Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
onlineshop schreef:Als je teveel grams oplegt gaan ze sowieso zweten, of de deken nu goed ademt of niet.
Mijn paarden hebben een onderdeken op liggen met daarover een regendeken, samen 200 grams.
Birel1 schreef:Kom ook even binnen vallen.
Ik zet mijn paarden ook altijd bij koud weer met 2 waterdichte dekens over elkaar, geen probleem met dat de paarden daardoor meer zweten. Maar je moet wel de grame geleidelijk opbouw en aanpassen aan het weer anders staan ze gegarandeerd te zweten onder de dekens.
Ik heb alleen maar waterdichte dekens op de zomerdeken na. Met de dekens die ik heb kan ik veel varieren. Heb ooit een onderdeken gehad die ik onder de deken gebruikte maar vondt het niks en gebruikte hem praktisch niet alleen als erg koud is dat ik over ben gegaan op 2 waterdichte dekens die ik gewoon het hele jaar door gebruik.
Mijn paarden staan nu ongeschoren onder 300 gr.
Wat vinden jullie van de trust dekens? Wil er graag een 400 grams erbij. Ik heb tenslote liever 1 deken dan 2 (ook al zorgen laagjes dat ze warmer blijven). Maar ik vindt altijd dat het aan de voorkant zo strak gaat zitten. Ongeacht dat ik maat 205 gebruik met daar overheen maat 215. Tenslote staat een paard veel met zijn hoofd beneden van de grond te eten en heb altijd (ook met 1deken) het idee dat zo verstikkend bij eten enz.
Refagreni schreef:Ja, zodra de ergste regen achter de rug is gaat en blijft hij weer af. Kou kan hij prima tegen maar water heeft hij een gruwelijke hekel aan.