[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:42

Ach ja, dan kan ik het in elk geval gebruiken :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:48

Zeker waar!!
Ik ben helemaal blij... De Rambo Supreme kan door de wasserij in een maat groter dan mijn oorspronkelijke deken worden besteld. Dan heb ik dus gewoon meteen mn winterdeken voor nieuwe paard issue opgelost. Mn oude Rambo lag altijd op mn merrie van inmiddels 32. Ik weet echt niet hoe lang ze nog meegaat en heb voor haar nog wel een verzameling dekens liggen ook. Dan heb ik een nieuwe Rambo toch graag op maat voor de lange termijn zeg maar.
Krijgt hij die ipv de bucas Therapy Turnout. Tzt maar kijken of ik een losse recuptex eronder doe dan voor paar uurtjes. Kan op zich wel dekens wisselen, dat scheelt wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:41

Super fijn Manzano!

Net ff de amigo met v sluiting op Hera gelegd. Wel te groot maar vind de lijn bij de hals wel mooi en fijner dan de disk. Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En met disk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:49

Ik vind ze beide niet top liggen bij de hals :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:03

Wat zou jij adviseren?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:12

Lastig te zeggen. Te grote deken vertekent best wel.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:17

Ik ben wel benieuwd waarom het een fijner zou liggen dan de ander? Ik zie volgens mij het verschil niet zo. De disk lijkt iets meer van elkaar af te vouwen onderaan de hals maar verder lijkt het mij weinig verschil?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:20

Was vooral benieuwd of er verschil zou zitten tussen de twee. Heb het idee dat shires met rechte sluiting beter zit.

Maar goed die met disk zat bij haar toen ik haar kocht en is net niet lekker waterdicht dus wil wat anders bestellen.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:23

Mag ik jullie om advies vragen?
Hoe vinden jullie onderstaande deken liggen?
Het is een 130/183 van Amigo op grote E Pony van 1.60

Ik heb pas de 1.95 opgedaan van mijn andere paard maat deze was echt te groot.

Uiteindelijk komt er misschien nog een liner onder van max 200 gram

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:30

MarjanB schreef:
Was vooral benieuwd of er verschil zou zitten tussen de twee. Heb het idee dat shires met rechte sluiting beter zit.

Maar goed die met disk zat bij haar toen ik haar kocht en is net niet lekker waterdicht dus wil wat anders bestellen.

Dan zou ik een rechte sluiting proberen. Evt ook amigo, want verder zit hij wel goed volgens mij.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:37

rooslover schreef:
Mag ik jullie om advies vragen?
Hoe vinden jullie onderstaande deken liggen?
Het is een 130/183 van Amigo op grote E Pony van 1.60

Ik heb pas de 1.95 opgedaan van mijn andere paard maat deze was echt te groot.

Uiteindelijk komt er misschien nog een liner onder van max 200 gram

[ [url=m/80dDW9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lCAN5S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lengte is prima. Hoe zit de deken als het hoofd aan de grond is? De sluiting lijkt nu haast wat laag te zitten, maar dat is lastig in te schatten.

En 1.60 is gewoon een paard :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:13

Slmt9 schreef:
Ik vind ze beide niet top liggen bij de hals :o

Vanwege inregenen bij de hals hij mijn paard kijk ik daar altijd vrij kritisch naar. Komt ook omdat hij 24/7 buiten staat en niet onder de schuilstal gaat staan.
Ik zou in jouw geval eens rechte sluiting proberen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:09

Hoe vinden jullie dit vallen? Ik mocht de Bucas Anniversary van een stalgenoot passen, maar ik twijfel. Op het oog vind ik het mooi liggen, maar als ik hem opzij houd is hij wel heel groot. Paard zijn eigen dekens zijn Amigo Bravo en Rhino wug, maar die regenen allemaal erg in op zijn borst en schouders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:47

