[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:17

Dankjewel voor je antwoord! Daar zat ik inderdaad ook over te twijfelen, maar wordt het dan niet heel lelijk aangezien de rest van zn vacht lange dikke krulletjes zijn? Hij moet ook nog mee op wedstrijd en shoot ed

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:09

We moeten hem nog laten testen op Cushing overigens. Er bestaat zeker niet zoiets als de vacht uitdunnen of iets anders wat zou kunnen helpen tegen de krullen? Half scheren lijkt me dan ook zeker een optie.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:36

Ik zou hem nu sowieso helemaal scheren en dan kun je straks evt voor een patroontje gaan. Als je hem niet helemaal kaal de winter in wil. Met zo'n dik Shetlander pak haar heb je aan een kaal halsje niet zoveel.

Ufurio4e

Berichten: 1396
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:21

Meiden even een vraag.

Ik heb een heiniger scheermachine met goede messen. Maar ik merkte dat ik 1 keer mijn shet had geschoren en mijn messen al bot waren. Het is wel een cushing paardje. Wat is de oplossing?

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:00

Paard goed wassen van te voren. Maar met een wat viezige vette vacht heb je dat ze snel bot zijn

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:14

En een goede slijper zoeken. Ik heb vaak zat gehad dat ik na een half paard al botte messen had.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:16

Sinds ik de messen laat slijpen bij Jorna kan ik er minstens 4 mee scheren, ongeacht hoeveel haar erop zit en hoe vies een paard is. Wassen helpt niet want je komt niet in de ondervacht..... Rosborstelen is een goed alternatief ;)

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:19

Ik heb woensdag me messen opgestuurd naar jorna en de factuur al gehad (gek, factuurdatum was 15 sept, vervaldatum 15 sept en betalen voor 15 sept :') ) enig idee wanneer ik ze terug kan verwachten? Ik heb klantjes wachten haha :D

Ufurio4e

Berichten: 1396
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:13

De messen zijn nieuw en echt snel versleten helaas.

Messen worde nu voor het eerst geslepen.

Bonnelover

Berichten: 1542
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:16

Inderdaad goed poetsen al is dat met paard met Cushing erg lastig.
Ik heb gelukkig iemand in de buurt die slijpt voor weinig. Meestal breng ik meerdere zetten messen heen en kan er op wachten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:19

Jester_ schreef:
Ik heb woensdag me messen opgestuurd naar jorna en de factuur al gehad (gek, factuurdatum was 15 sept, vervaldatum 15 sept en betalen voor 15 sept :') ) enig idee wanneer ik ze terug kan verwachten? Ik heb klantjes wachten haha :D

Ik vermoed dat ze die van mij op dezelfde dag geslepen en gefactureerd hebben, had de factuur iets eerder dan de messen. Betalingstermijn/vervaldatum kijk ik eigenlijk nooit naar :+ maar kan morgen wel kijken wat er staat als je wil.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:32

Ufurio4e schreef:
De messen zijn nieuw en echt snel versleten helaas.

Messen worde nu voor het eerst geslepen.

Nieuwe messen laat ik altijd eerst slijpen, waarschijnlijk kun je er nu wel langer mee :j

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:35

Nies_ schreef:
Jester_ schreef:
Ik heb woensdag me messen opgestuurd naar jorna en de factuur al gehad (gek, factuurdatum was 15 sept, vervaldatum 15 sept en betalen voor 15 sept :') ) enig idee wanneer ik ze terug kan verwachten? Ik heb klantjes wachten haha :D

Ik vermoed dat ze die van mij op dezelfde dag geslepen en gefactureerd hebben, had de factuur iets eerder dan de messen. Betalingstermijn/vervaldatum kijk ik eigenlijk nooit naar :+ maar kan morgen wel kijken wat er staat als je wil.


Als je hebt betaald zijn ze meestal binnen 1 a 2 weekdagen binnen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:40

Ik denk dat mijn vraag hier het beste past. Mijn moeder en ik willen onze fries binnnenkort weer scheren en willen iets leuks op haar kont doen. Maar we zijn een beetje inspiratieloos. Ik zat zelf te denken aan pompebladeren. Maar dat vond ik vrij simpel. Of eventueel het logo van het friese stamboek, maar die vind ik dan niet heel mooi om er op te zetten.

Dit paardje had ze vorig jaar aan beide kanten op haar kont.
Afbeelding
Afbeelding


En de sterren het jaar ervoor.
Afbeelding

Ze heeft ook nog hartjes gehad, maar daar heb ik geen foto's van. Heeft iemand hier nog ideeën? :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:54

Ik wil dit jaar proberen de pony ugg laarzen met het logo erin te geven, aangezien iedereen toch altijd al grapt dat ze laarzen aan heeft. Zoiets misschien?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:06

Gypsy schreef:
Ik wil dit jaar proberen de pony ugg laarzen met het logo erin te geven, aangezien iedereen toch altijd al grapt dat ze laarzen aan heeft. Zoiets misschien?


Bij de eerste keer scheren blijft ze vaak zwart, dus dan zie je niet dat haar benen er nog aanzitten. De foto met de sterren op haar kont, is bij de tweede keer scheren, dus dan zou het eventueel kunnen. Maar ze heeft dus niet echt hele wollige beentjes :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:59

Ohja, ja ik laat meestal ook het been iets hoger staan hoor, dat wel.

Ik wil dit jaar echt proberen alles wat de deken niet bedekt te laten staan. Dus weerszijden van de staart, het stukje tussen haar hals van haar deken en haar oren, dat allemaal.

Jammer dat je het niet goed ziet, ik heb 3 schimmels daar zie je het idd ook niet goed op. :P

Hoe ik het vorig jaar gedaan had:


Afbeelding

sexy boots 8-)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:16

Afbeelding

Zo slecht zie je haar benen dus.
Terwijl ze bij de tweede keer scheren dus grijs wordt en dan zijn haar benen wel heel goed te zien. Maar ze heeft dus geen uggs aan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:43

Zo dat ziet er wel heel netjes uit eigenlijk!
Maar idd geen uggs haha :P

Bonnelover

Berichten: 1542
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:31

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag deze, 20 jarige merrie mogen scheren. Gaaf om te zien dat ze zo goed in haar vel zit. Glimt je te gemoed.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:58

Leggen jullie er een karton ofzo op met de vorm van hoe je het wilt? En dan eromheen scheren?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:19

IngridM schreef:
Leggen jullie er een karton ofzo op met de vorm van hoe je het wilt? En dan eromheen scheren?


Zo hadden we de sterren van twee jaar terug wel gedaan. Vorig jaar heeft mijn moeder de afbeelding uitgedraaid op dik papier/dun karton en alles wat moest blijven staan uitgesneden. Dit op haar kont gelegd en met een kleurspray voor haar van de action er overheen gesprayed. En dan alles wat een kleurtje heeft laten staan :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:35

Da's ook een grappig idee op ons witje! maar wsl gaat dat een enorme rotzooi geven onder de deken?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 00:04

Bedankt voor uitleg. Misschien ga ik ook eens sterren proberen :-)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 01:03

Gypsy schreef:
Da's ook een grappig idee op ons witje! maar wsl gaat dat een enorme rotzooi geven onder de deken?


Het was op waterbasis, dus met een vochtige doek was het het zo weer af :)