Natte bak, Wat doen jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eclaiire

Re: Natte bak, Wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:18

Jaja, hier kan ik over mee praten. De bak bij ons is ook een watervallei. Echter rijd ik er wel gewoon in hoor. Beetje natte voeten kan geen kwaad.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:24

Onze bak was ook zeer nat, zo nat dat het loodzwaar werd en ik ze amper er in los durfde te laten. Ondertussen is hij iets droger geworden, er staan nog wel overal natte plassen maar het zand trekt niet meer. Eigenlijk had ik ze niet buiten moeten zetten toen het ging regenen want daardoor is het water en het zand compleet vermengt en krijg je een soort drijfzandeffect. Nu hopen dat het een beetje wil drogen voor de vorst, als het niet te hard vriest lopen ze hte gelukkig zelf een beetje vlak.
Om te rijden moet ik nu dus ook naar de manege, met twee paarden en overdag werken is dat lastig. Zeker omdat er vijwel iedere avond lessen zijn. Maar momenteel is het daar vakantie en kan ik iedere avond gewoon terecht.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:24

veel lotgenoten hier Lachen

als de bak echt een moeras dan zijn het wat voorzichtige overgangetjes en dan geen galop inverband met uitglijd gevaar.. en anders toch een stukje naar buiten en overgangen op de zand weggetjes maken.

de trailer heb ik niet altijd tot beschikking maar na veel moddertrainingen is een binnenbak echt heerlijk Lachen

ILufDuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:48

Longeren op een droog stukje?
Misschien spelletjes ofzo met hem doen op het terrein.
Of gewoon lekker in de wei. Gewoon iets doen wat jullie allebei leuk vinden en waar hij zijn energie in kwijtkan Knipoog Clown

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:27

waar de paarden eerst stonden, kon ik gewoon rijden als het zo nat was, maar waar we de paarden nu hebben staan is dat echt geen optie, aangezien het dan spekglad is. heb het één keer gedaan vorig jaar en toen ben ik met Gerbie onderuit gegaan, dus daarna heb ik dat ook niet meer gedaan.
Ik ga dan meestal maar naar buiten, of ik rijd voorzichtig in de wei

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:28

rijden en longeren, all-weather bodem Knipoog

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:29

marrlinde schreef:
rijden en longeren, all-weather bodem Knipoog

dat is wel fijn zeg Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:16

All weather bodem bij de buren, daar rijd ik dan.
Maar verder vaak over de weg, of lekker alleen poetsen Knipoog!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:21

De bak is hier heel lang nat geweest en nu is de bak te hard. Meestal in maart-april is de bak hier weer berijdbaar, dan ga ik ook weer paardrijden. De pony's lopen nu bijna elke dag op een paadje voor de bak zodat ze toch buiten komen en beweging krijgen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:04

Ik ga bij iemand anders rijden in de bak, of maak een buitenrit Knipoog

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:53

Ik lees even mee, loop nu al 3 weken buiten te wandelen, maar als het glad is.. hier op de dijk.. nee, liever niet.
Onze bak is nu een schaatsbaan, buitenrijden is geen optie door gladheid, hebben geen binnenbak hier in de buurt. Paard laten staan is geen optie, krijgt ze een olifanten been, dus ze moet elke dag bewegen, loop nu toch.. ondanks de gladheid 3 kwartier tot een uur buiten, als ze zich nog gedraag dan!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:18

slechte bakken,waarom blijven jullie er staan??

onze hobby is toch te duur om ergens te staan als je er geeneens goed gebruik van kan maken of er blessures in rijdt?

dus mijn tip:verhuizen

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:23

Haha, maar hier in de omgeving kunnen we niet echt ergens anders heen. Voorheen stonden we in Breda, elke dag 40 minuten in de auto, na het werk ect. En dan om half 11 thuis, door file, en volgende dag half 7 weer op, een tijdje gaat het goed... Waar we nu staan betalen we echt te veel, na mijn inzien, we hebben geen goed gebruik, een klein mest karretje waar je 3/4 keer in je week fatsoenlijk je mest kwijt kan, daarna moet je alles eruit scheppen...

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:42

eerst opnieuw slepen dat het verdeeld is en minder wordt, en daarna rijden. Lachen

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:47

Bij ons is het juist zo'n armoede dat ze het met de hand moeten harken.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:28

naar de binnenbak of buitenrijden.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:07

bij ons is de bak hard, Maar de boer sleept hem elke dag zodat die recht blijft, kan je wel even stappen. Sommige mensen draven er ook gewoon in, maar daarvoor vind ik hem te hard. Bovenste laag blijft zo wel zacht! Zelfs de paddocks worden elke dag gesleept om ongelukken te verkomen, helemaal top!

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:02

bij ons is de bak ook net een meer, nu is die alleen keihard Clown
Als de bak nat is rij ik in het land of langs de weg of in het bos

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:38

binnen rijden haha! Clown onze bak is nu gelukkig vernieuwd! Als het goed is word ie niet meer nat

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:41

claudianoa schreef:
bij ons is de bak hard, Maar de boer sleept hem elke dag zodat die recht blijft, kan je wel even stappen. Sommige mensen draven er ook gewoon in, maar daarvoor vind ik hem te hard. Bovenste laag blijft zo wel zacht! Zelfs de paddocks worden elke dag gesleept om ongelukken te verkomen, helemaal top!

Dat is netjes zeg! Zie ik hier nog niet gebeuren.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:08

Ja ben er ook erg blij mee, het is niet luxe maar word super aan de paarden gedacht, voor de paarden dus op en top. En dat voor 155 euro incl! 1 keer in de week helpen voeren en binnen halen, maar dat heb ik er wel voor over!

als ik dat allemaal zo lees, zou ik gek worden, straks vriest het nog 3 weken, kan je echt lang niet trainen, eerst modder en dan een schaats baan, ik zou echt verhuizen van stal dan!

succes allemaal

Siepje_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:19

je kan de bak slepen of van die geulen rond de bak graven dan stroomt het water daar naar toe

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 22:47

Honesty schreef:
claudianoa schreef:

Dat is netjes zeg! Zie ik hier nog niet gebeuren.

Bij ons word die nu ook gesleept zodat we als de bak hard is in iedere geval vlak is. Meestal is die dan goed loopbaar. Ik laat hem dan maar kort stappen elke keer korte kleine stukjes draven.
Er is nu ook afgesproken dat hij ook gesleept gaat worden als de bak erg nat is. Wat ik erg fijn vind. Haha!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:06

Inderdaad. Wou dat dat hier ook zo was, zeg! Ik kan hier serieus in de winter niet zonder plassen in de bak rijden, lekker voor mn paard dn pezen.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:59

claudianoa schreef:
Ja ben er ook erg blij mee, het is niet luxe maar word super aan de paarden gedacht, voor de paarden dus op en top. En dat voor 155 euro incl! 1 keer in de week helpen voeren en binnen halen, maar dat heb ik er wel voor over!

als ik dat allemaal zo lees, zou ik gek worden, straks vriest het nog 3 weken, kan je echt lang niet trainen, eerst modder en dan een schaats baan, ik zou echt verhuizen van stal dan!

succes allemaal

Is het belangrijkste toch , dat er aan de paarden gedacht wordt Pling Pling