[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:51

Ik zou zeker de 6.9 proberen, bij de optimo wordt geadviseerd een maat kleiner te kopen dan normaal.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:12

Die van mij staat sinds eergister onder 220 met hals en geschoren.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:20

Mijn paard is vannacht letterlijk uit zijn deken gewaaid :brr: De deken vond ik terug bij zijn buren. Ik ben normaal geen fan van beenkoorden, maar met deze storm zouden ze toch wel handig zijn. Helaas zitten er aan de Rhino Wug geen extra ringetjes...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:21

Jennyxx schreef:
Mijn paard is vannacht letterlijk uit zijn deken gewaaid :brr: De deken vond ik terug bij zijn buren. Ik ben normaal geen fan van beenkoorden, maar met deze storm zouden ze toch wel handig zijn. Helaas zitten er aan de Rhino Wug geen extra ringetjes...

Maar de deken zit toch ook vast met buiksingels? Die deken waait er toch niet zomaar af? Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:25

MoniekV schreef:
Jennyxx schreef:

Maar de deken zit toch ook vast met buiksingels? Die deken waait er toch niet zomaar af? Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.

:j Alleen het bilkoord was stuk. Dus waarschijnlijk van achteren omhoog gewaaid. En zo via de voorkant er af gegaan. De buiksingels en de voorkant zaten nog mooi dicht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:56

Ik heb ook wel eens een uitgekleed paard gehad jaren geleden met een ongevoerde rhino en knoertharde wind... :+

Bij mijn rambo's doe ik tegenwoordig altijd de staart door het extra lusje op de staartflap, zeker met harde wind, dat scheelt echt wel een stuk!
En verder inderdaad zorgen dat de singels niet al te los zitten, dan kan ook nog wel wat schelen.

Hier onder de 100 rambo met de 100 liner en buiten met dit weer een hals er aan.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:12

Ohhhh dat heb ik idd ook meegemaakt := zo afgewaaid! Heb uiteindelijk ook gewoon maar bilkoorden er aan gedaan, nooit meer gebeurt +:)+ wat is er precies tegen bilkoorden? Heeft iemand weleens nare dingen meegemaakt met bilkoorden?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:28

Ja, mijn paard had een wrat in zijn lies. Een van de bilkoorden van een vliegendeken heeft hier tegen aan geschuurd en de wrat viel er vanaf. Een sarcoid (huidtumor) en alle ellende die erbij hoort kreeg ik er voor terug.
Voor mij geen bilkoorden meer. Vind het ook echt onhandige dingen.

Mijn paard heeft zn rambo met hals ook eens afgekregen zonder gespen los te halen. Er was geen wind. Hoe die dat gedaan heeft?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:32

Dat lag dan meer aan de wrat en manier van vastmaken dan aan de bilkoorden. Mijn merrie met heel gevoelig huidje mogen ze ook niet te strak en moeten door elkaar heen, maar als ze goed zitten zitten ze goed.

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:34

Jildau schreef:
Wat is jullie ervaring met een wollen deken onder je gewone deken? Mijn onderdeken ligt echt beroerd en schuurt helaas enorm. Ik heb nu voor nood even een wollen zweetdeken (met elastische buiksingels en beenkoorden) om gedaan en daarover de gewone 200 grams outdoordeken. Dit blijft als een huis liggen en hij voelt lekker warm aan maar is dit een goede oplossing?

Ik heb dat ook gedaan toen m'n paard schuurplekken had van zijn gewone deken. Maar van de zweetdeken werd het alleen maar erger. Ik heb toen van Horseware een onderdeken gekocht en de plekken gaan langzaam weg. De binnenkant van die dekens glad waardoor het niet gaat schuren. Zeker een aanrader

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:37

mijn paard vindt bilkoorden eng... :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:37

smurffie schreef:
Dat lag dan meer aan de wrat en manier van vastmaken dan aan de bilkoorden. Mijn merrie met heel gevoelig huidje mogen ze ook niet te strak en moeten door elkaar heen, maar als ze goed zitten zitten ze goed.

Knap dat je dat zo kan beoordelen zonder de situatie gezien te hebben _/-\o_

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:40

Jotoma schreef:
smurffie schreef:

Knap dat je dat zo kan beoordelen zonder de situatie gezien te hebben _/-\o_

Ja komt omdat goede bilkoorden geen wrat daar getoverd hebben om hem er lekker af te kunnen krijgen. Zou best knap geweest zijn dat wel.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:44

Ik vind bilkoorden gewoon onhandige dingen :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 19:49

380 grams met hals

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 19:50

MoniekV schreef:
Ik vind bilkoorden gewoon onhandige dingen :')

Nou idd _O- of ze zitten te strak of ze zitten te los en hebben dan geen functie.... Als het deken dat tóch scheef trekt dan hangt dat bilkoort helemaal in z'n lies te prikken :=

