De mijne staat sinds gister met een regedeken met 100grams voering op. Hij is al wel een echte teddy maar ga hem begin november scheren dus dan gaat pas zijn dikke all in one deken op. Maar idd ieder paard is anders en iedereen traint zijn paard ook anders en ook de stalling is bij iedereen anders. Die van mij staat bijvoorbeeld in een buitenbox maar er zijn ook paarden bij ons die in een goed geisoleerde binnenstal staan.
gaan jullie vandaag weer naar een dunnere deken? Ik wilde eerst vanmorgen vroeg nog langs fietsen, maar het waait echt enorm hard, dus wacht liever tot de auto en ga er tussen 12 en 1 langs, eventueel een dunner dek op doen indien nodig (te warm)
amber_steph
Geplaatst: 10-10-11 08:21
Het word vandaag iets warmer, dus vanmiddag even aanvoelen en dan misschien van 100 naar ongevoerd
Afgelopen nacht heb ik een 150 gram staldeken op gedaan, maar volgens mij was het helemaal niet koud vanacht. Vandaag overdag krijgt hij weer een ongevoerde regendeken op. Hij is niet geschoren, maar zit super strak in zijn velletje. Gisteren wedstrijd gereden in de binnenbak (op Z niveau) en hij was nauwelijks nat. Hopelijk blijft zijn velletje zo!
kobuss1
Geplaatst: 10-10-11 08:39
bij ons staat alles nog buiten 24/7, sommigen met deken, sommigen bloot. Er zijn erbij die nu al onder 200gram staan en gaan opvoeren. Mijne is nog poedelnaakt, alhoewel ik er wel sterk over zit te denken om een regendeken op te leggen. Verder wordt het nog 18-21 graden vandaag, dus ze zit echt nog niet in de echte winterdeken. En scheren...? Nee, daar begin ik niet aan, weet ook niet of het nodig zal zijn, maar dan stap ik wel lekker lang uit hoor!
Mijne heeft zijn 0-grams dekentje weer even lekker af, hier is het niet echt koud en nu al 16 graden. Het zou uiteindelijk 20 graden worden vandaag en heb besloten hem nog lekker af te doen. Normaal weet ik het zowiezo meestal te rekken tot november zonder deken, dit jaar heb ik er al eerder aan moeten geloven.
qua temperatuur is het niet koud, maar de wind en de regen maken de gevoelstemperatuur wel koud. Mijn paarden stonden net allemaal in het bos te schuilen tegen de wind en regen. Hier blijven de dekens op tot ze "definitief" afgaan
Als je paard kan rollen na het werk scheelt dat behoorlijk. Behalve als het in nat zand is..... Hier mogen de paarden alleen rollen op de wei. Onhandig: eerst naar de wei, laten rollen en crossen en dan er achteraan om verder te laten drogen en de deken op te doen....
Koud vind ik het zeker niet. Paard voelde best warm onder haar dek aan, heb haar gelongeerd, en dacht dat de deken dan wel te warm zou zijn daarna, dus de 0 gram is opgegaan. Daar had ze het idd warm genoeg onder voelde ik later. Morgenavond gaat de 50 weer op, dan ga ik ook een aantal dagen weg en wordt het snachts kouder.
Pfff dit rotweer nu is het ineens weer droog en 15 graden, gisteren was het ijskoud en regen... Doen jullie steeds de deken op en dan weer af bij beter weer, of doe je hem 1x op en de hele winter niet meer af?
Dunner dan wat ik er nu op heb, ka niet: ongevoerde regendeken. Die blijft erop tegen de wind, een regendeken isoleert toch niet. Maar een tijdje geleden is hij wel een paar dagen eraf geweest, toen was het warm en windstil.
De gevoelstemperatuur is nu toch wel lager dan een paar weken geleden, dus nu ga ik niet meer wisselen.
Dat is misschien anders als je paard heel dik in de dekens staat, maar die van mij dus niet.
Die van mij hebben nog een fleece en een zomerdekentje op! De 1 dit echt best fik in de vacht en wordt bijna geschoren. De andere heeft echt nog geen wintervacht!
Mijne heeft nog steeds de fleecedeken op. Hij voelt lekker warm er onder nog, dus kan prima. Bovendien staan de staldeuren niet tegen elkaar open dus het is ook niet koud op stal.
J92
Geplaatst: 10-10-11 17:05
Sappos: Is er vandaag bij jullie een zonnetje geweest? Tssss dat wil ik ook wel Hier namelijk helaas niet hahaha