Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jennyxx schreef:Mijn paard is vannacht letterlijk uit zijn deken gewaaidDe deken vond ik terug bij zijn buren. Ik ben normaal geen fan van beenkoorden, maar met deze storm zouden ze toch wel handig zijn. Helaas zitten er aan de Rhino Wug geen extra ringetjes...
MoniekV schreef:Jennyxx schreef:Mijn paard is vannacht letterlijk uit zijn deken gewaaidDe deken vond ik terug bij zijn buren. Ik ben normaal geen fan van beenkoorden, maar met deze storm zouden ze toch wel handig zijn. Helaas zitten er aan de Rhino Wug geen extra ringetjes...
Maar de deken zit toch ook vast met buiksingels? Die deken waait er toch niet zomaar af? Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
Jildau schreef:Wat is jullie ervaring met een wollen deken onder je gewone deken? Mijn onderdeken ligt echt beroerd en schuurt helaas enorm. Ik heb nu voor nood even een wollen zweetdeken (met elastische buiksingels en beenkoorden) om gedaan en daarover de gewone 200 grams outdoordeken. Dit blijft als een huis liggen en hij voelt lekker warm aan maar is dit een goede oplossing?
Jotoma schreef:smurffie schreef:Dat lag dan meer aan de wrat en manier van vastmaken dan aan de bilkoorden. Mijn merrie met heel gevoelig huidje mogen ze ook niet te strak en moeten door elkaar heen, maar als ze goed zitten zitten ze goed.
Knap dat je dat zo kan beoordelen zonder de situatie gezien te hebben
Gladijs schreef:Hahahah jongens nou niet ruzie maken om een wrat of sarcoid, het is al vreselijk genoeg als er zoiets voorkomt![]()
Maar mijn vraag is of er iemand weleens wat naar meegemaakt heeft mbt bilkoorden? Er in vast of gewonden gevallen of andere enge dingen? Want ik gebruik ze al jaren en idd ze zijn onhandigmaar mijn merrie plast en mest over een staartkoordje heen plus dat ze inderdaad soms ineens houdini truc poef deken uit
deed...
Aukelizzy schreef:Mijn merrie heeft een keer een dusdanig diepe wonde gehad door een bilkoord dat het gehecht moest worden. En geloof me, ik weet echt wel hoe ik die dingen vast moet maken dus daar lag het niet aan. Vind het echt ondingen. Heb overigens zelf nog nooit meegemaakt dat de deken afwaait met alleen een staartkoortje.
Jotoma schreef:Aukelizzy schreef:Mijn merrie heeft een keer een dusdanig diepe wonde gehad door een bilkoord dat het gehecht moest worden. En geloof me, ik weet echt wel hoe ik die dingen vast moet maken dus daar lag het niet aan. Vind het echt ondingen. Heb overigens zelf nog nooit meegemaakt dat de deken afwaait met alleen een staartkoortje.
Ik denk dat Smurfie nog wel een goeie reden heeft waarom t niet aan de bilkoord kan liggen
Goed, ik hou op en ga weer on topic
smurffie schreef:Ik weet niet zo goed waarom deze reacties nodig zijn, ik vind bilkoorden niet perse nodig. Maar om nou te zeggen dat paarden een sarcoid ervan krijgen gaat mij te ver. Iemand vraagt naarschade door gebruik van die dingen. Een voorbeeld met een wrat die draf valt kan door 100 andere dingen ook, dat is niet iets waar je iemand bang voor hoeft te maken. Tevens is het belachelijk maken van iemand ook niet nodig hoor, ik laat jullie lekker je ding doen.