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:51

Hahahah jongens nou niet ruzie maken om een wrat of sarcoid, het is al vreselijk genoeg als er zoiets voorkomt >;)
Maar mijn vraag is of er iemand weleens wat naar meegemaakt heeft mbt bilkoorden? Er in vast of gewonden gevallen of andere enge dingen? Want ik gebruik ze al jaren en idd ze zijn onhandig :') maar mijn merrie plast en mest over een staartkoordje heen plus dat ze inderdaad soms ineens houdini truc poef deken uit :wow: deed...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:58

Gladijs schreef:
Hahahah jongens nou niet ruzie maken om een wrat of sarcoid, het is al vreselijk genoeg als er zoiets voorkomt >;)
Maar mijn vraag is of er iemand weleens wat naar meegemaakt heeft mbt bilkoorden? Er in vast of gewonden gevallen of andere enge dingen? Want ik gebruik ze al jaren en idd ze zijn onhandig :') maar mijn merrie plast en mest over een staartkoordje heen plus dat ze inderdaad soms ineens houdini truc poef deken uit :wow: deed...

Daarom heb ik plastic staartkoorden :P

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:08

Mijn merrie heeft een keer een dusdanig diepe wonde gehad door een bilkoord dat het gehecht moest worden. En geloof me, ik weet echt wel hoe ik die dingen vast moet maken dus daar lag het niet aan. Vind het echt ondingen. Heb overigens zelf nog nooit meegemaakt dat de deken afwaait met alleen een staartkoortje.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:20

Aukelizzy schreef:
Mijn merrie heeft een keer een dusdanig diepe wonde gehad door een bilkoord dat het gehecht moest worden. En geloof me, ik weet echt wel hoe ik die dingen vast moet maken dus daar lag het niet aan. Vind het echt ondingen. Heb overigens zelf nog nooit meegemaakt dat de deken afwaait met alleen een staartkoortje.

Ik denk dat Smurfie nog wel een goeie reden heeft waarom t niet aan de bilkoord kan liggen :')

Goed, ik hou op en ga weer on topic :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:21

Jotoma schreef:
Aukelizzy schreef:

Ik denk dat Smurfie nog wel een goeie reden heeft waarom t niet aan de bilkoord kan liggen :')

Goed, ik hou op en ga weer on topic :)

:') :') :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:36

Ik weet niet zo goed waarom deze reacties nodig zijn, ik vind bilkoorden niet perse nodig. Maar om nou te zeggen dat paarden een sarcoid ervan krijgen gaat mij te ver. Iemand vraagt naarschade door gebruik van die dingen. Een voorbeeld met een wrat die draf valt kan door 100 andere dingen ook, dat is niet iets waar je iemand bang voor hoeft te maken. Tevens is het belachelijk maken van iemand ook niet nodig hoor, ik laat jullie lekker je ding doen :).

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:43

De wrat zal al een sarcoid zijn geweest en de bilkoort zal die kapot hebben geschuurd waardoor het van vorm zal zijn veranderd. Voor een paard dat geen sarcoid heeft in zijn lies (in welke vorm dan ook) zal een bilkoort daar geen probleem vormen :).

Ik moet zeggen dat ik ook een hekel heb aan bilkoorten. Vind ze gewoon irritant omdat ze vaak smerig worden. Zo'n geplastificeerde staartkoort hoef ik nooit aan te raken O:)
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 29-01-16 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:44

@smurfie; het is niet mijn bedoeling om je belachelijk te maken. Maar misschien had je het mijn bericht wat beter kunnen lezen voor je een oordeel gaf. Geen probleem om het toe te lichten!
Er zat al een wrat, daar is een bilkoord tegen aan gaan schuren, wrat viel eraf en er kwam een sarcoid voor terug (verdiep je vooral eens verder in wratten en sarcoiden als je het nog steeds niet geloofd). Heb jij gezien dat het bilkoord onder het bloed zat en huid een snee had met hetzelfde formaat?

Dus hou aub op met verkondigen dat de bilkoord er niet voor verantwoordelijk kan zijn, ik heb er geen reden voor om onzin te verkondigen. Je nodigt mij zo uit om een tegenreactie te geven.
Einde discussie. Ontopic!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:46

smurffie schreef:
Ik weet niet zo goed waarom deze reacties nodig zijn, ik vind bilkoorden niet perse nodig. Maar om nou te zeggen dat paarden een sarcoid ervan krijgen gaat mij te ver. Iemand vraagt naarschade door gebruik van die dingen. Een voorbeeld met een wrat die draf valt kan door 100 andere dingen ook, dat is niet iets waar je iemand bang voor hoeft te maken. Tevens is het belachelijk maken van iemand ook niet nodig hoor, ik laat jullie lekker je ding doen :).

Tjonge lezen is ook een kunst hoor. :roll: Ik weet niet waar jij leest dat het paard een sarcoid gekregen heeft door de bilkoorden... Ze schrijft dat ie d'r eentje had en dat de bilkoord erlangs geschuurd is waardoor die d'r afviel. Dat jij vervolgens meteen begint te gillen dat dat niet van de bilkoord kwam blablabla. Hoe weet je dat nou... Denk dat we allemaal niet achterlijk zijn en heus wel weten hoe een bilkoord vast moet :=