle rectie,s ben er erg blij mee.
als de deken niet bevalt ga ik op zoek naar een goede outdoor 200 grams dan kan ze daar 24/7 mee buiten en binnen.dan heeft ze welvgenoeg plus haar vachtje denk ik. of zou ik een 100 grams moeten nemen?

deze zijn van ongeveer 2 weken geleden je ziet het niet goed maar ze scheeld veel met van de zomer. voral haar hals