Als ik zo naar die tweede en derde foto kijk dan gaat dit ook gewoon inregenen, helaas de vorm van de hals denk ik. Ik zou als je de amigo bravo op doet met regen daar een hals aan vast maken, dan heb je geen natte borst meer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:26

Iemand tips om buiksingels in te korten (of te laten doen)? Ik heb er nu knopen ingelegd maar dat is ook niet alles. Wil de deken alleen liever niet wassen, al eerder een smartex mee verpest :o

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:28

Spenk schreef:
manzano schreef:
Ik ga nog wel een maatje kleiner bestellen, maar na hoop meten vrees ik dat die te klein is. Maar wie weet... Als het hierboven ook ervaring is dat hij groter valt.... Anders maar hopen dat we een keer een therapy liner komt.

De normalige therapy cooler is een liner. Die kan gewoon vast in de buitendeken.

Hoe maak je die vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:32

Net als alle andere dekens van bucas :)

Aan de klittenbandsluiting bij de hals waar ook het halsstuk aankan. En aan de achterkant de lusjes door de ringetjes van de buitendeken halen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 06:57

Spenk schreef:
Net als alle andere dekens van bucas :)

Aan de klittenbandsluiting bij de hals waar ook het halsstuk aankan. En aan de achterkant de lusjes door de ringetjes van de buitendeken halen.

Maar ik vind dat geen fijne dekens om langer op te hebben, door het materiaal gaan ze toch trekken na een tijdje, ik zou ook liever een echte gladde liner zien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:33

Hier trekt het nooit, terwijl ik hem de hele winter als onderdeken gebruik. Het enige nadeel is idd haar wat erin plakt, dus ik poets mijn deken af en toe :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:40

Maar waarom zou je die cooler vast maken extra? Hij heeft gewoon buiksingels die er er niet af kunnen, dus zou toch ook zo moeten blijven liggen. Of helpt dat vast maken dan tegen het trekken?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:41

Tancreda4 schreef:
Iemand tips om buiksingels in te korten (of te laten doen)? Ik heb er nu knopen ingelegd maar dat is ook niet alles. Wil de deken alleen liever niet wassen, al eerder een smartex mee verpest :o

Missch gewoon even contact opnemen met een wasserij met reparatieservice. Of ze dat ook doen zonder wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:43

manzano schreef:
Maar waarom zou je die cooler vast maken extra? Hij heeft gewoon buiksingels die er er niet af kunnen, dus zou toch ook zo moeten blijven liggen. Of helpt dat vast maken dan tegen het trekken?

Ik vind de coolers (heb niet de therapy maar andere cooler) inderdaad beter blijven liggen met vastmaken.

Dan trekken ze hier nooit. En met los gaan die dekens toch over elkaar heen.

Bovendien hebben zowel de normale cooler als de zwarte therapy gewoon afneembare singels.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:44

Ik heb geen afneembare singels, heb de normale 1e recuptex. Daar zitten de singels gewoon vast. Maar maak nooit iets vast.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:45

Spenk schreef:
manzano schreef:

Ik vind de coolers (heb niet de therapy maar andere cooler) inderdaad beter blijven liggen met vastmaken.

Dan trekken ze hier nooit. En met los gaan die dekens toch over elkaar heen.

Bovendien hebben zowel de normale cooler als de zwarte therapy gewoon afneembare singels.
.

Ja die zwarte therapie wel. Maar die heeft volgens mij weer geen klittenbandjes. Aan die kan je ook heen hals vastmaken (al zegt de verkooptekst van wel.... Zag ze al op MP om die reden).

https://hypostore.nl/media/catalog/prod ... 46-2_2.jpg

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:36

Tancreda4 schreef:

Idd bij een wasserij vragen of even zoeken of een zadelmaker bij jou in de buurt hier een machine voor heeft. Weet dat er omgeving Amsterdam iemand is die daar speciaal een naaimachine voor heeft staan.