Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
Met die vieze oostenwind voelt het al snel stukken kouder dan met een zonnetje MiniLoe schreef:nou mensen bereid je maar voor hihi
Wat ik me nou afvraag, ik laat dit jaar mn ponys voor het eerst zonder deken, overdag buiten, avond binnen.
vanaf welke tempraturen word het zelfs voor paarden te koud?
http://www.nu.nl/binnenland/2637869/ijs ... komst.html
Maar dan moet de sneeuw wegblijven natuurlijk.
Wat mij betreft mag het een zachte en droge winter worden, kunnen we tenminste ook nog eens met goed fatsoen in de buitenbak rijden! Maar, diegene die wel een natte zomer voorspelde én de afgelopen 2 winters, voorspelt deze winter op een dusdanige manier. Ik denk dat hij gelijk krijgt gezien het wegblijven van de zonnevlekken sinds 2004 en het steeds meer verbleken van de zon door de jaren heen (minder warmte), La Nina die nu een koude stroming veroorzaakt én het recentelijke gat in de ozonlaag boven de Noordpool (meer koude dan wat anders vrij komt vanuit het noorden). Sneeuw in Noord Engeland, Ierland, het Zwarte Woud in DTSL, koude temp rondom München en de sneeuw in Oostenrijk....wat gaat het brengen? Die man voorspelde dit al voor half oktober en het klopt, er ligt al sneeuw op de plaatsen die hij aangaf. MiniLoe schreef:mn shetten hebben nu dus al een aardige vacht, op de borst zijn ze drie weken geleden geschoren ivm extreme hitte toen maar dat groeit wel weer aan. Kan je als het echt kouder word dan -10 bv een 100 grams bovenop een wintervacht leggen of is dit onverstandig?
onbeperkt hooivoeren is geen probleem maar mn shet is herstellende van Hoefbevangen, dus moet oppassen met suikers die ik geef en die krijgt ze dus meer binnen als ze zonder deken staat. Ik zit dus nog in dubio deken of niet of pas dek op als het echt koud word
Ze staan meer stil dan dat ze rondlopen, dus ik vind het allemaal best. gewoon die deken op als extra bescherming, wat ze ook zeggen over shets.